Gå til innhold

Nå har hun knekket lesekoden :-)

Anbefalte innlegg

Ja nå er det glede i heimen, for mellomstejenta har knekket lesekoden for kort tid siden.

Og nå skal hun lese på alt som er. Hun har virkelig oppdaget noe magisk og er fascinert over alt hun nå forstår. En ny verden har åpnet seg!!

Hun har akkurat fylt 6 år og jeg har vært litt bekymret for modenheten hennes, siden hun er veldig glad i å leke og var mest i lag med yngre barn. Hun ønsket også å fortsette i bhg.

Hatt vanskelig for å gjøre som hun får beskjed om og lett tydd til sutring og grining..

Læreren sa også for to måneder siden at hun kanskje ikke var helt skolemoden..

Nå går det veldig bra - heldigvis!!!

Hun har et mye større potensiale enn vi har vært klar over og hun får med alle beskjeder som læreren gir, har orden på tingene sine og er sosial og trives. Ikke innblandet i konflikter og sutringen/griningen har hun sluttet tvert med ved skolestart.

Så nå puster jeg bare lettet og stolt ut!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291040-n%C3%A5-har-hun-knekket-lesekoden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott! Det er så moro for både barn og voksne når barna knekker koder, og kommer et trinn høyere opp på læringsstigen!

Jenta mi var seks i sommer, følte vel at hun var litt lite skolemoden, men det har gått veldig fint i forhold til nye venner og sosialt i klassen. Hun kan ikke lese ennå, men er veldig opptatt av bokstaver og tall :-)

Gjest Shira :o)

Så bra :o)

Jeg har også en førsteklassing. Han har ikke knekket koden helt, men er på vei. Jeg hadde en fiks ide om at de andre barna helt sikkert kunne lese. Vel, det kunne de ikke ;o) Noen, men ikke alle. Dessuten hadde de mer fokus på skrivebiten, så kom lesingen mer automatisk.

Gratulerer til jenta di, og til den stolte mammaen :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1195111073' post='3719875]

Så bra :o)

Jeg har også en førsteklassing. Han har ikke knekket koden helt, men er på vei. Jeg hadde en fiks ide om at de andre barna helt sikkert kunne lese. Vel, det kunne de ikke ;o) Noen, men ikke alle. Dessuten hadde de mer fokus på skrivebiten, så kom lesingen mer automatisk.

Gratulerer til jenta di, og til den stolte mammaen :o)

Takk ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...