Gå til innhold

Tannlegepriser

Anbefalte innlegg

Gjest sånt noe
Skrevet

Hva koster det med en vanlig sjekk hos din tannlege? Er litt bekymret for hva jeg må ut med når jeg skal til tannlegen neste uke...

Skrevet

En vanlig sjekk hos tannlegen koster ca tre tusen kroner, pluss minus.

Gjest pærebrus875
Skrevet

En vanlig sjekk hos tannlegen koster ca tre tusen kroner, pluss minus.

Husk nå at man hadde en undersøkelse på dette, og prisene varierte VOLDSOMT fra sted til sted. Ville absolutt tatt en ringerunde fra gule sider og hørt hva en slik standardsjekk koster, ev + røntgen og 1 hull (eller fler om du tror du har det). Så kan du nok sikkert spare en del hundrelapper, kanskje over 1000? Og det er alltid fint om man ikke har masse penger akkurat nåå.

Skrevet

Ca. 1000kr. for å se over tennene, røntgen og tannsten.

Skrevet

Eg betalte Kr.4500.-

For en "vanlig sjekk", som var det trådstarter spurte om? ;-)

Skrevet

For en "vanlig sjekk", som var det trådstarter spurte om? ;-)

Vanlig og vanlig Fru Blom, det kommer jo an på kor lenge siden du var der sist det bl.a., antall hull osv.

Skrevet

Vanlig og vanlig Fru Blom, det kommer jo an på kor lenge siden du var der sist det bl.a., antall hull osv.

....og dermed tolker jeg svarene dine slik at det ikke blir noe billigere akkurat ved å unnlate årlige besøk hos tannlegen! ;-)

Skrevet

....og dermed tolker jeg svarene dine slik at det ikke blir noe billigere akkurat ved å unnlate årlige besøk hos tannlegen! ;-)

Det har du helt rett i, for sist eg var til tannlegen (2005) så var det gått 8 år siden forrige gang, eg var til tannlegen nå mandag men vet ikkje kor mye det kommer til å koste, men eg hadde ihvertfall 0 hull! :)

Skrevet

Det har du helt rett i, for sist eg var til tannlegen (2005) så var det gått 8 år siden forrige gang, eg var til tannlegen nå mandag men vet ikkje kor mye det kommer til å koste, men eg hadde ihvertfall 0 hull! :)

Bra! :-)

Jeg går årlig til tannlegen, men for noen år siden hoppet jeg over ett år slik at det ble 2 år i mellom. Da fikk jeg min første fylling siden jeg gikk på grunnskolen, og det var skikkelig ergerlig!

Skrevet

Bra! :-)

Jeg går årlig til tannlegen, men for noen år siden hoppet jeg over ett år slik at det ble 2 år i mellom. Da fikk jeg min første fylling siden jeg gikk på grunnskolen, og det var skikkelig ergerlig!

Det forstår eg godt.

En bør ta vare på det som skal vare livet ut, men det er lettere å si enn å gjøre.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg betalte 550 sist jeg vara hos tannlegen, da var det sjekk av tennene, røntgen og fjerning av tannsten.

Skrevet

Tror jeg betaler ca. 700 for røntgen, sjekk, generell puss, tannstenpuss og smøring med fluorpasta. Synes egentlig ikke det er noe å si på det.

Skrevet

Eg betalte Kr.4500.-

Jeg har aldri sittet i tannlegestolen så lenge at det kostet 4.500,-. Selve sjekken koster bare noen hundrelapper. Finner tannlegen noe som må fikses, får jeg ny time, og da kan det koste en del.

Skrevet

Jeg mener enkelte private tannleger tar mer enn de private, og at de som ikke er medlem av en eller annen tannlegeforening tar mest!

På venterommet hos tannlegen ligger det nok en prisliste (det gjør iallfall det hos min tannlege). Du kan jo kikke innom en dag å se hva en sjekk koster.

Skrevet

Jeg mener enkelte private tannleger tar mer enn de private, og at de som ikke er medlem av en eller annen tannlegeforening tar mest!

På venterommet hos tannlegen ligger det nok en prisliste (det gjør iallfall det hos min tannlege). Du kan jo kikke innom en dag å se hva en sjekk koster.

''Jeg mener enkelte private tannleger tar mer enn de private, og at de som ikke er medlem av en eller annen tannlegeforening tar mest!''

What?

Skrevet

Jeg har aldri sittet i tannlegestolen så lenge at det kostet 4.500,-. Selve sjekken koster bare noen hundrelapper. Finner tannlegen noe som må fikses, får jeg ny time, og da kan det koste en del.

Nå har ikkje eg satt i tannlegestolen sammenhengende, men som du sier så har eg fått ny(e) time® og fikset resten da.

Men det kan vel ikkje være noe poeng i å gå til tannlegen, bare for å sjekke/finne ut at du fks. har 5 hull og deretter ikkje komme tilbake igjen for rep.

Skrevet

''Jeg mener enkelte private tannleger tar mer enn de private, og at de som ikke er medlem av en eller annen tannlegeforening tar mest!''

What?

Beklager min senilitet eller heller feilskriving. Private tannleger ta gjerne mer enn offentlige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...