Gå til innhold

kan man ta med ribbe fra Norge til England

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i England, og får i julen besøk av svigerfamilien. Har de lov til å ta med ribe hjemmenifra??? Her er det vanlig å spise kalkun,,men vi bruker alltid ribbe og vil gjerne fortsette norske tradisjoner med ribbe, medisterkaker, pølser og surkål..

Jeg har gått inn på tollvesenet, men har ikke funnet frem om det er lov å bringe med seg kjøtt til utlandet.. Vet at det er lov å ta med til Norge om man er innenfor EØS land.

Noen som vet.???

Skrevet

Du må sjekke med BRITISKE tollmyndigheter! Det varierer sterkt fra land til land hva som er tillatt, så det hjelper lite å vite hva som er lov å ta med TIL Norge!

Britiske tollmydigheter har sikkert en hjemmeside du kan finne?

Skrevet

Du må sjekke med BRITISKE tollmyndigheter! Det varierer sterkt fra land til land hva som er tillatt, så det hjelper lite å vite hva som er lov å ta med TIL Norge!

Britiske tollmydigheter har sikkert en hjemmeside du kan finne?

jaa. selvsagt er det det jeg må gjøre'Takk for tipset.

Gjest briterinnen
Skrevet

jaa. selvsagt er det det jeg må gjøre'Takk for tipset.

Jeg bor i UK, og har tatt med en hel fryseboks med 7kg reisnkjøtt, brunost og diverse uten problemer. Innen EU og EøS, er det lov. Men pass opp for væske i håndbagasjen.

Skrevet

Jeg bor i UK, og har tatt med en hel fryseboks med 7kg reisnkjøtt, brunost og diverse uten problemer. Innen EU og EøS, er det lov. Men pass opp for væske i håndbagasjen.

SUPERT. det var betryggende å vite!!!

Skrevet

Har de ikke ribbe i England?

har de sikkert... men stefaren til mannen min har en slakter som han handler av hvert år,,, så da tar han med.. mannen min har sagt at vi skal prøve å få tak i her også,, i tilfelle kofforten forsvinner eller noe annet uventet dukker opp....

briterinnen sier at hun har tatt med 7 kilo kjøtt,, da skal jeg gaggumeg be de om å ta med pinnekjøtt også...... mmmm mmmmm. nei nå ble jeg sulten

Skrevet

har de sikkert... men stefaren til mannen min har en slakter som han handler av hvert år,,, så da tar han med.. mannen min har sagt at vi skal prøve å få tak i her også,, i tilfelle kofforten forsvinner eller noe annet uventet dukker opp....

briterinnen sier at hun har tatt med 7 kilo kjøtt,, da skal jeg gaggumeg be de om å ta med pinnekjøtt også...... mmmm mmmmm. nei nå ble jeg sulten

Julemat er bare helt nydelig, bare en får det som en er vant til:-) Det er vel fordi en spiser det bare til jul at det er så godt. Kunne ikke tenkt meg ribbe hele året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...