Gjest filmermasse Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 På mitt digitale videokamera har jeg problemer med å få avspilt mine filmer da bildet som vises er horisontale sorte streker. Strekene er tykke og mellom dem vises filmen. Jeg har forsøkt å rense med rensekassett, men de kommer fort tilbake etter gjennomført rens. Jeg hadde samme problem på mitt forrige kamera, men istedenfor service så kjøpte jeg nytt kamera mtp nypris/servicepris. Noen som vet om man kan rense et dv-kamera selv(type q-tips og renseveske e.l.)? Jeg oppbevarer kamera i bag og tar godt vare på det, men tydeligvis ikke nok da dette problemet dukker opp, igjen og igjen...må vel ut å kjøpe nytt kamera igjen 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Hvis du bruker de samme filmene i kameraet så vil jeg tro det er filmene som setter merker på en eller annen måte. 0 Siter
Gjest filmermasse Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Hvilket merke er det på kameraet? Panasonic - begge kameraene. Og når det gjelder svaret ditt Lillemus; jeg filmer på nye kassetter og spiller dem sjelden av. Har ikke brukt kassetter fra det første kameraet på den andre, eller omvendt. Nå blir det et HD kamera og et nytt til å få spilt over de eksisterende kassettene. De gamle kameraene går inn historien, akkurat som de bør i "kast og bruk Norge" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.