Gjest møbelbeslag Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 slags middel. Har noen møbelbeslag i blank messing. Disse står på et møbel i dag og jeg har lyst å kjøpe nye i en slags oksidert sølvfarge. Før jeg kjøper nye hadde det vært morsomt å se om det kan gjøres noe med de jeg allerede har i messing. Finnes det noe slags middel å legge disse i, for å se hvilken farge det kan bli ut av dem? Har du et råd kanskje? 0 Siter
Mista nikket Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Hvis du ikke er redd for å ødelegge det så er et forslag å koke de i klorinvann. Gjorde det med noen oksyderte sølvsmykker jeg hadde. Syntes de var litt mørke så jeg tråkka til. Totalt ødelagte og sånn gråhvite ble de. Måtte sende de til gullsmaed for å få de fine igjen. 0 Siter
Gjest møbelbeslag Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Hvis du ikke er redd for å ødelegge det så er et forslag å koke de i klorinvann. Gjorde det med noen oksyderte sølvsmykker jeg hadde. Syntes de var litt mørke så jeg tråkka til. Totalt ødelagte og sånn gråhvite ble de. Måtte sende de til gullsmaed for å få de fine igjen. Takk for tipset, er ikke redd for å ødelegge de jeg har. 0 Siter
morsan Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Fargehandlere har ihvertfall forgyllingsmaling i ulike valører - kanskje det går an å endre fargen på dem med noe slikt? Selv om det da bare blir et lag utenpå eksisterende . 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Kjøp billakk, det sitter på alt mulig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.