Gå til innhold

Uttrykket "bilring"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kommer det egentlig fra? Hva er egentlig en bilring - i ikke-kroppslig sammenheng?

Skrevet

Stammer det ikke fra Michelin-figuren, da? Den hvite figuren som er godt istappa i "ringer". Jeg har trodd det i 32 år nå ;o)

Skrevet

En bilrling er en oppblåsbar gummi-"badering" som er inni bildekk, tilsvarende sykkelslange i et sykkeldekk. På kroppen ser det ut som man har en badering rundt livet :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195048382' post='3719230]

Stammer det ikke fra Michelin-figuren, da? Den hvite figuren som er godt istappa i "ringer". Jeg har trodd det i 32 år nå ;o)

Det stammer nok fra det faktum at før man begynte å lage baderinger, så brukte man bilslanger til å holde seg flytende når man badet.

Skrevet

Det stammer nok fra det faktum at før man begynte å lage baderinger, så brukte man bilslanger til å holde seg flytende når man badet.

Ja, jeg husker de svære svarte baderingene :o) Ser dem ikke nå lenger. Og de gigantiske, som sikkert var traktorslanger!

Skrevet

Ja, jeg husker de svære svarte baderingene :o) Ser dem ikke nå lenger. Og de gigantiske, som sikkert var traktorslanger!

Jeg har en sånn traktorslange stående på badet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...