Gå til innhold

kart over sverige?

Anbefalte innlegg

Vi var i den delen av Sverige i august. Overnattet i Strömstad, Skara og Trollhättan.

Skal jeg anbefale to byer, er det Skara og Trollhättan. Skara hadde vi ikke vært i før, men likte oss veldig godt. Mye om Arn fra Gothia der (Jan Guillou), en fantastisk domkirke og et utrolig spennende museum - t.o.m. ungene var helt i hundre, og vi var der i tre timer!

Trollhättan ligger ved Göta kanal og har mange sluser, og det er veldig fascinerende å se på, synes vi. Har vært der flere ganger.

Jeg vil anbefale dere å kjøpe et kart over Sør-Sverige før dere kjører - de fleste bokhandlere har det. Litt ok å ha sånn tålig peiling på område en kjører i, synes vi i alle fall!

Fortsetter under...

Hvis du tar til høyre ved Gøteborg, havner du vel lukt i havet, hvis du er på vei sørover?

Hvis du er på vei nordover havner du i fucking Åmål eller deromkring.

Må du ikke ned til Malmø før du svinger til høyre?

''Hvis du tar til høyre ved Gøteborg, havner du vel lukt i havet, hvis du er på vei sørover?''

Du må jo ikkje kjøre til høyre før ferja har lagt inntil, så tar du ferja til Danmark (husker ikkje navnet på stedet) og kjører med bil ca.20-30 minutt (nordover) til Skagen.

You see?

''Hvis du tar til høyre ved Gøteborg, havner du vel lukt i havet, hvis du er på vei sørover?''

Du må jo ikkje kjøre til høyre før ferja har lagt inntil, så tar du ferja til Danmark (husker ikkje navnet på stedet) og kjører med bil ca.20-30 minutt (nordover) til Skagen.

You see?

Jeg trodde du snakket om å kjøre bil til Danmark uten å ta ferge.

Annonse

Vi var i den delen av Sverige i august. Overnattet i Strömstad, Skara og Trollhättan.

Skal jeg anbefale to byer, er det Skara og Trollhättan. Skara hadde vi ikke vært i før, men likte oss veldig godt. Mye om Arn fra Gothia der (Jan Guillou), en fantastisk domkirke og et utrolig spennende museum - t.o.m. ungene var helt i hundre, og vi var der i tre timer!

Trollhättan ligger ved Göta kanal og har mange sluser, og det er veldig fascinerende å se på, synes vi. Har vært der flere ganger.

Jeg vil anbefale dere å kjøpe et kart over Sør-Sverige før dere kjører - de fleste bokhandlere har det. Litt ok å ha sånn tålig peiling på område en kjører i, synes vi i alle fall!

Takk for anbefalinger! Jeg tror vi gjør lurt i å kjøpe oss et kart ja. Vi er ikke mye kjent med nabolandet vårt, og det er nesten flaut :)

Jeg blir nødt til å si at du mangler grunnleggende geografikunnskaper, Geir.

Ja, det går an. Fra Gøteborg fortsetter du sørover E6. Sånn ca. ved Malmø tar du av vestover, og kommer til København. Over brua.

''Jeg blir nødt til å si at du mangler grunnleggende geografikunnskaper, Geir.''

Eg vet det.

Geografi var mitt desidert svakeste fag på skulen (var vel best/minst dårlig i matte og musikk).

Dessuten har eg 0 retningssans, og det er helt ekstremt også, eg kan gå meg vill på en Narvesen kiosk.

Eg var på ett kurs i Italia i 2000 på ei lita øy utenfor Napoli, når eg skulle inn til Napoli (på egenhånd) så hadde de andre kursdeltagerne laga skilt som eg skulle ha rundt halsen, der det stod noe ala...: Om du finner vedkommende, venligst returner han til...så ko adressa til øya og der vi bodde. (he. he..)

Ps! Eg brukte ikkje skiltet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...