Gå til innhold

Kjøp på internett - hente i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter et hi-fi produkt, men denne leveres ikke til Norge. På en side fant jeg følgend tips "Merk deg at butikken kun sender til land innenfor EU, men dette hindrer deg ikke bestille den som Poste Restante til et postkontor i Sverige.".

Hvordan fungerer dette? Er det bare for meg å bestille og sende den til f.eks et postkontor i Strømstad? Må jeg ikke ha en adresse i nabolandet, og må jeg betale toll e.l. dersom det går an å bestille produktet via denne løsningen?

Håper noen kan hjelpe :)

Skrevet

Kontakt nærmeste postkontor i Sverige og spør hva du skal gjøre hvis du vil ha sendt noe post restante dit. Det er fullt mulig, men jeg har aldri prøvd det før.

Skrevet

Hørtes ut som en glimrende ide, hvis det er mulig, ref Sofline

Skrevet

Jeg har ikke prøvd dette selv, men jeg husker at moren min bestilte varer fra svensk Ellos-katalog da jeg var barn (mye større og bedre enn den norske). Hun bestilte til poste restante sitt navn nærmeste postkontor i Sverige.

Husker ikke helt hvordan hun fant ut at varene hadde kommet dit, men mulig hun ringte? Hun kjørte over, betalte for pakken (postordre m oppkrav) og kjørte hjem igjen.

Mulig dette skulle vært fortollet, det aner jeg ittno om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...