Trefot Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hva er det egentlig du spør om? Jeg er far til 5 stk, men slipper å betale trygd. Har klart å vri meg unna!! 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Javisst farer du med usannheter. Pølsevev. Visvas og sludder. Oppspinn og rør. Skal jeg renske opp i dine rør? Jeg forstod ikke spørsmålet. Men at du antyder at jeg farer med pølsevev er renspikket tøys. Det går ikke an å fare med det. Men fra spøk til alvor, jeg er faktisk seriøs i svaret mitt. Gjennom mine tretti år som barnepedagog, har jeg opplevd at et flertall av de som får barnetrygd, får økt trygden dersom barnet er vanskelig å ha med å gjøre. Derfor er det også mange som misbruker systemet for å heve seg oppover i systemet. Det er egentlig veldig trist, for det er jo ikke alle barn som er så slemme som man først skulle tro. 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg er far til 5 stk, men slipper å betale trygd. Har klart å vri meg unna!! Da forstår du kanskje hva jeg mener i svaret mitt. For utenforstående virker det selvfølgelig for drøyt til å være sant, men jeg har sett og opplevd så mye fælt gjennom de årene jeg jobbet med dette. En gang var jeg vitne til en mor som krevde 2500 kroner mer utbetalt i måneden fordi barnet var klumpfot, og det gjorde så vondt hver gang han kom til å tråkke på morens fot. Hun fikk ikke mer utbetalt altså, det hadde jo ikke være moralsk riktig. En far jeg vet om, krevde 4500 kroner mer utbetalt fordi han påsto at han egentlig var barnets bror. 0 Siter
Trefot Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Da forstår du kanskje hva jeg mener i svaret mitt. For utenforstående virker det selvfølgelig for drøyt til å være sant, men jeg har sett og opplevd så mye fælt gjennom de årene jeg jobbet med dette. En gang var jeg vitne til en mor som krevde 2500 kroner mer utbetalt i måneden fordi barnet var klumpfot, og det gjorde så vondt hver gang han kom til å tråkke på morens fot. Hun fikk ikke mer utbetalt altså, det hadde jo ikke være moralsk riktig. En far jeg vet om, krevde 4500 kroner mer utbetalt fordi han påsto at han egentlig var barnets bror. i blystadlia sa ryktene at kopperud sparte til limmo....(mange barn...) 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 i blystadlia sa ryktene at kopperud sparte til limmo....(mange barn...) Var ikke det han fra Jul i Tøyengata? Kopperud altså. Med med forretningen. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 ''kan noen fortelle meg om det?'' Det spørs jo ka du vil vi skal fortelle om da? ''er det noe alle får?'' De som har barn kan få dette, men du må søke via NAV (det måtte ihvertfall eg gjøre), og hvis du er enslig forsørger så kan du få noe de kaller "utvida barnetrygd", dvs. har du 2 barn så får du betalt for 3! 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 ''kan noen fortelle meg om det?'' Det spørs jo ka du vil vi skal fortelle om da? ''er det noe alle får?'' De som har barn kan få dette, men du må søke via NAV (det måtte ihvertfall eg gjøre), og hvis du er enslig forsørger så kan du få noe de kaller "utvida barnetrygd", dvs. har du 2 barn så får du betalt for 3! Det er jeg ikke helt enig i, men det kan hende du har litt rett i det du sier. Men det er sjelden man får 3 barn for 2, i allefall i Norge. 0 Siter
Sofline Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Alle som har barn under 18 år som bor hos seg storparten av tiden får det. En per barn, en mer enn antall barn hvis man er enslig forsørger. 0 Siter
Sofline Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det er jeg ikke helt enig i, men det kan hende du har litt rett i det du sier. Men det er sjelden man får 3 barn for 2, i allefall i Norge. Det spiller ingen rolle hva du er enig i så lenge det er sånn det er. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det er jeg ikke helt enig i, men det kan hende du har litt rett i det du sier. Men det er sjelden man får 3 barn for 2, i allefall i Norge. Sånn er ståa, ikkje skyld på meg men på Karita Veggimellom & Co. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Skal jeg renske opp i dine rør? Jeg forstod ikke spørsmålet. Men at du antyder at jeg farer med pølsevev er renspikket tøys. Det går ikke an å fare med det. Men fra spøk til alvor, jeg er faktisk seriøs i svaret mitt. Gjennom mine tretti år som barnepedagog, har jeg opplevd at et flertall av de som får barnetrygd, får økt trygden dersom barnet er vanskelig å ha med å gjøre. Derfor er det også mange som misbruker systemet for å heve seg oppover i systemet. Det er egentlig veldig trist, for det er jo ikke alle barn som er så slemme som man først skulle tro. Enten er du fullstendig blåst, eller så blander du seriøst mellom barnetrygd og barnebidrag. http://www.nav.no/page?id=264 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Enten er du fullstendig blåst, eller så blander du seriøst mellom barnetrygd og barnebidrag. http://www.nav.no/page?id=264 Jølsen prøver å være morsom, men bommer dessverre totalt. 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jølsen prøver å være morsom, men bommer dessverre totalt. Hvem er det som bestemmer hva som er morsomt og ikke morsomt? Vi er forskjellige når det gjelder humor alle sammen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hvem er det som bestemmer hva som er morsomt og ikke morsomt? Vi er forskjellige når det gjelder humor alle sammen. Joda, det er forsåvidt riktig det, men når Jølsen lirer av seg noe idiotisk om barnetrygd som noen sikkert kan finne på å misforstå så ser i alle fall ikke jeg det morsomme i det. 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Joda, det er forsåvidt riktig det, men når Jølsen lirer av seg noe idiotisk om barnetrygd som noen sikkert kan finne på å misforstå så ser i alle fall ikke jeg det morsomme i det. Nei, skjønner deg der. Bare jeg som har en merkelig form for humor innimellom og ikke greier å ta noe seriøst. Sikkert kommet i puberteten igjen :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hvem er det som bestemmer hva som er morsomt og ikke morsomt? Vi er forskjellige når det gjelder humor alle sammen. Ja, men noen er mer forskjellige enn andre.... 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Ja, men noen er mer forskjellige enn andre.... ;-)))) 0 Siter
fresja Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hvis barna er ekstra krevende, får man mer barnetrygd enn dersom barnet var lett å ha med å gjøre. Sett økonomisk, lønner det seg altså å være litt frekk for å klatre oppover i systemet. Anten er dine innlegg om barnetrygd reinspikka vås, eller så blander du med andre stønader. 0 Siter
Jølsen Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Hvem er det som bestemmer hva som er morsomt og ikke morsomt? Vi er forskjellige når det gjelder humor alle sammen. Takk skal du ha bippp, du virker som en søt og snill figur :-) Nei, jeg prøver ikke å være morsom. Hva er det som er så morsomt med barnetrygd? 0 Siter
Jølsen Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Ja, men noen er mer forskjellige enn andre.... Vi er alle forskjellige, noen er litt for spesielle. Jeg er helt vanlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.