Lillemus Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 ''Kjempegodt som tilbehør til potetball også '' Eller raspeballer som vi kaller det her. Komle, Klubb kalles det også. Klubb eller baill - mmmmmm!!!! Med duppe, sirup og masse flesk til! *Sikler igjen* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Klubb eller baill - mmmmmm!!!! Med duppe, sirup og masse flesk til! *Sikler igjen* Duppe ? Forklar. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Kålstappe, poteter, gulrot og middaspølser til! Nam!!!! Nå vet jeg hva jeg skal høre om sussebassen kan lage til middag i morra!!!! *Sikle* Bytt ut middagspølsa med skikkelig Vossakorv. Middagspølse består jo stort sett bare av hvetemjøl, uff. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Bytt ut middagspølsa med skikkelig Vossakorv. Middagspølse består jo stort sett bare av hvetemjøl, uff. Jeg prøvde vossakorv en gang i fjor og holdt på å spy - det smakte våt ull! Men grovpølsa fra kjøttskjærer'n - den er snadder den! 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Duppe ? Forklar. Duppe består av melk som kokes med litt sukker, brunost og hvetemel som jevning. Blir en tykk saus som man heller over klubben. Nammis! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg prøvde vossakorv en gang i fjor og holdt på å spy - det smakte våt ull! Men grovpølsa fra kjøttskjærer'n - den er snadder den! ''Jeg prøvde vossakorv en gang i fjor og holdt på å spy - det smakte våt ull!'' Ok, eg gir meg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg prøvde vossakorv en gang i fjor og holdt på å spy - det smakte våt ull! Men grovpølsa fra kjøttskjærer'n - den er snadder den! Våt ull!!!! Dette skulle min kjære ha lest, vossing som han er. Til å være pølse, synes jeg Vossakorv er godt, men er ikke så veldig begeistret for det. Vanlig middagspølse har ikke adgang til huset vårt, i alle fall de dagene far i huset er heime :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Duppe består av melk som kokes med litt sukker, brunost og hvetemel som jevning. Blir en tykk saus som man heller over klubben. Nammis! Høres grufullt ut! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg prøvde vossakorv en gang i fjor og holdt på å spy - det smakte våt ull! Men grovpølsa fra kjøttskjærer'n - den er snadder den! Våt ull - haha! Jeg tok feil to ganger på to uker i disken, så kjøleskapet er eier av 2 x 300 g Trønderfår istedet for Gullsalami *blæh* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1194992882' post='3718861] Våt ull - haha! Jeg tok feil to ganger på to uker i disken, så kjøleskapet er eier av 2 x 300 g Trønderfår istedet for Gullsalami *blæh* Trønderfår er da mye bedre enn gullsalami, Lotte!!!! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Trønderfår er da mye bedre enn gullsalami, Lotte!!!! Trønderfår er ikke bra, nei, fysjogfysj... Tåler ikke saustanken. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1194993128' post='3718865] Trønderfår er ikke bra, nei, fysjogfysj... Tåler ikke saustanken. Hmmmmmm Vi skal ha fest her i huset i desember - med smalahove og pinnkjøtt! Gleder meg vanvittig :-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Hmmmmmm Vi skal ha fest her i huset i desember - med smalahove og pinnkjøtt! Gleder meg vanvittig :-) *sjokkert* Vel, pinnekjøtt er godt, så lenge en gammel vær ikke er involvert,, *s* 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1194993733' post='3718876] *sjokkert* Vel, pinnekjøtt er godt, så lenge en gammel vær ikke er involvert,, *s* *ler* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 *ler* Jeg lo _ikke_ den gang jeg ble servert seig gammel vær. Artig i ettertid, da... *pjuk* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1194993733' post='3718876] *sjokkert* Vel, pinnekjøtt er godt, så lenge en gammel vær ikke er involvert,, *s* Jeg har heldigvis ikke smakt værkjøtt, bare blitt fortalt hvordan det smaker.... Men lam er godt - både ferskt og røykt!!!! 0 Siter
Sofline Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Er det sånn på boks du mener? Det bruker jeg i grønnsakssuppe, som jo ikke blir grønnsakssuppe lenger. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg prøvde vossakorv en gang i fjor og holdt på å spy - det smakte våt ull! Men grovpølsa fra kjøttskjærer'n - den er snadder den! Oi, kanskje du har vært uheldig. Vossakrov er yndlingspølsa mi. Ingen over, ingen ved siden. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Våt ull!!!! Dette skulle min kjære ha lest, vossing som han er. Til å være pølse, synes jeg Vossakorv er godt, men er ikke så veldig begeistret for det. Vanlig middagspølse har ikke adgang til huset vårt, i alle fall de dagene far i huset er heime :-) Vossakorv må man ha ved siden av pinnekjøtt. Og masse nyyydelig kålrotstappe. *vann i munnen* 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Hmmmmmm Vi skal ha fest her i huset i desember - med smalahove og pinnkjøtt! Gleder meg vanvittig :-) ''Vi skal ha fest her i huset i desember - med smalahove og pinnkjøtt! Gleder meg vanvittig :-)'' Kan jeg komme? Er jo så god mat! Lenge siden jeg har spist smalahove. Har aldri servert det selv, kanskje på tide det nå, sambygdingene mine hadde vel hånflirt meg om de viste at jeg ikke kan lage smalahove ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.