Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har kramper og muskelspenninger i hele kroppen. Når jeg spiser fet mat og/eller drikker alkohol forverrer tilstanden seg og smerter i høyre side av magen kan kjennes tydelig(galle/lever). Jeg svetter også mye i håndflatene. Menstruasjonen har vært veldig ustabil og fargen på den er ikke normalt frisk og rød,men ligner mer på brunaktig utflod. Jeg er 47 år. muskelspennignene gjør også at jeg er veldig svimmel av og til.Jeg røyker. Disse symptomene har gjort at jeg har vært sykemeldt i 2 år og legen finner ingen feil på de utallige prøvene som er tatt. Har du noe forslag på hva jeg kan gjøre for dette går på humøret og syken løs? Blir veldig sliten og får problemer med å takle hverdagen. Går til akupunktur og har ellers prøvd det meste. Tenker at jeg kan mangle noen vitaminer (eks cal -mag)og at det hadde hjulpet å slutte å røyke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291503-muskelsmerter-og-spenninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Menopause starter gjennomsnittlig ved 52 års alder, men det kan være individuelle variasjoner. Røykere kommer ofte tidligere i overgangsalderen. Det er ikke uvanlig å ha noe endringer i menstruasjonen når overgangsalderen nærmer seg og en enkel blodprøve vil kunne avsløre om dette er problemet. En forstyrrelse i kalsium/magnesium balansen kan gi muskelkramper. Kalsium og vitamin D kan nokså nøyaktig måles i blodet, mens magnesiumanalyser er mere upålitelige. Det er ufarlig å forsøke magnesium tilskudd en periode f.eks. 200 mg x 2. Muskelspenninger kan også skyldes anspenthet og mangel på trening/bruk av kroppen. Ofte vil et treningsprogram med moderat intensitet være basis i behandling av muskelsmertesyndromer. Muskelspenninger i nakke og skuldre kan også gi svimmelhet, men plagene fra magen bør kanskje undersøkes mht lever og galle med for eksempel ultralyd, hvis ikke dette allerede er gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...