Gjest girasol Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/11/13/518107.html Noen som har erfaring med dette? Synes du dette høres ut som et soldarisk system som kan fungere i virkeligheten? Jeg er litt usikker på om jeg kan være sikker på at pengene virkelig går til det prosjektet sier det skal, i rette hender osv. Hva tror du? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 pengene går vel til banken, som igjen gir kr X til personen som ber om det. At om du gir 50 kr så går det nødvendigvis ikke til henne i artikkelen, men som en sum som deles på alle som trenger? Og da går jo pengene fra deg - bank - og rett til de som trenger dem. Så jeg syns det virker ganske bra. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Hørt om Yunus og Bramin Bank? Klart det funker! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Hørt om Yunus og Bramin Bank? Klart det funker! Nei jeg må med skam meddele at dette er et system som har gått meg hus forbi... *flau* Men hvis dette funker så bra som det fremgår av ulike kilder jeg har kikka på i dag har jeg jammen meg lyst til å prøve det sjøl! + oppfordre andre nordmenn til å gjøre det samme!! Det er jo konkrete tiltak i nord-sør problematikken vi alle kan være med på! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Nei jeg må med skam meddele at dette er et system som har gått meg hus forbi... *flau* Men hvis dette funker så bra som det fremgår av ulike kilder jeg har kikka på i dag har jeg jammen meg lyst til å prøve det sjøl! + oppfordre andre nordmenn til å gjøre det samme!! Det er jo konkrete tiltak i nord-sør problematikken vi alle kan være med på! Ja, det er flott - og særlig det at disse lånene hjelper så mange kvinner i gang med å tjene egne penger, og dermed setter dem i stand til å forsørge både seg selv og barna sine. 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Hørt om Yunus og Bramin Bank? Klart det funker! Grameen Bank:-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Det er ikke tvil i min sjel; Dette går til de som trenger det! Det er ikke " et mat for en dag opplegg", men en varig endring i et individs økonomi og arbeidsplass. Den ene arbeidsplassen kan bli større og avhengig av medarbeidere, noe som igjen gagner et samfunn hundre prosent! Barna til de som har arbeid kan få utdannelse, fordi de slipper å jobbe hele dagen, så ringvirkningene har en udelt positiv effekt 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Grameen Bank:-) Ja, det var det, ja 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Det er ikke tvil i min sjel; Dette går til de som trenger det! Det er ikke " et mat for en dag opplegg", men en varig endring i et individs økonomi og arbeidsplass. Den ene arbeidsplassen kan bli større og avhengig av medarbeidere, noe som igjen gagner et samfunn hundre prosent! Barna til de som har arbeid kan få utdannelse, fordi de slipper å jobbe hele dagen, så ringvirkningene har en udelt positiv effekt Ah Jeg blir så glad når jeg leser sånn inlegg, og skjønner at dette er noe jeg skal gå for! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.