Gå til innhold

"Gi mikrolån til fattige"

Anbefalte innlegg

Gjest pærebrus875
Skrevet

pengene går vel til banken, som igjen gir kr X til personen som ber om det. At om du gir 50 kr så går det nødvendigvis ikke til henne i artikkelen, men som en sum som deles på alle som trenger? Og da går jo pengene fra deg - bank - og rett til de som trenger dem. Så jeg syns det virker ganske bra.

Skrevet

Hørt om Yunus og Bramin Bank?

Klart det funker!

Nei jeg må med skam meddele at dette er et system som har gått meg hus forbi... :( *flau*

Men hvis dette funker så bra som det fremgår av ulike kilder jeg har kikka på i dag har jeg jammen meg lyst til å prøve det sjøl! + oppfordre andre nordmenn til å gjøre det samme!!

Det er jo konkrete tiltak i nord-sør problematikken vi alle kan være med på!

Skrevet

Nei jeg må med skam meddele at dette er et system som har gått meg hus forbi... :( *flau*

Men hvis dette funker så bra som det fremgår av ulike kilder jeg har kikka på i dag har jeg jammen meg lyst til å prøve det sjøl! + oppfordre andre nordmenn til å gjøre det samme!!

Det er jo konkrete tiltak i nord-sør problematikken vi alle kan være med på!

Ja, det er flott - og særlig det at disse lånene hjelper så mange kvinner i gang med å tjene egne penger, og dermed setter dem i stand til å forsørge både seg selv og barna sine.

Skrevet

Hørt om Yunus og Bramin Bank?

Klart det funker!

Grameen Bank:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er ikke tvil i min sjel; Dette går til de som trenger det!

Det er ikke " et mat for en dag opplegg", men en varig endring i et individs økonomi og arbeidsplass. Den ene arbeidsplassen kan bli større og avhengig av medarbeidere, noe som igjen gagner et samfunn hundre prosent! Barna til de som har arbeid kan få utdannelse, fordi de slipper å jobbe hele dagen, så ringvirkningene har en udelt positiv effekt ;)

Skrevet

Det er ikke tvil i min sjel; Dette går til de som trenger det!

Det er ikke " et mat for en dag opplegg", men en varig endring i et individs økonomi og arbeidsplass. Den ene arbeidsplassen kan bli større og avhengig av medarbeidere, noe som igjen gagner et samfunn hundre prosent! Barna til de som har arbeid kan få utdannelse, fordi de slipper å jobbe hele dagen, så ringvirkningene har en udelt positiv effekt ;)

Ah :) Jeg blir så glad når jeg leser sånn inlegg, og skjønner at dette er noe jeg skal gå for!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...