Gå til innhold

Gave til eldre..


Gjest mors2

Anbefalte innlegg

hare1365380455

En bok fra hjemstedet. (Med bilder i.) Det finnes kanskje en bygdebok eller noe lignende?

Fotoalbum med bilder i. Eller du kan ta en bok med blanke ark og lime inn bilder og skrive dikt.

Sjokolade.

Dusjsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hare1365380455

kirkensnodhjelp.no

Der kan du gi en gave til kirkens nødhjelp, og så får oldeforeldrene et kort. Så kan du kanskje legge ved en sjokolade eller noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bok fra hjemstedet. (Med bilder i.) Det finnes kanskje en bygdebok eller noe lignende?

Fotoalbum med bilder i. Eller du kan ta en bok med blanke ark og lime inn bilder og skrive dikt.

Sjokolade.

Dusjsåpe.

Takk for gode forslag!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg synes en slik kurv høres supert ut. Eldre har gjerne så mye, at det man kjøper bare ender opp som skapfyll. I år får bestemor et gavekort hos frisøren hun bruker og gå til, i julegave. Så kan hun bruke det på en permanent :) Veldig praktisk gave som jeg vet hun blir glad for :D

Det var sannelig ikke dumt med gavekort hos frisøren!! :0)

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun virkelig ikke ønsker seg noen ting, hva med dette? http://julegaver.bymisjon.no/

Jeg lagde hjemmelaget kalender hvert år til oldeforeldrene da de levde. Den blei de utrolig glad for. Beskrev en gang før litt nøyere hvordan jeg gjorde det: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3711236

Hva med et par flasker god vin?

Abonnement på et blad? Det ga vi bestemora til eksen hvert år, og det var stor lykke. :)

Jeg lager også ofte slike kalendere. Den enkleste måten å lage den på, er å kjøpe selve kalenderen ferdig, slike som kommer med kalender nederst og store blanke flater over til å tegne på eller lime inn bilder. Fås kjøpt i ulike modeller farger og hos de fleste bokhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg vrir hodet mitt, men kommer ikke på noe en eldre kan like. Et bilde av seg selv som ung? Nei, det er trist. Alkohol, kanskje? Eller noe av tre. Noe som kan fortæres. Musikk? En middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Vet ikke hvor du bor, men her i Oslo finnes det mange leverandører av helsetjenester/praktisk bistand, hvor man kan kjøpe gavekort som de kan benyttes som de vil. Litt ekstra hjelp i hverdagen, en tur ut, drikke kaffe med noen, gå og handle etc. Si i fra hvis du ønsker flere opplysninger og en anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du bor, men her i Oslo finnes det mange leverandører av helsetjenester/praktisk bistand, hvor man kan kjøpe gavekort som de kan benyttes som de vil. Litt ekstra hjelp i hverdagen, en tur ut, drikke kaffe med noen, gå og handle etc. Si i fra hvis du ønsker flere opplysninger og en anbefaling.

Til info: Spørsmålet du svarer på, er tre år gammelt.

Faren min fyller 90 om etpar uker og hadde blitt dødelig fornærmet om jeg hadde gitt ham et sånt gavekort. Men det betyr jo ikke at tjenestene ikke kan ha noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: Spørsmålet du svarer på, er tre år gammelt.

Faren min fyller 90 om etpar uker og hadde blitt dødelig fornærmet om jeg hadde gitt ham et sånt gavekort. Men det betyr jo ikke at tjenestene ikke kan ha noe for seg.

Hehe, vet at det er et gammel innlegg, men du svarte jo, så jula går aldri av mote!

Det er flott at han ville blitt dødelig fornærmet! Det betyr bare at han har det bra og klarer seg selv og familie som besøker han. Dette er dessverre ikke tilfelle for de aller fleste i den alderen. En julekurv med diverse ville kanskje gjort susen for han:) Ha forresten ei god jul selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, vet at det er et gammel innlegg, men du svarte jo, så jula går aldri av mote!

Det er flott at han ville blitt dødelig fornærmet! Det betyr bare at han har det bra og klarer seg selv og familie som besøker han. Dette er dessverre ikke tilfelle for de aller fleste i den alderen. En julekurv med diverse ville kanskje gjort susen for han:) Ha forresten ei god jul selv!

Takk - god jul til deg også.

Det er ikke lett å finne på gave til foreldre i den alderen, nei. Vi klarer det på et vis til jul, men sliter med 90-årsgaven.

Mannen min hadde noen gamle, enslige tanter som vi pleide å lage julekurver med godsaker til. Men foreldrene mine har egentlig rikelig, og de er flinkere til å unne seg noe selv, kanskje fordi de er to - og ikke minstepensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...