Gjest RLGH Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei, Jeg er en mann på 35 år som har vært plaget med "kronisk", bakteriell prostatitt siden jeg var 26-27 år. Jeg har mer eller mindre konstante smerter i området mellom testikler og endetarmsåpning. Smertene varierer med årstid, temperatur og stress. Jeg har vært hos Urolog, og fikk av ham stikkpiller som han mente ville stoppe tilstrømningen av bakterier fra tarmen mot prostatakjertelen. Utifra hva jeg kan bedømme har stikkpillene hjulpet for sår endetarmsåpning og innvendige hemorider. Dette er for øvrig et problem som til tider dukker opp. Jeg antar sår endetarm og innvendige hemorider har sammenheng med mat jeg spiser, og som jeg da vil tro jeg ikke tåler. Min personlig konklusjon er at jeg har en form for matinntolleranse, og at dette kan være primærårsaken til mine prostatittplager. Mitt spørsmål: Er dette en logisk konklusjon som jeg bør se nærmere på for å bli friskere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292172-prostatitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Prostatitt er en plage som kan ha flere årsaker og en bakterieinfeksjon er en av dem. Disse bakteriene kan komme fra sprekker i endetarmen eller gjennom urinrøret. På den anne side er det mange som har prostataplager uten at vi finner bakterier og kalles da abakteriell prostatitt eller prostatadyni som betyr smertefull prostata. Årsaken kan være trykk mot prostatakjertelen (sykling) eller en irritasjon uten bakterier. Plagene forverres gjerne av stress og hvis man fryser på beina. Jeg har ikke hørt at matintoleranse kan gi prostatitt direkte, men det kan gi sår og sprekker i endetarmen. Du kan starte utredningen med blodprøver og prikketest hos din fastlege og samtidig føre dagbok over hva du har spist når plagene blir verre. Dvergpalme og omega 3 fettsyrer vil ofte være nyttige kosttilskudd for å dempe irritasjon i prostata. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292172-prostatitt/#findComment-2349566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.