Gå til innhold

Trist dette

Gjest nå ble jeg lei meg

Anbefalte innlegg

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

For å gjøre en lang historie kort: jeg skal søke meg på en skole i utlandet og der er det allerede tre fra klassen min. Jeg skal dit neste sommer og de er der nå. To av de er kjærester og så er det en jente med de. De kjenner jeg godt. Vi gikk på samme skole i 3 år. Stedet var lite og alle kjente hverandre godt. Det som hadde skjedd en gang var at jeg hadde fått låne en oppgave av den ene jenta og jeg lånte den videre uten å tenke over det. Hun ble sur på meg og kjeftet på meg, noe som jeg følte at var riktig da. Men hun sa det til hele gruppen sin om det som hadde skjedd og det fant jeg meget undøvendig, men sa ikke noe. Videre ble ting litt dårligere mellom oss. Typen hennes var en kompis av meg da.

Jeg har flere ganger prøvd å få tak i de på msn da de er pålogget der fordi jeg lurer på noen fag. De svarte ikke tilbake. Idag skrev jeg at jeg ikke visste hvorfor de ikke svarte, men at jeg trengte hjelp angående de fagene jeg mangler. Her er svaret jeg fikk:

"Beklager at det har blitt slik. Men ting er ikke så bra mellom oss. Vi vil ikke at du skal ha forventninger eller forhåpninger om at vi skal bli en fin liten gjeng som vi var før. Vi har jo småkranglet en del og heller ikke hatt kontakt. Men vi skal prøve å hjelpe deg".

Da jeg leste denne meldingen ble jeg paff. For det første er jeg nå 27 år og blitt mere voksen og har bedre selvinnsikt. For det andre trengte jeg bare info angående noen fag. Jeg skrev til de at jeg hadde ikke tenkt å bo sammen med de eller forvente at vi skulle bli en fin liten gjeng. Jeg trengte bare informasjon. Og det trengte man vel ikke være bestevenner for å få?

Jeg måtte bare få det ut fordi jeg først ble rasende og da jeg fikk roet meg ned så bare lo jeg av det. Nå er studiene det viktigste for meg og ikke det å pleie vennskap med noen. Men synes likeså at dette var unødvendig. Berømmer uansett ærligheten fra deres side, men ler når jeg leser ordene "forventning" og "forhåpning". For jeg hadde ikke tenkt på det der i det hele tatt. Jeg tenkte at nå kommer jeg nærmere målet mitt, koste hva det koste vil.

Likeså forstår jeg at de føler det slik, men jeg skjønner ikke hvorfra de klarte å tro det at jeg trodde vi skulle bli en fin liten gjeng igjen?

Men mest av alt, jeg ble lei meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

What goes around, come around!

Når skal man unnskylde noen?

Gjest hakkenosignaturidag-blond?
Skrevet

Du vil komme til målet dit, koste hva det koste vil.. Jaja, de sier jo mer om deg enn om dem.. Hvorfor i all verden blir du trist da, nårdu kun har egoistiske hensikter, og ikke bryr deg??

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

What goes around, come around!

Når skal man unnskylde noen?

Jeg vet at det man sender ut får man tilbake. Men så er det også noe som heter at det man var igår, det trenger man ikke være idag.

Jeg ble lei meg fordi at de tenkte slik om meg. Likeså vet jeg at man må ta ansvaret og lære av det. Jeg vet at det jeg var før, det er jeg ikke idag. Og hun kunne vært litt empatisk og tenkt at hvis en sier "beklager, det skal ikke gjenta" seg en gang så holder det i massevis. Jeg fant det unødvendig at hun måtte fortelle hele gruppa om det. Det er greit nok, men hvis det er det som ligger til grunn så er det jo synd for jeg har ikke gjort slikt igjen siden.

Jeg ønsket som sagt bare litt informasjon, ikke noe annet.

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

Du vil komme til målet dit, koste hva det koste vil.. Jaja, de sier jo mer om deg enn om dem.. Hvorfor i all verden blir du trist da, nårdu kun har egoistiske hensikter, og ikke bryr deg??

Hvorfor jeg blir trist? Jo, fordi dette var mine tidligere klassekamerater. Og jeg hadde en god tone med de inntil idag.

Dessuten, hvis man ikke tenker at man skal komme seg til sitt mål uansett hva, hvordan skal man da ellers komme seg til målet?

Jeg bryr meg ikke fordi jeg vet at jeg idag er en annen person enn den jeg var før. Og alt var ikke bare min feil. Med den kunnskapen og forståelsen jeg da hadde, handlet jeg deretter. Men nå vet jeg bedre og vet at jeg har lært og kommet meg videre.

Gjest Du vil komme til målet dit, koste hva det koste vil.. Jaja, de sier jo mer om de
Skrevet

Hva mener du med at det sier mer om meg enn dem? Jeg har sagt unnskyld for det som engang skjedde. Skal jeg liksom angre meg hele livet for å gjøre bot? Vennligst forklar hva du mener med at det sier mer om meg enn dem, er du snill for jeg skjønte ikke hva du mente....

Gjest Du vil komme til målet dit, koste hva det koste vil.. Jaja, de sier jo mer om de
Skrevet

Nå tror jeg du misforsto setningen "koste hva det koste vil". Det jeg mente med det var at om jeg så må ta opp 10 fag, så gjør jeg det for å komme meg til målet mitt.

Skrevet

Hva mener du med at det sier mer om meg enn dem? Jeg har sagt unnskyld for det som engang skjedde. Skal jeg liksom angre meg hele livet for å gjøre bot? Vennligst forklar hva du mener med at det sier mer om meg enn dem, er du snill for jeg skjønte ikke hva du mente....

ikkr rart de vil ha avstand, og heller ikke vil hjrelpe deg stort, nå du en gang har misbrukt tillit. Les gjennom innleget ditt en gang til, så går det kanskje opp et lys for de..

Skrevet

ikkr rart de vil ha avstand, og heller ikke vil hjrelpe deg stort, nå du en gang har misbrukt tillit. Les gjennom innleget ditt en gang til, så går det kanskje opp et lys for de..

ps sliter litt med tastene rett før sengetid.

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

Misbrukt tillit???

Dette høres ut som en grov forbrytelse. Noe det absolutt ikke er. Misbruke tillit gjør man når man er klar over følgene. Det enete jeg hadde glemt var å tenke over saken. Jeg handlet i god tro da alle i klassen gav hverandre oppgaver og tenkte at det gjorde sikkert ikke noe. Hadde noen lånt av meg og gitt videre så hadde jeg sagt fra til personen det gjaldt og ikke noe mer.

Skrevet

Selv om du nå er 27, så har du nok ennå en stund igjen for å modnes helt. Hennes oppgave som du lånte ble gitt til andre- hun tok det opp med dem hun føltte for. Ser du virkelig ikke sammenhengen??

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

Selv om du nå er 27, så har du nok ennå en stund igjen for å modnes helt. Hennes oppgave som du lånte ble gitt til andre- hun tok det opp med dem hun føltte for. Ser du virkelig ikke sammenhengen??

Jaha, du sier det ja :-D

Hva med det at jeg faktisk sa sorry?

Det jeg stusser på er at for noen måneder siden var de så behjelpelige og nå er de det ikke.

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

Nei, jeg ser ikke sammenhengen. Fordi jeg mener at det var nok at hun sa det til meg at dette likte hun ikke. Verre er det ikke. At man skal bli straffet for det i ettertid er for drøyt. Hadde dette skjedd meg så hadde jeg tatt det opp med personen og latt det være med det. Ikke spredd ut over alle vinder.

Jeg tror det er du som ikke ser sammenhengen. Hadde du likt at venninna di fortalte alle andre at "dette gjorde hun mot meg" enda hun hadde tatt det opp med deg og du sa sorry? Jeg tviler så sterkt på det. Det er lett for deg å sitte der og si slikt. Men hadde du vært i samme situasjon så hadde du skjønt at dette likte hun ikke. Men du hadde nok ikke likt at alle andre venninnene dine fikk vite om det. Tenk litt over det du før du kommenterer

Skrevet

Jaha, du sier det ja :-D

Hva med det at jeg faktisk sa sorry?

Det jeg stusser på er at for noen måneder siden var de så behjelpelige og nå er de det ikke.

Du får hive deg på tråden -"er jeg naivnå?"

Der er det antagelig en som deler mine oppfatninger

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

Du får hive deg på tråden -"er jeg naivnå?"

Der er det antagelig en som deler mine oppfatninger

Si meg, hadde du likt at en venninne av deg spredte ut ting til andre enda hun hadde snakket med deg om det og du hadde sagt beklager?

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195168590' post='3720619]

Du får som fortjent.

Bra du ikke bryr deg, da...

Ja ja, sitt der og døm. Dere kan vel ikke noe bedre :-D

Kommenter dette den dagen det samme har skjedd med dere og dere føler at dette ble dratt ut av proporsjoner

Gjest gonatt, for siste gang
Skrevet

Si meg, hadde du likt at en venninne av deg spredte ut ting til andre enda hun hadde snakket med deg om det og du hadde sagt beklager?

Visse ting gjør man bare ikke.

Gjest nå ble jeg lei meg
Skrevet

Men når man har sagt beklager så burde det også bety noe. Og alle gjør feil. Men dette er kanskje en verden der ingen skal gjøre feil da.

Askeladden2007
Skrevet

Det er kanskje ikke lov å gjøre feil da? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...