Gå til innhold

Hva kan jeg lage av salt svinekjøtt? fort :)

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Våt ull!!!!

Dette skulle min kjære ha lest, vossing som han er.

Til å være pølse, synes jeg Vossakorv er godt, men er ikke så veldig begeistret for det. Vanlig middagspølse har ikke adgang til huset vårt, i alle fall de dagene far i huset er heime :-)

Har du smakt Evangerkorv? Den skal være bedre enn vossakorv etter sigendes. Jeg spiser ingen av deler, det har sine grunner, jeg måtte lage hjortepølse som liten. Etter det har jeg knaps spist ei grov pølse *urk*

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• Jølsen

6

• Sofline

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg bruker kjøttet til komla (raspeballer) eller betasuppe. Nammenam begge deler.

Skrevet

Oi, kanskje du har vært uheldig. Vossakrov er yndlingspølsa mi. Ingen over, ingen ved siden.

Jeg prøvde og jeg prøvde hardt, men jeg klarte ikke å spise særlig mye av den. Og jeg er veldig glad i fårikål altså! Men den smaken på vossakorven ble alt for mye. Urk.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1195025223' post='3718954]

Har du smakt Evangerkorv? Den skal være bedre enn vossakorv etter sigendes. Jeg spiser ingen av deler, det har sine grunner, jeg måtte lage hjortepølse som liten. Etter det har jeg knaps spist ei grov pølse *urk*

Ja, vi veksler mellom å kjøpe Vossakorv, Evangerkorv og Bondekorv. Tror at Evangerkorv kanksje er den beste, ja. Men det er nå mye fett i dem alle tre - jeg synes det er mye bedre med rent kjøtt....

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1195025125' post='3718953]

''Vi skal ha fest her i huset i desember - med smalahove og pinnkjøtt! Gleder meg vanvittig :-)''

Kan jeg komme? Er jo så god mat! Lenge siden jeg har spist smalahove. Har aldri servert det selv, kanskje på tide det nå, sambygdingene mine hadde vel hånflirt meg om de viste at jeg ikke kan lage smalahove ;o)

Ja, du er hjertelig velkommen! Bare koselig det!

Men smalahove er jo ikke vanskelig å lage til. Vi kjøper hovene hos "smalahovesjefen" på Voss, har dem på frysen, lar dem ligge i vann i omtrent et døgn, og så skal de kokes i ca tre timer.

Poteter, kålrabistappe og rødkål inntil. Og drikke. Og gode venner :-)

Skrevet

Ja, du er hjertelig velkommen! Bare koselig det!

Men smalahove er jo ikke vanskelig å lage til. Vi kjøper hovene hos "smalahovesjefen" på Voss, har dem på frysen, lar dem ligge i vann i omtrent et døgn, og så skal de kokes i ca tre timer.

Poteter, kålrabistappe og rødkål inntil. Og drikke. Og gode venner :-)

Det skal jeg da klare. Sjefen sjøl ja, så han på tv her om dagen med smalahovene sine. Mulig jeg skal kjøpe neste gang jeg suser forbi.

Skrevet

Ja, vi veksler mellom å kjøpe Vossakorv, Evangerkorv og Bondekorv. Tror at Evangerkorv kanksje er den beste, ja. Men det er nå mye fett i dem alle tre - jeg synes det er mye bedre med rent kjøtt....

Evangerkorv er laget på gamle måten tror jeg. Pinnekjøttet til Evanger er i allefall snadder. Men pinnekjøtt er så snadder at jeg spiser det uansett hvor det kommer fra ;o)

Men må jo innrømme at det som er røkt på gamle måten smaker nydelig, og er verdt de ekstra kronene de koster.

Gjest oj der mista jeg nicket gitt
Skrevet

Jeg er muslim.

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1195032843' post='3719030]

Evangerkorv er laget på gamle måten tror jeg. Pinnekjøttet til Evanger er i allefall snadder. Men pinnekjøtt er så snadder at jeg spiser det uansett hvor det kommer fra ;o)

Men må jo innrømme at det som er røkt på gamle måten smaker nydelig, og er verdt de ekstra kronene de koster.

Pinnekjøttet til Evanger er kjempegodt.

Det er det jeg pleier å kjøpe til 1. juledag. Nam, gleder meg alt.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hmmmmmm

Vi skal ha fest her i huset i desember - med smalahove og pinnkjøtt! Gleder meg vanvittig :-)

Det har jeg full forståelse for - i alle fall så lenge det er lov å bare spise pinnekjøtt :)

Skrevet

Pinnekjøttet til Evanger er kjempegodt.

Det er det jeg pleier å kjøpe til 1. juledag. Nam, gleder meg alt.

Det blir vel røkt med bål på gulvet, kjøttet i taket, tror jeg.

Å det er godt! Jeg skal hjem til mamma på julaften, tror jeg må få henne til å kjøpe Evanger sitt jeg :o) (det selges ikke her jeg bor)

Skrevet

Jeg prøvde og jeg prøvde hardt, men jeg klarte ikke å spise særlig mye av den. Og jeg er veldig glad i fårikål altså! Men den smaken på vossakorven ble alt for mye. Urk.

Er det fårekjøtt i vossakorv?

Skrevet

Er det fårekjøtt i vossakorv?

Ja, den er laget av fårekjøtt den.

Skrevet

Ja, den er laget av fårekjøtt den.

Tenk, det har jeg aldri visst. Er det kun med fårekjøtt?

Skrevet

http://tradisjoner.no/oppskrift1512.html

Ser slik ut. Det er vel svinespekk de mener når det står spekk, men ikke noe annet kjøtt i denne oppskrifra i alle fall.

Jeg har så vidt jeg vet aldri fått hjemmelaget vossakorv. Jeg tror heller ikke det er Gildes jeg pleier å spise når jeg får den, men deres inneholder flere kjøtttyper ser jeg.

http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/jul/vossakorv/

Det blir noe å si til samboeren som påstår at fårekjøtt er nærmest uspiselig. Han liker nemlig vossakorv.

Skrevet

Jeg har så vidt jeg vet aldri fått hjemmelaget vossakorv. Jeg tror heller ikke det er Gildes jeg pleier å spise når jeg får den, men deres inneholder flere kjøtttyper ser jeg.

http://www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/jul/vossakorv/

Det blir noe å si til samboeren som påstår at fårekjøtt er nærmest uspiselig. Han liker nemlig vossakorv.

Jeg er usikker på hvilet merke vossakorven jeg spiste var, husker ikke navnet, men etiketten er grønn og jeg tror det begynner på E eller F (ikke Eidsmo). Smakte noe jævlig sau!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...