Gå til innhold

Hypothyreose type 2

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lett i mange år for å finne ut hva som egentlig feiler meg og har forstått at det har noe med lavt stoffskifte og gjøre. Jeg fikk prøve Levaxin selv om blodprøvene lå innenfor referanseverdiene. Prøvde ut forskjellige doseringer, uten nevneverdig effekt. Så leste jeg i Mat og helse en artikkel om temaet, og der var nevnt en bok av Mark Starr som jeg bestilte. Og der fant jeg livet mitt beskrevet. Absolutt alle symptomer jeg har, er nevnt der. Også at det er arvelig. Min mor var strumaoperert allerede i ung alder. Så det jeg lurer på nå er: Kan jeg feks ved hjelp av Lugols iodine solution og andre støttende vitaminer, mineraler og kosttilskudd få stoffskiftet til å fungere igjen? Jeg har en basaltemperatur på 36 grader. Hvis ikke, finnes det leger som behandler med Armour thyroid i Osloområdet? Er det noen som har noen gode råd, vil jeg gjerne høre dem. Hilsen Tia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290598-hypothyreose-type-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Stoffskifteproblemer kan gi en rekke symptomer som du har funnet ut og vi har problemer innen medisinen hvis blodprøvene ligger innenfor det normale. Det er vanskelig å måle hvem som ikke reagerer normalt på stoffskiftehormoner og det blir ofte litt prøving og feiling. Basaltemperaturen og pulsen kan være til hjelp for å vurdere om stoffskiftet er optimalt. Tilskudd av jod og bruk av kosttilskudd har som hensikt å stimulere kjertelen til å fungere normalt. Husk også på at flere legemidler kan påvirke skjoldkjertelen og trening er viktig for å opprettholde basalstoffskiftet. Armour thyroid er laget fra dyreekstrakter og jeg vet ikke om noen som bruker dette i Norge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290598-hypothyreose-type-2/#findComment-2333276
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Stoffskifteproblemer kan gi en rekke symptomer som du har funnet ut og vi har problemer innen medisinen hvis blodprøvene ligger innenfor det normale. Det er vanskelig å måle hvem som ikke reagerer normalt på stoffskiftehormoner og det blir ofte litt prøving og feiling. Basaltemperaturen og pulsen kan være til hjelp for å vurdere om stoffskiftet er optimalt. Tilskudd av jod og bruk av kosttilskudd har som hensikt å stimulere kjertelen til å fungere normalt. Husk også på at flere legemidler kan påvirke skjoldkjertelen og trening er viktig for å opprettholde basalstoffskiftet. Armour thyroid er laget fra dyreekstrakter og jeg vet ikke om noen som bruker dette i Norge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290598-hypothyreose-type-2/#findComment-2333277
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...