Gå til innhold

vasking av bukser -inspirert av tråder under

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg ekstremt skitten eller?
Skrevet

Jeg har lest trådene med stor fornøyelighet.Rent/halvrent tøy, stryking osv.

Men jeg legger merke til at mange skriver at de kun bruker buksene i noen få dager før de vaskes?

Selv vasker jeg olabuksene ca. en gang i måneden hvis ikke buksa er blitt synlig skitten. Hadde jeg vaske jeansen min så ofte så hadde den blitt fort utslitt og jeg har ikke råd til å kjøpe ny så ofte.

Er det virkelig slik hos dere at alle buksene blir tatt til vask så hurtig?

Gjest Angela25
Skrevet

Ja, jeg vasker buksene mine etter noen dager, som regel etter 4-5 dager.

Har du hvite bukser? Da ser du hvor fort skitten de blir!

Skrevet

Hvor ofte brukes disse buksene da..? Og hva brukes de til? Brukes de hele dagen i 30 dager eller brukes de bare til/fra jobb?

Mange faktorer her...

Skrevet

En gang i mnd?! Hvis du bruker dem en gang i uka så... Jeg kan vel gå 4-5-6 dager i samme bukse, men da er det rett i vaskemaskina ja. Som regel 3-4 dager tenker jeg.

Skrevet

Jeg bruker som regel buksene i 2 dager. Så går de rett i vaskemaskina.

Kan ikke tenke meg å bruke de lenger uten å vaske de.

Skrevet

Vel - hadde du bodd i hus med meg, skulle du nok fått kommentarer, ja.

Men at det er vanlig å vaske ei bukse etter 2-4 dager, som mange oppegående mennesker her i tråden, det synes jeg er snodig. De må utsondre masse svette, eller søle fælt når de spiser, eller ha med småbarn å gjøre, som har klissete hender med syltetøy og leverpostei!

Mine bukser blir bare ikke skitne så fort. Vaskelig å si hvor ofte jeg skifter, for jeg går ikke i samme klær hele dagen. Og så kommer det an på om den er tettsittende, eller løst. Testtsittende bukser får jo faktisk et visst preg av hudceller på innsiden etterhvert, da er det på høy tid med en vask. Du ser det hvis du drar på buksa mens du har mørke strømper på beina, da blir det litt grått - veldig ekkelt. Vi skaller av masse kg hud pr år, husker ikke hvor mye.

Er du i tvil, så stikk nesa di ned i stoffet, og kjenn om det lukter friskt eller ikke. (Du har jo en hel måned å prøve på ... friskt - ikke så friskt - ikke friskt -- ??? ---?? --- !!!! -- uhææ!)

Skrevet

Jeg bruker vel bukser 3-5 dager før jeg vasker dem. Å bruke dem i 30 dager er HELT uaktuelt.

Skrevet

En gang i måneden var jo veldig sjelden...men jeg bruker mine bukser mer enn et par dager, ja. Et eller annet sted imellom hver 3. dag og hver 30. dag ;-)

Gjest this is a signature
Skrevet

Jeg vasker de en gang i uken. Hvis de er ekstra skitne, vasker jeg dem oftere.

Skrevet

Om du er ekstremt skitten avhenger av hvor mange ganger du går med olabuksa i løpet av den måneden. Jeg bruker nok mine olabukser 6-7 ganger før jeg slenger dem til vask.

Skrevet

Vel - hadde du bodd i hus med meg, skulle du nok fått kommentarer, ja.

Men at det er vanlig å vaske ei bukse etter 2-4 dager, som mange oppegående mennesker her i tråden, det synes jeg er snodig. De må utsondre masse svette, eller søle fælt når de spiser, eller ha med småbarn å gjøre, som har klissete hender med syltetøy og leverpostei!

Mine bukser blir bare ikke skitne så fort. Vaskelig å si hvor ofte jeg skifter, for jeg går ikke i samme klær hele dagen. Og så kommer det an på om den er tettsittende, eller løst. Testtsittende bukser får jo faktisk et visst preg av hudceller på innsiden etterhvert, da er det på høy tid med en vask. Du ser det hvis du drar på buksa mens du har mørke strømper på beina, da blir det litt grått - veldig ekkelt. Vi skaller av masse kg hud pr år, husker ikke hvor mye.

Er du i tvil, så stikk nesa di ned i stoffet, og kjenn om det lukter friskt eller ikke. (Du har jo en hel måned å prøve på ... friskt - ikke så friskt - ikke friskt -- ??? ---?? --- !!!! -- uhææ!)

''(Du har jo en hel måned å prøve på ... friskt - ikke så friskt - ikke friskt -- ??? ---?? --- !!!! -- uhææ!)''

Trådstarter skriver jo ingenting om hvor ofte/sjelden buksa brukes i løpet av en måned.

Skrevet

Hvor ofte brukes disse buksene da..? Og hva brukes de til? Brukes de hele dagen i 30 dager eller brukes de bare til/fra jobb?

Mange faktorer her...

Jeg har egne arbeidsklær så det blir kun kveldsbruk og helgebruk. Men noen timer tilsammen blir det jo fort da.

Skrevet

Jeg har egne arbeidsklær så det blir kun kveldsbruk og helgebruk. Men noen timer tilsammen blir det jo fort da.

Ikke sant, det er to vidt forskjellige ting. Uansett går det jo på skjønn da, og ikke antall dager, så om det er mye og om du er ekstremt skittent er umulig å avgjøre for oss... :-P

Skrevet

''(Du har jo en hel måned å prøve på ... friskt - ikke så friskt - ikke friskt -- ??? ---?? --- !!!! -- uhææ!)''

Trådstarter skriver jo ingenting om hvor ofte/sjelden buksa brukes i løpet av en måned.

Jeg glemte å skrive at jeg ikke har buksene som arbeidsklær. Men brukes de i fritiden min så det blir jo noen timer tilsammen. Mer en et par tre dager tilsammen ja.

Skrevet

Jeg glemte å skrive at jeg ikke har buksene som arbeidsklær. Men brukes de i fritiden min så det blir jo noen timer tilsammen. Mer en et par tre dager tilsammen ja.

Hvis du bare bruker buskene et par tre ganger før du vasker dem synes jeg ikke du vasker sjelden.

Skrevet

Usj, en mnd?? Da står de vel nesten av seg selv vel?

Nå bruker jeg minst et par forskjellige bukser i løpet av samme uke også, etter hvilke sko jeg bruker. Men jeg bruker de vel rundt 4-5 dager før de havner i maskina iallefall. Da sitter de ikke like fint lenger synes jeg og er bra skrukkete bak knærne. Jeg har også andre arbeidsklær, så dette blir utenom arbeidstid.

Skrevet

Hvis du bare bruker buskene et par tre ganger før du vasker dem synes jeg ikke du vasker sjelden.

''Mer en et par tre dager tilsammen ja.

''

Det var det h*n skrev. Så h*n lurer på om det er sjeldent å vaske busker en gang i måneden. Samme bukse, men h*n bruker den bare utenom jobb. Slik høres sp.målet ut for meg.

Jeg synes flere her må jo vaske i stykker tøyet sitt rimelig fort. Men det finnes en mellomting.

Skrevet

''Hvis du bare bruker buskene et par tre ganger før du vasker dem synes jeg ikke du vasker sjelden.''

Kommer vel litt an på hva slags busker det er, da. Rips tåler kanskje litt mer enn rose?

Skrevet

En måned!!!!! Oh my God, jeg skjønner at vi er forskjellige ;-)

Jeg bruker stort sett olabuksene mine bare en gang (noen ganger to) før de går i vasken. Rumpa begynner å sige etter en dags bruk ;-) (men jeg innser at det er _helt_ unødvendig å vaske olabukser så ofte! Tre-fire dagers bruk vil jeg si er okei)

Olabuksene mine slites ikke _så_ fort. Jeg har dem gjerne i et par år og da er jeg som oftest dritt lei dem uansett...

Skrevet

En måned!!!!! Oh my God, jeg skjønner at vi er forskjellige ;-)

Jeg bruker stort sett olabuksene mine bare en gang (noen ganger to) før de går i vasken. Rumpa begynner å sige etter en dags bruk ;-) (men jeg innser at det er _helt_ unødvendig å vaske olabukser så ofte! Tre-fire dagers bruk vil jeg si er okei)

Olabuksene mine slites ikke _så_ fort. Jeg har dem gjerne i et par år og da er jeg som oftest dritt lei dem uansett...

''Rumpa begynner å sige etter en dags bruk ;-)''

Oi, her går det jammen unna! Riktignok har jeg hørt at rumpa siger med gjennomsnittliig 12 cm fra man er 25 til man er 60, men at man faktisk kan se forandringen fra en dag til en annen var nytt for meg!

|

|

|

|

|

|

|

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...