Gå til innhold

Dårlig immunforsvar

Anbefalte innlegg

Gjest Lillekakerlakk

Jeg er i slutten av 20-årene og har et barn på ett år. Har stort sett hele livet vært plaget av hyppige forkjølelser og spesielt mye vondt i halsen. Det siste halve året har det vært ekstremt mye og jeg føler det går ut over min livskvalitet. Kan nesten ikke lage noen avtaler, for jeg vet det er minst 50% sjanse for at jeg er syk og må avlyse. Er sjelden alvorlig syk, men veldig ofte vondt i halsen, slapp, trøtt og føler meg småsyk. Har også hatt et par dager med feber i det siste. Er alltid utslitt om kvelden, legger meg sjelden etter kl 22. Noen av gangene det gjør ekstra vondt i halsen, har jeg tatt prøver hos fastlegen, som konkluderer med at det "bare" er virus og vil gå over av seg selv. Jeg er nøye med håndhygiene. Jeg lever så sunt jeg klarer, trener når jeg har gode perioder og overskudd (mindre og mindre av det), spiser variert, tar vitaminer, røyker ikke, drikker ikke, sover minst 7-8 timer per døgn. Er ikke deprimert, trives på jobben. Drikker ingefær-te og spiser hvitløk. Har prøvd homeopati (tre forskjellige medisiner) og akupunktur (ca 8 behandlinger) for å bedre immunforsvaret, uten at det hjalp. Fastlegen har tatt "alle" prøver av meg, har også sjekket stoffskiftet, og finner ikke noe galt. Min datter har nylig begynt i barnehage, så det har toppet seg nå med den ene forkjølelsen og infeksjonen etter den andre, men jeg føler at dette også er et generelt problem, ettersom jeg så lenge har slitt med dårlig immunforsvar og blir alltid smittet hvis noen rundt meg er syke. Føler jeg ikke tåler noe som helst. Hva skal jeg gjøre? Har du noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291095-d%C3%A5rlig-immunforsvar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Immunforsvaret består av flere forsvarslinjer og det ytterste er slimhinnene og det såkalte uspesifikke immunsystemet. De best dokumenterte metodene for å styrke disse er solhattdråper som bør brukes 20 dråper hver annen time ved første tegn til sykdom (dette er viktig) og forebyggende kan man bruke tilskudd av betaglukaner. Dette er stoffer som utvinnes fra sopp og setter immunsystemet i beredskap. Betaglukaner brukes allerede innen fiskeoppdrett og i husdyrnæringen for å unngå medisinbruk. Det første produktet til humant bruk kom på markedet for halvannet år siden og selges uten resept via apotek under navnet nbg 24.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...