Gå til innhold

Har noen vaskehjelp å anbefale - Akershus?

Anbefalte innlegg

Gjest HusmorSnacky
Skrevet

Har nå tatt valget om å skaffe vaskehjelp – tror husmor blir i vesentlig bedre humør og enklere å ha med å gjøre om hun slipper å vaske hver uke :)

Bor i Akershus – noen som har noen å anbefale? Kjenner bare til Citymaid fra før, men greit å ha flere alternativer å vurdere.

Skrevet

Citymaid er sikkert bra, men dyrt. De fleste jeg kjenner som har vaskehjelp betaler svart, hjelpen er gjerne polsk eller fra andre utland. De fleste finner vaskehjelpen gjennom bekjente, og noen også gjennom f.eks. reklameblad i postkassen eller oppslag ute (ville selv vært litt skeptisk til to sistnevnte).

Gjest HusmorSnacky
Skrevet

Citymaid er sikkert bra, men dyrt. De fleste jeg kjenner som har vaskehjelp betaler svart, hjelpen er gjerne polsk eller fra andre utland. De fleste finner vaskehjelpen gjennom bekjente, og noen også gjennom f.eks. reklameblad i postkassen eller oppslag ute (ville selv vært litt skeptisk til to sistnevnte).

Er litt tvilsom til "svart" vaskehjelp både grunnet min jobb/stilling, men også fordi vaskehjelpen alltid kommer til å være alene i leiligheten. Føler meg litt tryggere hvis et firma står bak, ikke bare en privatperson som lett kan "stikke av". Gjerne kall meg paranoid, men har hørt så mange triste historier om akkurat dette.

Kjenner heller ingen som har noen å anbefale - så ikke mye å hente der heller :(

Skrevet

Er litt tvilsom til "svart" vaskehjelp både grunnet min jobb/stilling, men også fordi vaskehjelpen alltid kommer til å være alene i leiligheten. Føler meg litt tryggere hvis et firma står bak, ikke bare en privatperson som lett kan "stikke av". Gjerne kall meg paranoid, men har hørt så mange triste historier om akkurat dette.

Kjenner heller ingen som har noen å anbefale - så ikke mye å hente der heller :(

Skjønner godt tankene dine, har også hatt dem selv. Men tar oss nå råd til vaskehjelp hver uke, det hadde vi neppe hatt mulighet til med CityMaid, som ville kostet 2-3 ganger så mye. Har også hørt varierende ting om kvaliteten på arbeidet med byråer, og for min egen del liker jeg av flere grunner bedre å vite hvem som kommer til oss hver uke.

Ville ikke gitt nøkler til en "fra gata", men hun som vasker hos oss nå er venninne av vår tidligere vaskehjelp, som vi fikk via bekjentskaper etc. etc. I begynnelsen var jeg påpasselig med å gjemme smykker etc., men nå har jeg tilnærmet full tillitt til henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...