Gå til innhold

Har dere syskrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg et lite syskrin til jul. Men jeg aner ikke hvor jeg får fatt i det. For øyeblikket bruker jeg bare en liten plastboks fra Rema, men nå begynner det å bli mye knapper og slikt og bare rot. Trenger noe som er lite og har noen rom slik at jeg får litt orden på nål og tråd og slikt. Tips, noen?

Skrevet

For å svare på spørsmålet i tittelen: nei, jeg har ikke syskrin. Har en kurv med lokk, hvor jeg har samlet stæsjet. Men det er jo kaos, sikkert sånn som hos deg. ;)

Skrevet

Ja, jeg har faktisk et sånt gammeldags syskrin med tre etasjer op hver side som en liksom bretter ut. Fikk det av svigermor en gang.

Ikke ofte det er i bruk, men i dag måtte jeg ha ei nål, og da er det veldig praktisk å ha nålene på en plass - og jeg visste jeg hadde dem i syskrinet.

Andre ting jeg har der, utenom nåler: trådsneller, lapper, knapper, strikk....

Skrevet

Jeg har en liten kurv med lokk. Den anbefaler jeg ikke pga lite oversiktlig. Du finner sikkert det perfekte syskrin på butikker hvor de selger hobbyting, stoffer og strikkepinner osv :) Eller du kan se på verktøykasse på biltema, kansjkje de er greie? Mange div størrelser.

Skrevet

Jeg har en liten kurv med lokk. Den anbefaler jeg ikke pga lite oversiktlig. Du finner sikkert det perfekte syskrin på butikker hvor de selger hobbyting, stoffer og strikkepinner osv :) Eller du kan se på verktøykasse på biltema, kansjkje de er greie? Mange div størrelser.

Fiskeskrin kan sikkert også gjøre nytten ;)

Skrevet

Fiskeskrin kan sikkert også gjøre nytten ;)

Ja, kanskje et fiskeskrin kan være noe (så nettopp på siden "birdie" foreslo). Ikke akkurat hva jeg hadde tenkt meg, men det vil jo bli mye ryddigere enn nå.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk et sånt gammeldags syskrin med tre etasjer op hver side som en liksom bretter ut. Fikk det av svigermor en gang.

Ikke ofte det er i bruk, men i dag måtte jeg ha ei nål, og da er det veldig praktisk å ha nålene på en plass - og jeg visste jeg hadde dem i syskrinet.

Andre ting jeg har der, utenom nåler: trådsneller, lapper, knapper, strikk....

''Ja, jeg har faktisk et sånt gammeldags syskrin med tre etasjer op hver side som en liksom bretter ut.''

Akkurat sånt har eg også, og på toppen er det skyvelokk med treknapper oppå.

Eg har det samme som du oppi, men i tillegg har eg sikringer (til sikringsskapet) der, og sikkert 100 reserveknapper til bukser, skjorter o.l. men de blir garanter ikkje brukt av meg.

Kjempeflott skrin..eg elsker treting, og hater plastdingser!

Skrevet

Jeg har nettopp snekret meg ett! Ville ha plass til strikkepinner og slikt også, og syskrinene jeg fant i butikken var for små til det. Startet med en treboks med lokk, og saget og skrudde til en boks med ni rom til diverse sysaker som passet i treboksen. Limte treknotter inni treboksen slik at sysak-boksen ligger på toppen, og så strikkepinner under.

Skrevet

En sånn plastboks med mange rom til å ha skruer og spiker i?

Skrevet

Hvis man ikke har veldig mye smykker, trenger man helt sikkert større syskrin enn smykkeskrin. Kanskje fiskedings ikke var så dårlig ide. Gammeldags syskrin koster nok en formue hvis de ennå fins. Og så må man jo like å ha en sånn dings stående fremme på gulvet. Ja dette var jo halvveis til trådstarter og ikke til deg, sorry..

Skrevet

Jeg har nettopp snekret meg ett! Ville ha plass til strikkepinner og slikt også, og syskrinene jeg fant i butikken var for små til det. Startet med en treboks med lokk, og saget og skrudde til en boks med ni rom til diverse sysaker som passet i treboksen. Limte treknotter inni treboksen slik at sysak-boksen ligger på toppen, og så strikkepinner under.

Så flink du er! Fikset du noe spes for trådsneller? Før hadde man sån med pinner som man tredde dem inn på, og at man så dem fra siden, slik at man hadde full oversikt på å finne rett farge!

Skrevet

Så flink du er! Fikset du noe spes for trådsneller? Før hadde man sån med pinner som man tredde dem inn på, og at man så dem fra siden, slik at man hadde full oversikt på å finne rett farge!

Næh. Jeg syr ikke så mye, har bare de snellene jeg trenger for enkle reparasjoner, så jeg gjorde ikke noe spesielt for sneller.

Persille1365381127
Skrevet

Kjøp deg en liten verktøykasse :)

På Claes Ohlson har de mange forskjellige varianter.

Skrevet

Nei. Og jeg har heller ikke nål og tråd. Men jeg har en snill nabo. ;)

Skrevet

Den så ikke så verst ut. Kan jeg spørre hvor har du kjøpt den?

Clas Ohlson. Har også kjøpt en på Rema Stormarked for leeenge siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...