Gå til innhold

Leiebil: de sier vi laget bulk!

Anbefalte innlegg

Gjest for et styr
Skrevet

Vi hadde leiebil mens bilen var på verksted, og nå ringte de og sa at det ikke var fylt opp nok drivstoff. På denne bilen kan man se i et display nøyaktig hvor mye drivstoff det er i tanken. Så vi kikket på det da vi fikk bilen, og så fylte vi opp til dette. Nå vil de at vi skal fylle opp hele tanken, og da kan det altså være snakk om kanskje en femtilapp. (?) De sier også at det er en bulk i døra! Vi har kun brukt bilen til og fra jobb og til og fra butikken, og bilen har stått trygt. Den ble ikke bulket! Hvordan går dette da, blir det ord mot ord der vi må betale for noe vi ikke har gjort? Jeg er helt sikker på at det ikke ble laget bulk!

Skrevet

Når man har leiebil, så bør man dokumentere (ta bilder) av bilen før og etter.

Desverre har verden blitt slik i dag...

Skrevet

Jeg vet ikke hva du bør gjøre nå, men alltid når jeg har leid bil har jeg sjekket nøye hele karosseriet, og er det bulker/skrammer, ber jeg om at de nedtegnes i avtalen slik at de ikke kan gi oss skylda for det etterpå.

Skrevet

Leiebilselskpet har ikke rett til å trekke penger fra ditt Visa evt. annet kredittkort, før du samtykker en bulk på bilen. Her er det for deg å nekte plent. Så lenge du ikke godkjenner ett trekk, og bilutleieselskapet ikke kan bevise at det var det som laget en evt. bulk, har de ikke lov å trekke penger fra ditt kort. Når det gjelder bensinen, skulle tanken ha vært helt full når du mottok den, noe den tydligvis ikke var i ditt tilfelle. Stå på ditt, og husk på å ha alt skriftelig.

Skrevet

De prøver seg. Dette er dessverre ikke uvanlig, så det er lurt å ta ei runde rundt bilen sammen med de du leier av, så dere begge kan se at det ikke er noen bulker dere kan få skylda for senere.

Men har dere ikke laget bulk så må dere selvsagt nekte plent og ikke godta eventuellt trusler som kommer.

Skrevet

Bevisbyrden er nok på bilfirmaets side. Skrev dere kontrakt og tok de samtidig bilde av bilen? Uansett så skal jo bilen være forsikret.

Ikke finn dere i noe tull, den skaden kan være gammel...

Skrevet

Bevisbyrden er nok på bilfirmaets side. Skrev dere kontrakt og tok de samtidig bilde av bilen? Uansett så skal jo bilen være forsikret.

Ikke finn dere i noe tull, den skaden kan være gammel...

Selvfølgelig er bilene i ett bilutleieforsikret, men de har på lik linje med alle andre biler en egenandel å betale hvis en skade oppstår. I norge og kan en velge om en vil ha vanlig forsikring, dvs. at hvis en skade oppstår, må en betale en egenandel som avhenger litt av bilens verdi. fra ca. 5000,- og oppover. Dette frekommer helt klart av kontrakten en signerer på. Det finnes også forsiringsordninger som en kan tegne, og oppstår det en skade, har en null i egenandel. Denne forsikringen er dyr, så det er ikke alltid så lurt å tegne den, hvis en skal ha bilen over en lengre periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...