Gå til innhold

overtid og tidskonto?

Anbefalte innlegg

Gjest theoline

Jeg har en sønn på 10 måneder og valgte å begynne på tidskonto da han var seks måneder, jeg arbeider 50 %.

Denne måneden arbeider jeg fulltid og får av den grunn ikke fødselspenger, men jeg trodde at permisjonen min ble forlenget med tilsvarende, men det ble den ikke, hvorfor ikke?

En annen ting er at den 1. august begynner sønnen i barnehage på full tid og jeg går tilbake i 50% stilling, det betyr at jeg får endel tid til overs hvis jeg vil, jeg er også alene om den daglige omsorgen og får fri annenhver helg av den grunn. Har fått beskjed om at det kommer til å bli veldig travelt på jobben det kommende året og ser nå på dette som en mulighet til å arbeide litt ekstra for å tjene meg opp noen kroner, men kan trygdekontoret ta fra meg fødselspengene mine da, kan de legge seg opp i hva jeg tjener og hvor mye jeg arbeider?

Jeg mener at fødselspengene er penger jeg har "tjent" meg opp, men begynner å lure litt siden det ble sånn som det ble denne måneden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29172-overtid-og-tidskonto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Fødselspenger er ganske riktig noe du har tjent opp, men fødselspengene graderes dersom du har inntekt ved siden av. Graderte fødselspenger fører ikke til at perioden forlenges, annet enn hvis du har avtale om tidskonto.

En tidskontoavtale er forpliktende og kan ikke endres annet enn i helt spesielle tilfeller, se

www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-042.html#14-28

Dersom du jobber mer enn det som ble avtalt som tidskonto, så anses det sannsynligvis som et brudd på avtalen og da faller sannsynligvis resten av tidskontoperioden vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29172-overtid-og-tidskonto/#findComment-117351
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...