frosken Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 10 cm^3 ? Litt tungvint, men... Betyr det at grunnenheten for å måle væske (dvs. volum) er m*3? 0 Siter
Atene Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Betyr det at grunnenheten for å måle væske (dvs. volum) er m*3? Jeg vet ikke hva det egentlig skal være - bare at en liter er definert som en kubikkdesimeter, så da foreslo jeg det. 0 Siter
frosken Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Jeg vet ikke hva det egentlig skal være - bare at en liter er definert som en kubikkdesimeter, så da foreslo jeg det. Takk for oppklaringen :-) Det er jo faktisk logisk, bare at jeg alltid har trodd at liter var offisiell betegnelse. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Betyr det at grunnenheten for å måle væske (dvs. volum) er m*3? Ja. 0 Siter
fresja Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Dialekt for merker? :-) Mork er dialekt for mark, som heter merker i flertall. Det ble tidligere mest brukt om fødselvekt på babyer. Jeg var nesten 16 merker da jeg ble født. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Mork er dialekt for mark, som heter merker i flertall. Det ble tidligere mest brukt om fødselvekt på babyer. Jeg var nesten 16 merker da jeg ble født. Svigermor sier fremdeles "ei mork med kaffe" - altså 250 gram kaffe. Tror hun også bruker "merker" om fødselsvekt. Det gjorde i alle fall min farmor. 0 Siter
morsan Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Svigermor sier fremdeles "ei mork med kaffe" - altså 250 gram kaffe. Tror hun også bruker "merker" om fødselsvekt. Det gjorde i alle fall min farmor. Jeg husker at faren min bare visste sin egen fødselsvekt i 'merker'. Men hvor mange merker han sa han var, husker jeg ikke! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.