Gå til innhold

Hva kan jeg forvente i timelønn?

Gjest Hjelp - jobbsøker uten erfaring

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp - jobbsøker uten erfaring
Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet i ca 10 år på kontor og hatt ulike oppgaver; ansvar for sentralbord, fakturering, lagerhold, kontakt mot kunder og leverandører, logistikk, saksbehandling innen internasjonal handel i privat næringsliv, rapporteringer og generelle vedlikeholdsoppgaver innen kontor.

Nå er jeg av ulike årsaker på jobbjakt og tenker å oppsøke vikarbyråer.

Men jeg aner ikke hva jeg kan forvente å få i lønn!

Hvis jeg blir spurt om hva jeg ønsker, vil jeg jo gjerne ha det samme som jeg har hatt i årslønn, 350.000,- men er det realistisk? (hva blir det omregnet i timelønn?)

Hadde sett for meg en timelønn på mellom 150-170 kr/timen. Men er det realistisk?

Får man mer om man blir tilbudt en jobb direkte, enn om man går via vikarbyrå?

Skrevet

Dersom du skal ligge på rundt 350.000 pr år, så må du nok opp i en timelønn på ca 190 kroner pr.time.

Det er du selv som bestemmer hvilken lønn du vil jobbe for, når du går gjennom et vikarbyrå. Du setter kriteriene for hvilke stillinger du ønser å bli forespurt om, og da er det viktig at du er litt klar på dette med lønn.

Når det er sagt så stiller du ikke noe urealistisk krav, og også når det gjelder vikarjobber, så har du rett til å forhandle lønn, da gjør du dette med byrået, og de må i såfall forhandle med arbeidsgiver igjen.

Det er nok vanlig å ligge litt under når man er vikar gjennom byråer, men arbeidsmarkedet nå er så stramt med tanke på å finne rett person til en stilling, at du burde ha det meste på din side ;)

Lykke til.

Skrevet

Dersom du skal ligge på rundt 350.000 pr år, så må du nok opp i en timelønn på ca 190 kroner pr.time.

Det er du selv som bestemmer hvilken lønn du vil jobbe for, når du går gjennom et vikarbyrå. Du setter kriteriene for hvilke stillinger du ønser å bli forespurt om, og da er det viktig at du er litt klar på dette med lønn.

Når det er sagt så stiller du ikke noe urealistisk krav, og også når det gjelder vikarjobber, så har du rett til å forhandle lønn, da gjør du dette med byrået, og de må i såfall forhandle med arbeidsgiver igjen.

Det er nok vanlig å ligge litt under når man er vikar gjennom byråer, men arbeidsmarkedet nå er så stramt med tanke på å finne rett person til en stilling, at du burde ha det meste på din side ;)

Lykke til.

Du har ikke regnet 190*1950.. det blir jo 370.500,-.

Legger du til litt i timelønn, fordi man ikke har jobb hele tiden når man tar vikariater?

Skrevet

Du har ikke regnet 190*1950.. det blir jo 370.500,-.

Legger du til litt i timelønn, fordi man ikke har jobb hele tiden når man tar vikariater?

Jeg har regnet med et annet antall timer i året enn deg. Vi regner med 1850 arbeidstimer pr år, 40 timers uke, trekker fra for ferie og bevegelige helligdager.

Dette varierer dog litt fra privat til offentlig sektor, og i forhold til hvor mange ferieuker en har.

Skrevet

Jeg har regnet med et annet antall timer i året enn deg. Vi regner med 1850 arbeidstimer pr år, 40 timers uke, trekker fra for ferie og bevegelige helligdager.

Dette varierer dog litt fra privat til offentlig sektor, og i forhold til hvor mange ferieuker en har.

Er det privat sektor som regner 1850t. og ikke 1950t?

Gjest fastlønn/timelønn
Skrevet

Hvilke timeantall pr år du bruker kommer ikke an på privat-/ikke privat sektor, det kommer an på om du har fast månedslønn eller om du har timelønn.

Skrevet

Hvilke timeantall pr år du bruker kommer ikke an på privat-/ikke privat sektor, det kommer an på om du har fast månedslønn eller om du har timelønn.

Hvor mange timer pr år regner du om man har timelønn, slik vikarer / innhyrte medarbeidere har?

Gjest fastlønn/timelønn
Skrevet

Hvor mange timer pr år regner du om man har timelønn, slik vikarer / innhyrte medarbeidere har?

Er litt usikker .... mener å ha hørt 1725 timer ..... somsagt det er jeg ikke helt sikker på.

Skrevet

Da jeg jobbet med rekruttering brukte vi 1850 timer pr. år

Skrevet

Hvor lenge har du jobbet der da? Kanskje det kan regnes ut, men da er det viktig å vite hvor lenge du har jobbet der. Husker du det?

Skrevet

Hvilken utdanning har du?

Jeg har 2 årig økonomi og markedsføring fra BI.

Skrevet

Hvor lenge har du jobbet der da? Kanskje det kan regnes ut, men da er det viktig å vite hvor lenge du har jobbet der. Husker du det?

Jeg har hatt ulike jobber, med forskjellige ansvarsområder.

Men i siste jobb, der jeg jobbet i 4 år har jeg hatt vel 350' i årslønn i tillegg kommer bonuser, men det regner jeg ikke med.

Skrevet

Jeg har hatt ulike jobber, med forskjellige ansvarsområder.

Men i siste jobb, der jeg jobbet i 4 år har jeg hatt vel 350' i årslønn i tillegg kommer bonuser, men det regner jeg ikke med.

Ok, hvor mange år jobbet du der da?

Skrevet

Jeg har 2 årig økonomi og markedsføring fra BI.

Fra hvilken skole da?

Skrevet

Å herregud, Jølsen, skjerp deg.

Det må være rom for spørsmål.

Skrevet

Det må være rom for spørsmål.

Ikke hvis svaret allerede er gitt.

Skrevet

hva skal du regne på? hun har jobbet der i ca 10 år sier hun jo.

Skrevet

Ok, hvor mange år jobbet du der da?

Hehe.. du spør jo opp igjen om det som står svart på hvitt, hver gang noen stiller et spørsmål du :) *Gnir det inn... ;) *

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...