Gå til innhold

Gave til eldre..


Gjest mors2

Anbefalte innlegg

Så er det snart jul igjen,og samme problemet hvert år..

Hva gir man til barnas olderforeldre???De har jo alt..

Lurte på om jeg skulle lage en "alt mulig" kurv..

Legge i kaffe,twist,flakslodd,såpe ovs..

Er det en tullete gave,eller hva mener dere??

Har en mormor som sier tydelig i fra når hun får noe hun ikke vil ha...

(hun ønsker seg heller ingenting..)

Så har ikke lyst at det skal bli helt feil heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom hun virkelig ikke ønsker seg noen ting, hva med dette? http://julegaver.bymisjon.no/

Jeg lagde hjemmelaget kalender hvert år til oldeforeldrene da de levde. Den blei de utrolig glad for. Beskrev en gang før litt nøyere hvordan jeg gjorde det: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3711236

Hva med et par flasker god vin?

Abonnement på et blad? Det ga vi bestemora til eksen hvert år, og det var stor lykke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun virkelig ikke ønsker seg noen ting, hva med dette? http://julegaver.bymisjon.no/

Jeg lagde hjemmelaget kalender hvert år til oldeforeldrene da de levde. Den blei de utrolig glad for. Beskrev en gang før litt nøyere hvordan jeg gjorde det: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3711236

Hva med et par flasker god vin?

Abonnement på et blad? Det ga vi bestemora til eksen hvert år, og det var stor lykke. :)

Det med bladet var ikke dumt!! :0)

Ei flaske vin,hahaha,ler meg ihjel..De hadde falt om begge to.. ;0)

Kalender er jo også kjempe koslig!!

takk for gode ideer!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag:

- Album med bilder av oldebarn og barnebarn

- Kurv med dagligvarer som de må ha likevel/Gavekort hos nærbutikken de bruker

- "Alternative" gaver som feks. gressklipping/snømåking hele året, rundvask, vedlikehold/maling av hus

- Middag på kafe/restaurant

- Sommerlig biltur til de eldres "yndlingssted" (inkl. middag, inngangsbilletter o.l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da slett ingen tullete gave, mine besteforeldre satte alltid stor pris på sånne ting. Gjerne med et hjemmebakt, godt brød, noen julekaker eller noe annet du har laget selv. Særlig hjemmelaget mat/kaker/godteri har slått an i min familie.

Men jeg ville satse på et "tema", f.eks. kaffekos, med twist, kaffe, flaxlodd, kanskje en liten flaske likør?, julekaker/andre kaker du har bakt. Eller du kan satse på "hygiene" som tema, med såpe, sjampo, et bløtt håndkle, håndkrem og fotkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet for å gjøre livet mer behagelig?: elektrisk kost, trådløs telefon, snøfreser, brødbakemaskin, betale snøfresing for neste vinter, nye tykke, varme deilige flanellsengesett, varmelaken, sånne praktiske kakeformer som gjør baking lettere, strømpebukser/longs.

Eller: abonnement på blad, hjemmebakt/lagd mat, årbok av noe slag, fotoalbum/bilder med rammer, fuglefrø m/brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et eller annet for å gjøre livet mer behagelig?: elektrisk kost, trådløs telefon, snøfreser, brødbakemaskin, betale snøfresing for neste vinter, nye tykke, varme deilige flanellsengesett, varmelaken, sånne praktiske kakeformer som gjør baking lettere, strømpebukser/longs.

Eller: abonnement på blad, hjemmebakt/lagd mat, årbok av noe slag, fotoalbum/bilder med rammer, fuglefrø m/brett.

Takk for gode forslag!!De bor begge i eldre bolig,så noe ble jo uaktuelt der..

Ikke baker de heller..Men du gav meg noen ideer til besteforeldrene!! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da slett ingen tullete gave, mine besteforeldre satte alltid stor pris på sånne ting. Gjerne med et hjemmebakt, godt brød, noen julekaker eller noe annet du har laget selv. Særlig hjemmelaget mat/kaker/godteri har slått an i min familie.

Men jeg ville satse på et "tema", f.eks. kaffekos, med twist, kaffe, flaxlodd, kanskje en liten flaske likør?, julekaker/andre kaker du har bakt. Eller du kan satse på "hygiene" som tema, med såpe, sjampo, et bløtt håndkle, håndkrem og fotkrem.

Takk,takk!!!

Endelig noen som svarte på om det var en tullete gave!!hehehe!!

satser nok på en alt mulig kurv!! :0)

Og bilder av olderbarna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag:

- Album med bilder av oldebarn og barnebarn

- Kurv med dagligvarer som de må ha likevel/Gavekort hos nærbutikken de bruker

- "Alternative" gaver som feks. gressklipping/snømåking hele året, rundvask, vedlikehold/maling av hus

- Middag på kafe/restaurant

- Sommerlig biltur til de eldres "yndlingssted" (inkl. middag, inngangsbilletter o.l)

Takk,takk!! :0)

Hmmm...De kan jo få kjøpt middag der de bor,på eldresenteret,kanskje det går å kjøpe klippe kort..Dette må jeg sjekke!! :0)

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle bestemor er - kun på egne vegne - gjerrig, og bruker ikke penger på ting som er "dyrt". I tillegg er hun alene, hun spiser som en fugl og kaster ikke mat... Så gjett om det er hyggelig i kjøleskapet hennes innimellom, du...

Anyway: Vi gir ofte mat til jul, men da ikke slik hun vanligvis selv kjøper. Vi kjøper "Rett-i-koppen"-supper (det er dyrt for henne), engangsporsjoner med risengrynsgrøt, frokostgrøt osv. I tillegg små glass med pulverkaffe, sjokolade, peanøtter og annet godt som hun elsker, men ikke kjøper fordi det - jepp - er dyrt. I tillegg kjøper vi og pakker om i riktige porsjonspakker flesk og kyllingfilet (kjøper i sverige), og putter i fryseren hennes. Røyk er også en populær gave.

Å stadig kjøpe ting til gamle mennesker, selv om de er kjøpt i beste mening og vil, i bruk, gi den gamle et lettere liv, er min erfaring at de ikke bruker disse praktiske hjelpemidlene i noen særlig grad. De er ikke vant til det, og orker ikke å lære noe nytt. Alle er ikke slik, så klart, men ofte havner praktiske gaver i skapet...

Så - din kurv-idè ville jeg gått for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle bestemor er - kun på egne vegne - gjerrig, og bruker ikke penger på ting som er "dyrt". I tillegg er hun alene, hun spiser som en fugl og kaster ikke mat... Så gjett om det er hyggelig i kjøleskapet hennes innimellom, du...

Anyway: Vi gir ofte mat til jul, men da ikke slik hun vanligvis selv kjøper. Vi kjøper "Rett-i-koppen"-supper (det er dyrt for henne), engangsporsjoner med risengrynsgrøt, frokostgrøt osv. I tillegg små glass med pulverkaffe, sjokolade, peanøtter og annet godt som hun elsker, men ikke kjøper fordi det - jepp - er dyrt. I tillegg kjøper vi og pakker om i riktige porsjonspakker flesk og kyllingfilet (kjøper i sverige), og putter i fryseren hennes. Røyk er også en populær gave.

Å stadig kjøpe ting til gamle mennesker, selv om de er kjøpt i beste mening og vil, i bruk, gi den gamle et lettere liv, er min erfaring at de ikke bruker disse praktiske hjelpemidlene i noen særlig grad. De er ikke vant til det, og orker ikke å lære noe nytt. Alle er ikke slik, så klart, men ofte havner praktiske gaver i skapet...

Så - din kurv-idè ville jeg gått for!

Hahahahaha!!!! Sånn er den ene hos oss også!!!

så vidt de har marie kjeks til kaffen!!!hehe!!

Så lenge de bor på eldresenter/bolig trenger de heller ikke så mye..

Blir nok en kurv ja!! :0)

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gjerne hatt en sånn kurv selv jeg! Kunne droppet kaffen da, men en god te og div. annet hadde vært kjemoekos! :o)

Hehehe!!

Jeg og!! :0)

Men da ville jeg hatt godteri,kremer og badekuler!! hehe,litt luksus!

Har faktisk ønsket meg det!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en super gave til dem som har alt synes jeg! De har mere nytte av mat og varer man bruker normalt, enn ting som blir satt inn i skapet.

Jeg vil selv gi noe slikt til min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en super gave til dem som har alt synes jeg! De har mere nytte av mat og varer man bruker normalt, enn ting som blir satt inn i skapet.

Jeg vil selv gi noe slikt til min mor.

Blr nok en kurv ja,fått flere positive tilbake mld på det!!

Og bilde an ungene!! :0)

Så får vi ¨håpe det slår ann!! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hores ut som en fin gave jeg:-) Ogsaa abonnent paa ukeblad...5 ukers lotto...en torrdekorasjon med lys i...:-)

Takk!! :0)

Lotto var ny,og slett ikke dumt!!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg synes en slik kurv høres supert ut. Eldre har gjerne så mye, at det man kjøper bare ender opp som skapfyll. I år får bestemor et gavekort hos frisøren hun bruker og gå til, i julegave. Så kan hun bruke det på en permanent :) Veldig praktisk gave som jeg vet hun blir glad for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...