Gå til innhold

Innesperret

Anbefalte innlegg

Gjest Innesperret
Skrevet

Hva er det som er så gale med å la ungen sove på dette rommet i noen timer ?

Det er jo vindu og greier. Det er jo mange som gir ungene sine husarrest. Jeg kan ikke forstå at dette er straffbart, men det er sikkert fælt å dele rom med en svær hund og en slange.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185466

Gjest animalparade
Skrevet

Det er vel sånn de tenker de som ikke er helt utviklet i toppen.

Gjest Innesperret
Skrevet

Det er vel sånn de tenker de som ikke er helt utviklet i toppen.

Jeg er en oppegående person, det kan selvfølgelig være traumatisk for en unge å bli plassert i et sånt rom. Men her er det jo bare snakk om under et døgn. Jeg har hørt om folk det har skjedd det samme med jeg.

Skrevet

Folk må jo absolutt overdrive om alt mulig også da. Det finnes mange ting her i livet som er langt mer traumatisk enn det der.

Skrevet

Jeg er en oppegående person, det kan selvfølgelig være traumatisk for en unge å bli plassert i et sånt rom. Men her er det jo bare snakk om under et døgn. Jeg har hørt om folk det har skjedd det samme med jeg.

I denne saken ble barnevernet varslet allerede da ungen bare var to år. De tok ikke affære, men lot ungen leve under harde kår med narkomane foreldre. Det står i en av artiklene jeg har lest at ungen oppførte seg nærmest som en hund da han ble tatt hånd om av politiet, han logret med halen... det er vel fordi han har blitt behandlet som en hund! Og dessuten ble han ikke bare henvist til dette rommet for natten, han bodde tydeligvis der, det var en slåe på utsida av døra, så han var helt innesperra. Han sov i sin egen urin.

Kjære gud, jeg bare ber om at du nå forstår hvorfor det var veldig, veldig gale for barnet å bli sperret inne på denne måten!

Skrevet

''Når straffen er strengere for moren, skyldes det at hun i tillegg er dømt for bedrageri av 16.500 kroner ved å presentere en forfalsket fullmakt for å få ut penger fra en depositumkonto.''

Snakk om å ta barn på alvor!!

Her er 1/3 av mor sin straff (totalt 90 dager) idømt for å forsøke å få ut skarve 16500.- fra en konto, mens (kun) 2/3 av straffa er idømt på bakgrunn av Barnemisshandlingen!

''Tvert imot må det ha opplevdes skremmende å bli stengt inne, hvor han i alle fall den dagen politiet avdekket forholdet, ennå ikke hadde blitt hentet av foreldrene, til tross for at klokken var ca. 12.00, og han hadde verken fått frokost eller fått komme ut for å tisse, heter det i dommen fra Nord-Troms tingrett''

Ps! Eg og har lest att gutten "logret", men det står ingen plass (eg vet om) att han logret med halen!

Skrevet

I denne saken ble barnevernet varslet allerede da ungen bare var to år. De tok ikke affære, men lot ungen leve under harde kår med narkomane foreldre. Det står i en av artiklene jeg har lest at ungen oppførte seg nærmest som en hund da han ble tatt hånd om av politiet, han logret med halen... det er vel fordi han har blitt behandlet som en hund! Og dessuten ble han ikke bare henvist til dette rommet for natten, han bodde tydeligvis der, det var en slåe på utsida av døra, så han var helt innesperra. Han sov i sin egen urin.

Kjære gud, jeg bare ber om at du nå forstår hvorfor det var veldig, veldig gale for barnet å bli sperret inne på denne måten!

"han logret med halen"

Nei han logret nok ikke med halen!!... Det blei skrevet sånn i farta, men selvsagt gjorde han ikke det, Geir! ;-)

Ille er det uansett!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...