Gå til innhold

Photoshop

Anbefalte innlegg

Gjest Sensibell
Skrevet

Noen som vet hvor mye det koster for programmet : Photoshop?

Finnes det noen linker på en gratis titt på programmet, eller noe man kan laste ned for å få prøvd det ut litt først..? Aner ikke om jeg kommer til å klare det, er ganske utålmodig av meg så kanskje greit om jeg fikk en liten innføring før jeg bruker masse penger på noe som kanskje aldri blir brukt..

Skrevet

Hvis du er amatør, ville vel jeg benyttet et gratisprogram først. Jeg har en Adobe-pakke med Photoshop, Illustrator ++++ og den kostet rundt 10.000,-

Du må nok ut med en 4-5.000,- kroner for Photoshop alene.

VG hadde en fin liste over gratisprogram for en stund siden. Du kan kanskje søke etter det der.

Gjest pærebrus875
Skrevet

last ned photoline 32.... www.pl32.com. ikke fullt så avansert (tror jeg, ikke prøvd photoshop) men du kan fint beskjære bilder, redigere lys/mørke, markere områder og flytte til andre bilder osv.. bare å teste ut forskjellige funksjoner, slik jeg lærte meg med det. Og det er gratis, ikke la deg skremme av det står demo med 30 dager varighet. Etter 30 dager kan du ikke lagre bilder i formatet gif, men "vanlige" fotografier osv er stort sett i jpeg/jpg så du merker neppe noe til dette. Må du ha noe i gif så finnes det program hvor du kan lagre som andre filtyper du kan laste ned, så du kan fortsatt få fikset det.

gif er stort sett brukt til animasjoner, f eks reklamebildene du ser overalt som blinker hele tida.

Skrevet

Prøv The Gimp i stedet, det er gratis og har nesten samme funksjonalitet. Det er ikke et proffprogram som Photoshop, men mer enn godt nok for de fleste hjemmebrukere.

http://www.gimp.org/windows/ - last ned "Automated installer" og eventuelt også "GIMP documentation" nederst på siden.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Om du ikke har lyst til å investere i et program som koster skjorta, men som likevel har mange av de samme funksjonene som Photoshop har, så kan du jo investere i siste utgave av Adobe Photoshop Elements. Denne utgaven er mer enn god nok for de fleste som ikke har tenkt å bildebehandle på profesjonell basis. Koster mellom 8-900 kroner et sted.

Begge kan lastes ned i prøveversjon fra http://www.adobe.com.

Skrevet

Hvilket program skal du ha tak i? Kanskje jeg kan sende deg en link for gratis nedlasting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...