Gå til innhold

dårlig selvtillit..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Sofline

4

• Babette

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Enig i at konkrete forslag kan være konstruktivt.

Men det er måten det gjøres på. ;-)

Tja, jeg tror nok denne personen har godt av å høre at hun er skrudd i hodet. For det hun driver med er jo helt hinsides. Men meg om det.

Hva er det med deg og det å ta "alle" i forsvar egentlig?

Bitt meg merke i at ditt nick hele tiden dukker opp i "forsvarstaler" når personer sier noe som ikke er glassert med sukker.

Morsinnstinkt ute av kontroll ? ;-)

Gjest sjøstjerna

Tja, jeg tror nok denne personen har godt av å høre at hun er skrudd i hodet. For det hun driver med er jo helt hinsides. Men meg om det.

Bitt meg merke i at ditt nick hele tiden dukker opp i "forsvarstaler" når personer sier noe som ikke er glassert med sukker.

Om jeg opplever det slik at noen ligger nede, og andre da begynner sparke den som ligger nede...

Vel da kan jeg gjerne stille meg i mellom. Det har jeg alltid gjort og jeg kommer til å fortsette med det enten du liker det eller ikke..

Jeg kan heller bli kritisert for å ha morsinstinnket ute av kontroll etc

;-)

Nyt søndagen videre, du.

Ingen mennesker har godt av å høre at de er skrudd i hodet. Om de er det eller ikke; om det endrer noe blir det ikke til det bedre.

Annonse

Gjest bonaquaq

Ja, huff.

Vi skal være glad vi har det godt med oss selv, og ikke opplever platecovere som trussel for parforholdet.

Menneskene som har slike problemer har det vondt- og trenger hjelp. Det er sikkert også stor variasjon i denne gruppen. Noen er usikre, redd, dårlig selvtillitt og av den grunn plaget av slike bilder.

Andre er kontrollerende, eiersyke, maktsøkende etc- og vil forhindre sin partner i å se på andre enn seg selv. Ren ubegrunnet sjalusi.

Jeg tenker trådstarter tilhører den første kategorien. Jeg tenker hun trenger hjelp til å tro på seg selv.

jeg trenger hjelp til å to på meg selv ja.jeg er IKKE kontrollerende,kjæresten min vet ikke om dette en gang.jeg vil ikke han skal vite om det fordi jeg hadde følt meg dum om jeg fortalte det.men derfor blir også problemene større,fordi det er inni mitt lille dumme hode.og der er jeg flink til å lage problemer,det er jeg klar over.men de problemene holder jeg for meg selv.kanskje like greit,når jeg ser hvordan folk her inne reagerer. jeg har det ikke alltid slik,jeg føler meg ofte bra selv også,men trenger kanskje litt ekstra bekreftelse/oppmerksomhet fra kjæresten min på disse områdene.og det er han flink til å gi også,så sånn sett er jeg heldig! vet jeg egentlig ikke har noe å klage over, det er det beste forholdet jeg har vært i, og har ikke noe med det å gjøre. det er kun mitt selvbilde det står på,dessverre.

Gjest bonaquaq

det jeg driver med??? det eneste jeg gjør er å plage meg selv med disse tankene, jeg lar det ikke gå ut over kjæresten min, han vet ikke om disse tankene en gang! jeg får det sikkert til å høres verre ut enn det er...JA,jeg har dårlig selvtillit, men jeg vet kjæresten min elsker meg for den jeg er,og det prøver jeg å minne meg selv på hver gang jeg tenker slike dumme tanker. ingen grunn til å kalle meg skrudd i huet. tror mange jenter har lav nok selvtillit til å bekymre seg slik,dessverre.

Gjest sjøstjerna

jeg trenger hjelp til å to på meg selv ja.jeg er IKKE kontrollerende,kjæresten min vet ikke om dette en gang.jeg vil ikke han skal vite om det fordi jeg hadde følt meg dum om jeg fortalte det.men derfor blir også problemene større,fordi det er inni mitt lille dumme hode.og der er jeg flink til å lage problemer,det er jeg klar over.men de problemene holder jeg for meg selv.kanskje like greit,når jeg ser hvordan folk her inne reagerer. jeg har det ikke alltid slik,jeg føler meg ofte bra selv også,men trenger kanskje litt ekstra bekreftelse/oppmerksomhet fra kjæresten min på disse områdene.og det er han flink til å gi også,så sånn sett er jeg heldig! vet jeg egentlig ikke har noe å klage over, det er det beste forholdet jeg har vært i, og har ikke noe med det å gjøre. det er kun mitt selvbilde det står på,dessverre.

Kjedelig med dårlig selvtillitt. Tenk å være så streng med seg selv? Du er sikkert en helt super jente. Jmf det din kjære sier.

''kjæresten min påstår at jeg er den fineste,flotteste på jord.''

Kontrollerende tror jeg absolutt ikke at du er. :-)

Kanskje du skulle øve på å skrive noen positive ord til deg selv hver dag? Gjerne samme positive ord hver dag om du vil. Hver dag- og forsøk og kjenne med hele kroppen at du tror på det du skriver.

Feks start med å skrive de positive ordene kjæresten din bruker om deg.

Gjest bonaquaq

Da tror jeg bonaquaq kan ta det helt med ro:)

Jeg vil bare si at det ER dama på forsiden jeg har reagert på,og det som måtte være av bilder av henne inni bladet.Jeg kan ikke ne for at jeg ikke liker at kjæresten min ser på andre, og nei, jeg har det ofte ikke bra inni meg selv pga.dette. Jeg hadde håpet det skulle bli bedre med årene, har ofte hørt at selvtillit ofte blir det ettersom man blir eldre og "klokere". Jeg føler bare jeg blir "dummere"..jeg ser jo like mye som er pent jeg også, men jeg tror ikke kjæresten min føler seg spesielt truet,fordi han stoler på meg når jeg sier det er han jeg vil ha. Jeg tviler IKKE på at kjæresten min vil ha meg, men blir bare litt deppa når jeg merker at jeg ikke er den "eneste" for han..:)

Men takk for alle svar, både konstruktive og ikke-konstruktive, jeg trenger og høre det..mest av alt trenger jeg å bygge opp selvtillitten,ikke folk som sier jeg er skrudd i hodet,for det kommer jeg ingen vei med,men takk likevel...:)

hidi, the scorpion

Jeg vil bare si at det ER dama på forsiden jeg har reagert på,og det som måtte være av bilder av henne inni bladet.Jeg kan ikke ne for at jeg ikke liker at kjæresten min ser på andre, og nei, jeg har det ofte ikke bra inni meg selv pga.dette. Jeg hadde håpet det skulle bli bedre med årene, har ofte hørt at selvtillit ofte blir det ettersom man blir eldre og "klokere". Jeg føler bare jeg blir "dummere"..jeg ser jo like mye som er pent jeg også, men jeg tror ikke kjæresten min føler seg spesielt truet,fordi han stoler på meg når jeg sier det er han jeg vil ha. Jeg tviler IKKE på at kjæresten min vil ha meg, men blir bare litt deppa når jeg merker at jeg ikke er den "eneste" for han..:)

Men takk for alle svar, både konstruktive og ikke-konstruktive, jeg trenger og høre det..mest av alt trenger jeg å bygge opp selvtillitten,ikke folk som sier jeg er skrudd i hodet,for det kommer jeg ingen vei med,men takk likevel...:)

men jeg tror ikke kjæresten min føler seg spesielt truet,fordi han stoler på meg når jeg sier det er han jeg vil ha. Jeg tviler IKKE på at kjæresten min vil ha meg, men blir bare litt deppa når jeg merker at jeg ikke er den "eneste" for han..:)

Men du er jo den _eneste_ for han! Hvorfor ikke stole på HAN, når han sier at DU er den han vil ha? Hva har det med lav sevtillit å gjøre? Du trenger å stole på kjæresten din, ikke høyere selvtillit...;) Er ikke du mer for han et ett bilde? Det er jo ikke utseende som får menn/kvinner til å bli i et forhold, men alt det andre som har betydning i hverdagen!

Om du ikke kan klare å innse det etterhvert, så mister du han garantert!

Eg har vel vært en av de som var kritisk, men eg mener ikkje du er "skrudd" i hodet.

Men eg mener det er _ditt_ problem og du som må jobbe med deg sjøl for å kunne takle dette på en bedre måte, istedenfor å se på disse bladene (eventuellt jentene) som en trussel.

Det finnes ca. 3 milliarder jenter/kvinner/damer på denna kloden, og att han syntes (noen av) disse er flotte å se til det vitner bare om at fyren er frisk!

Jeg har ikke lest hele tråden, men en tanke som slo meg var: er du sjalu, som følge av dårlig selvtillit?

Jeg tror at det er helt normalt av både menn og kvinner å se på andre (også slik som dette), uten at det betyr noe mer. Tror det ligger i vår natur.

Husk, penheten finnes også inne i en, ikke bare utenpå. Det MÅ være en grunn til at han har valgt nettopp deg :-)

Det må være veldig slitsomt for deg å ha det slik.

Men jeg forstår deg så absolutt. Jeg vil anbefale deg å søke hjelp, om du ikke klarer å hanskes med dette alene. Jeg vil tro at det går an å gjøre noe med det :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...