Gå til innhold

Halvreint tøy


Orio

Anbefalte innlegg

*går opp et lys*

Møkkete på hendene fordi du bruker hendene til å komme deg fram med rullestolen?

Hehe, nå føler jeg meg ikke videre lur her ;-)

Det skal jeg love deg at du er den eneste som har tenkt på det, det er ingen andre som tenker på det så det var faktisk et smart spørsmål ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal jeg love deg at du er den eneste som har tenkt på det, det er ingen andre som tenker på det så det var faktisk et smart spørsmål ;o)

Åh, nå ble jeg skikkelig kry her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det er mye du ikke skjønner.''

Jeg må vel bare beklage at jeg er så dum. Visste ikke at jeg plaget deg så voldsomt. Vel, vel.

Har jeg trykt på feil knapp, eller?! Sorry.

Saken var bare at jeg ikke "orket" (som du sier) å analysere hele garderoben min. Men system er viktig. Blir det rot, er det krise.

*lighten up*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kan det handle om _hva slags_ klær man har. Er det en t-skjorte og en joggebukse, eller er det f eks et ullskjørt med matchende jakke? Sistnevnte må kanskje dertil renses.

Og selv om jeg også har mange skjørt og jakker som kan vaskes, så bruker jeg dem ikke mer enn én dag i slengen, så for det andre er det da et spørsmål om hvor mye klærne har blitt brukt. Jeg synes det tar seg mye bedre ut å variere det jeg har på meg ute blant folk, og plaggene har dessuten godt av å lufte seg litt. Derfor brukes ikke det samme antrekket to dager på rad.

Og for det tredje: Det kommer vel an på hva man _gjør_, med tanke på hvor flekkete/svett man blir OG ikke minst har det en betydning hvordan man ser på klær som har vært brukt litt:

Hvis det hadde vært OK å la klesplagge ligge over en stol for så å bli gjenbrukt etter noen dager, hvorfor er det da 'rent nok' til at du kan ha det på deg en dag til men likevel så utrolig skittent at man ikke orker tanken på å la det henge på en kleshenger ved siden av nyvasket tøy??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"systemet" mitt foreløpig, består av to egne kurver i klesskapet. Men dette blir fryktelig rotete, for buksebeina må henge utenfor. De er i mine øyne skitne nederst, så dette vil jeg ikke ha i kontakt med restan av plagget eller andre plagg. :-P

Disse to kurvene fylles raskt opp, derfor må jeg ty til kurvene med rent tøy også, men prøver å legge de brukte genserne på tvers av de rene..... så jeg vet at de er brukt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - mine klær - hverken rene eller halvrene kommer seg inn i skap...de ligger dessverre i en haug til de blir brukt igjen. På et bord eller i en sofa i et rom vi sjelden bruker (hvorfor blir ikke rommet brukt, tro? hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man henger vel ikke brukte klær tilbake i skapet?

Om jeg bruker noe jeg ikke skal bruke igjen på et par dager henger jeg det f.eks bare over badekaret eller på lokket til skittentøyskurven. Skal jeg ikke bruke det mer på en stund vasker jeg det, selv etter noen timers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man henger vel ikke brukte klær tilbake i skapet?

Om jeg bruker noe jeg ikke skal bruke igjen på et par dager henger jeg det f.eks bare over badekaret eller på lokket til skittentøyskurven. Skal jeg ikke bruke det mer på en stund vasker jeg det, selv etter noen timers bruk.

Hvorfor er det 'bedre' å henge tøy som du skal bruke om igjen oppå skittentøykurven enn å henge det ved siden av helt rent tøy i skapet??

Hvis du er redd for at den lille skitten som eventuelt måtte finnes på tøyet (altså ikke nok til at du ikke vil gjenbruke) skal 'smitte' over på helt rent tøy, mens du ikke er redd for at skitt fra skittentøyskurven skal 'smitte over' ??

Og ja, jeg så at du skrev 'oppå lokket', men jeg synes ikke det hjelper stort! ;-)

Så folk har forskjellig oppfatning av hva man utrykker undring over. *S* Du sier at 'Man henger vel ikke brukte klær tilbake i skapet?', men jeg kan like gjerne si: 'Man bruker vel ikke om igjen klær som har hengt på skittentøykurven?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hvorfor er det 'bedre' å henge tøy som du skal bruke om igjen oppå skittentøykurven enn å henge det ved siden av helt rent tøy i skapet??

Hvis du er redd for at den lille skitten som eventuelt måtte finnes på tøyet (altså ikke nok til at du ikke vil gjenbruke) skal 'smitte' over på helt rent tøy, mens du ikke er redd for at skitt fra skittentøyskurven skal 'smitte over' ??

Og ja, jeg så at du skrev 'oppå lokket', men jeg synes ikke det hjelper stort! ;-)

Så folk har forskjellig oppfatning av hva man utrykker undring over. *S* Du sier at 'Man henger vel ikke brukte klær tilbake i skapet?', men jeg kan like gjerne si: 'Man bruker vel ikke om igjen klær som har hengt på skittentøykurven?*

Jeg veit ikke hvordan skittentøyskurven din ser ut jeg, men vår vaskes ofte og er ren. Når jeg tar klær ut av skapet vil jeg gjerne at det er helt rent, klær jeg har brukt før er ikke helt rene, men kan gjerne brukes om igjen når man ikke skal noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvordan skittentøyskurven din ser ut jeg, men vår vaskes ofte og er ren. Når jeg tar klær ut av skapet vil jeg gjerne at det er helt rent, klær jeg har brukt før er ikke helt rene, men kan gjerne brukes om igjen når man ikke skal noe spesielt.

Hva gjør du med ullgenser som du har brukt én dag? Lar du den ligge fremme til neste gang det er kaldt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hva gjør du med ullgenser som du har brukt én dag? Lar du den ligge fremme til neste gang det er kaldt nok?

Bruker ikke ullgensere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...