Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kvinne på 35 år,er hjemmeværende med barn.Har i ca 20 år slitt med mye angst og uro/stress i kroppen.også sosial angst.I disse årene har leger prøvd å overtale meg til å bruke ssri medisiner(cipramil),men jeg har bare ikke klart det.Har en gang prøvd det i to uker,og fikk da så mye mere angst,at jeg ikke klarte å fullføre det.Er bare så redd for det skal skade meg mer,blodpropp osv.. Har i perioder brukt Johannesurt,og tror det har hjelpt meg noe.Bruker det og i dag.Er Johannesurt like bra som cipramil?Er nå inne i en periode som er noe verre for meg,har og hatt to panikkanfall åp et halvt år,og som var veldig skremmende.Og min psykriatiske behandler,som jeg er hos hver fjortende dag, maser nå mye på meg om å ta medisin,hvis jeg skal klare å komme meg videre i behandlingen.Føler meg veldig presset nå.Kan jeg ta to tab av Johannesurt hver dag,for å se om det kan hjelpe mere?Er det noe annet innen urtemedisin,som kan hjelpe meg med dette,i tilegg til Johannesurt? vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291097-angst-og-uro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Johannesurt er brukt ved lettere depresjoner og uro. Virkningen er godt dokumentert og bivirkningene er få. Som hovedregel bør ikke johannesurt kombineres med legemidler på grunn av faren for interaksjoner. Man kan godt øke dosen av johannesurt og kombinere denne med tilskudd av omega 3 fettsyrer (3 gram/dg) og trening. Disse tiltakene virker sammen og gir en positiv synergi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291097-angst-og-uro/#findComment-2337908
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Johannesurt er brukt ved lettere depresjoner og uro. Virkningen er godt dokumentert og bivirkningene er få. Som hovedregel bør ikke johannesurt kombineres med legemidler på grunn av faren for interaksjoner. Man kan godt øke dosen av johannesurt og kombinere denne med tilskudd av omega 3 fettsyrer (3 gram/dg) og trening. Disse tiltakene virker sammen og gir en positiv synergi.

Hvis din psykolog/ psykriatiker vil ha deg på medisin burde du bytte fortes mulig! Har brukt mye psykolog og lært teknikk og mestring som erstatning for tabletter med godt resultat. Det er jo hele vitsen med å gå til han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291097-angst-og-uro/#findComment-2367125
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...