Gå til innhold

Kan en få messing til å få en gråtone med noe..

Anbefalte innlegg

Gjest møbelbeslag
Skrevet

slags middel. Har noen møbelbeslag i blank messing. Disse står på et møbel i dag og jeg har lyst å kjøpe nye i en slags oksidert sølvfarge. Før jeg kjøper nye hadde det vært morsomt å se om det kan gjøres noe med de jeg allerede har i messing. Finnes det noe slags middel å legge disse i, for å se hvilken farge det kan bli ut av dem?

Har du et råd kanskje?

Skrevet

Hvis du ikke er redd for å ødelegge det så er et forslag å koke de i klorinvann. Gjorde det med noen oksyderte sølvsmykker jeg hadde. Syntes de var litt mørke så jeg tråkka til. Totalt ødelagte og sånn gråhvite ble de. Måtte sende de til gullsmaed for å få de fine igjen.

Gjest møbelbeslag
Skrevet

Hvis du ikke er redd for å ødelegge det så er et forslag å koke de i klorinvann. Gjorde det med noen oksyderte sølvsmykker jeg hadde. Syntes de var litt mørke så jeg tråkka til. Totalt ødelagte og sånn gråhvite ble de. Måtte sende de til gullsmaed for å få de fine igjen.

Takk for tipset, er ikke redd for å ødelegge de jeg har.

Skrevet

Fargehandlere har ihvertfall forgyllingsmaling i ulike valører - kanskje det går an å endre fargen på dem med noe slikt? Selv om det da bare blir et lag utenpå eksisterende .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...