Gjest Irritert epostmottaker Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Venner er som stjerner, selv om de er langt borte, så vet du at de finnes der ute et sted og kanskje tenker de på deg akkurat når du tenker på dem? Gode venner vokser ikke på trær, men de er skjøre som blomster og vennskapet må derfor pleies, som blomstene må vannes og gjødsles for å spire og gro. Slik begynner ofte kjedemail, og ordene høres jo så fine ut, at du føler du er en god venn om du videresender til dine venner… Må man likevel sende mail til 10 av sine venner, som igjen skal sende til 10 av sine venner osv, i en evig runddans - blir man bedre venner av det? Kan hende irriterer man på seg noen om man til stadighet videresender slike mailer - så vennskapet kanskje står i fare? I alle fall når man får "trusler". Send denne mailen til 10 av dine beste venner, hvis ikke kommer noen du er glad i til å dø… Dette er bare et eksempel på "trusler", og stakkarslige overtroiske sjeler tør da ikke ta sjansen på noe sånt, og videresender mailen, uten å tenke på at om man sender videre, så ønsker man den andre vondt - hvis de ikke videresender. Litt tankevekkende dette. Mitt råd er derfor - ikke videresend slike mailer! Hvorfor i all verden skulle det ligge en forbannelse i en mail??? Jeg har fått slike "forbannelse-kjedemail" på sms og, og det liker jeg enda mindre, her koster det tross alt penger å videresende, så det må nå ha vært noe telenor har funnet på for å tjene penger. Jeg har ikke gratis sms på mitt abonnement, så det blir fort dyrt for meg om jeg skulle videresendt. Mail er greit nok med at det er gratis, men jeg har ikke lyst til å irritere vennene mine og sende dem slikt. Kanskje sender jeg til de jeg misliker hehe…. Men av prinsipp videresender jeg aldri - og vet dere? Ingen av spådommene og forbannelsene har gått i oppfyllelse for meg, jeg har aldri opplevd større lykke, jeg har funnet kjærligheten, jeg har alt jeg trenger økonomisk, sosialt, jobbmessig osv… Så skjerp dere folkens! I alle fall, ikke bli fornærmet om en venn svarer dere når dere har videresendt slikt og sagt at de ikke liker å få sånn kjedemail, men heller lær å ikke sende til denne personen mer. Spam er faktisk ulovlig!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Jeg svarer _aldri_ på slike, samme hvem de kommer fra. Og så langt har nå ingen av vennene mine forlatt meg av den grunn. ) 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 jeg heller svarer aldri, men sletter. fått kjedebrev fra folk jeg trodde "visste bedre", mens noen er jeg ikke overasket over at jeg får fra. Sier ifra at jeg gir faen i sånne mail, så drit i å sende til meg. Mail er en ting, den er gratis, syns kjedemeldinger over sms er mye verre.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 jeg heller svarer aldri, men sletter. fått kjedebrev fra folk jeg trodde "visste bedre", mens noen er jeg ikke overasket over at jeg får fra. Sier ifra at jeg gir faen i sånne mail, så drit i å sende til meg. Mail er en ting, den er gratis, syns kjedemeldinger over sms er mye verre.. Om folk vil bruke penger på å sende kjede-sms'er så må de bare gjøre det for meg. Jeg verken svarer eller sender videre sånne og det vet de aller fleste som kjenner meg. 0 Siter
fresja Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Jeg får av og til noen kjedemailer på jobb. Noen av de "snille" sender jeg kanskje videre, men ikke de som inneholder trusler (får vel omtrent aldri sånne heller). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Jeg har videresendt enkelte ganger når det dreier seg om et godt formål, dvs. et slags opprop, eller innholdet er hysterisk morsomt, ellers aldri. 0 Siter
lonelyP Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Jepp, enig med du. Synes ikke det er spesielt bra at venner sender slike mailer til hverandre der man må sende videre til hele innboksen for å gå klar en "forbannelse". Bare irriterende også tenker jeg "hvorfor vil denne vennen min meg så vondt?". Det sendes ikke videre herfra hvertfall. Men er det uhøflig av meg å si at jeg ikke vil ha sånt? De som sender det mener kanskje på alvor at jeg er en fin venn å ha. 0 Siter
Gjest lei slike mailer jeg også Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 jeg er også ganske lei sånne... en gang så skrev jeg tilbake.. kan du ikke skrive noen ord, istedenfor å sende sånn dritt!!! hadde ikke hørt fra henne på lenge,, og så kom denne kjedemailen... etter at jeg sendte mailen så fikk jeg en "normal" mail istedenfor.. 0 Siter
Gjest irritert epostmottaker Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 jeg er også ganske lei sånne... en gang så skrev jeg tilbake.. kan du ikke skrive noen ord, istedenfor å sende sånn dritt!!! hadde ikke hørt fra henne på lenge,, og så kom denne kjedemailen... etter at jeg sendte mailen så fikk jeg en "normal" mail istedenfor.. Ja, sånt har jeg også opplevd, folk jeg ikke har hørt fra lenge, og plutselig kommer en mail fra dem. Jippy tenker jeg, de har tenkt på meg... men så er d bare noe svada de har videresendt til alle på lista si... 0 Siter
adelie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Jeg får bare sånne fra uerfarne eller naive nettbrukere. Pluss en som sender mail som virkelig setter meg ut av spill pga latter. Et par nyttige: den som sa hva man skulle gjøre hvis man fikk akutt hjertesvikt. Og den om ICE. 0 Siter
Gjest forbasket dritt Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Jeg mottar en del slike mail på jobben. Du verden så mye flott som vil hende eller som en vil få om en sender den videre til x antall venner i løpet av en viss tid. Og så mye elendighet som skjer hvis du ikke. Jeg sletter i prinsipp slike "truende" og sender de ALDRI videre uansett hvor fint det er det som står skrevet først. Sender kun videre mailer som ikke har noen truende ord i seg, slike som "send denne videre for å fortelle så mange mødre som mulig at de er flotte" el. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.