Gå til innhold

Angående "Jølsen" & Co.

Anbefalte innlegg

OK, nå har vi fått med oss at Jølsen og Geir ikke er samme person, som driver og skriver innlegg og svarer på det selv.

Selvom jeg også har lurt på dette en stund, iom at hver gang Jølsen logget seg inn, så svarte Geir med en gang.

Hilsen

''iom at hver gang Jølsen logget seg inn, så svarte Geir med en gang.''

Slik blir det jo gjerne dersom det er noen spesielle som man føler man har en god tone med/lik humor som, slik som Geir også sier selv.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

7

• morsan

6

• Jølsen

4

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Det interesante spørsmålet er etter mitt syn:

1. Er Jølsen Zakkoo ?

2. Er vedkommende mann eller kvinne? Jeg tipper kvinne.

Jeg tipper du har rett :) I tillegg til lille kattepusen, etc. Legg merke til alle kattepusbildene Jølsen legger ut.

hidi, the scorpion

Det interesante spørsmålet er etter mitt syn:

1. Er Jølsen Zakkoo ?

2. Er vedkommende mann eller kvinne? Jeg tipper kvinne.

Spiller det egentlig noen rolle?

Vi blir sikkert lurt mer enn èn gang, men hva så? Det er mange flere hyggelige mennesker her, og det gjør det verdt å være på DOL....;)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196531753' post='3736073]

Jeg tipper du har rett :) I tillegg til lille kattepusen, etc. Legg merke til alle kattepusbildene Jølsen legger ut.

"En liten kattepus", ja. Det er meget mulig. Men jeg ser for meg kattepusen som en overvektig kvinne i 40-årene. Jølsen ser jeg for meg som en litt gutteaktig einstøing, liten og slank. Litt a la Lisbeth Salander i bøkene til Stieg Larsson.

Zakkoo klarer jeg ikke å tenke på som annet enn det han utga seg for å være - student på NTH, skoleflink og bereist på kartet. Helt uerfaren med jenter og ca. 22 år.

Uansett er et vel ikke noe vondt i Jølsen & Co.? Da var det noe annet med "Maiken", hun var ei skikkelig megge.

Spiller det egentlig noen rolle?

Vi blir sikkert lurt mer enn èn gang, men hva så? Det er mange flere hyggelige mennesker her, og det gjør det verdt å være på DOL....;)

Ja, når man er tilstrekkelig nysgjerrig av natur, spiller slike ting en viss rolle. Og jeg har ingenting i mot Jølsen med venner. Synes han/hun er ganske morsom, faktisk.

Annonse

hidi, the scorpion

Ja, når man er tilstrekkelig nysgjerrig av natur, spiller slike ting en viss rolle. Og jeg har ingenting i mot Jølsen med venner. Synes han/hun er ganske morsom, faktisk.

Me too ;)

Dessuten er det morsomt å lese alle diskusjonene, det "liver" opp DOL litt, synes jeg.

"En liten kattepus", ja. Det er meget mulig. Men jeg ser for meg kattepusen som en overvektig kvinne i 40-årene. Jølsen ser jeg for meg som en litt gutteaktig einstøing, liten og slank. Litt a la Lisbeth Salander i bøkene til Stieg Larsson.

Zakkoo klarer jeg ikke å tenke på som annet enn det han utga seg for å være - student på NTH, skoleflink og bereist på kartet. Helt uerfaren med jenter og ca. 22 år.

Uansett er et vel ikke noe vondt i Jølsen & Co.? Da var det noe annet med "Maiken", hun var ei skikkelig megge.

Jeg ser for meg kattepusen som en usikker, ung jente/dame i midten av tjueåra;-) Ikke overvektig, bare sprø.

Her er vi helt på nett, og Zakko/pusekatten er kvinne. Sikkert som banken!

Ja, jeg må vel medgi det. Men jeg rakk å bli litt glad i Zakkoo. Synes det er så fint med ungdom som er kunnskapsrike. Og så var han bare en bløff.

Men I motsetning til mange andre tror jeg ikke man trenger å være syk for å opptre med flere identiteter på nettet. Det kan være en skøyer som kjeder seg, bare.

Og nysgjerrig som jeg er, lurer jeg også på om ett av disse aliasene er ekte.

Gjest girasol

OK, nå har vi fått med oss at Jølsen og Geir ikke er samme person, som driver og skriver innlegg og svarer på det selv.

Selvom jeg også har lurt på dette en stund, iom at hver gang Jølsen logget seg inn, så svarte Geir med en gang.

Hilsen

He,he :) Ja det var vel flere av oss som så den sammenhengen ;-) det er godt mulig at Geir ikke er Jølsen, men bare fordi han kan ramse opp en haug med nick fra opp til 9 år tilbake i tid, betyr ikke at han ikke kan operere med flere aliaser ;-)

Ja, jeg må vel medgi det. Men jeg rakk å bli litt glad i Zakkoo. Synes det er så fint med ungdom som er kunnskapsrike. Og så var han bare en bløff.

Men I motsetning til mange andre tror jeg ikke man trenger å være syk for å opptre med flere identiteter på nettet. Det kan være en skøyer som kjeder seg, bare.

Og nysgjerrig som jeg er, lurer jeg også på om ett av disse aliasene er ekte.

Jepp, jeg likte også Zakko, helt til det ble avslørt at hun var pusekatten. Ble ganske skuffet, faktisk.

Enig - eneste som var bra med "Maiken", var navnet ;o)

Annonse

He,he :) Ja det var vel flere av oss som så den sammenhengen ;-) det er godt mulig at Geir ikke er Jølsen, men bare fordi han kan ramse opp en haug med nick fra opp til 9 år tilbake i tid, betyr ikke at han ikke kan operere med flere aliaser ;-)

''..det er godt mulig at Geir ikke er Jølsen, men bare fordi han kan ramse opp en haug med nick fra opp til 9 år tilbake i tid, betyr ikke at han ikke kan operere med flere aliaser ;-)''

Og akkurat det vil eg DOL avkrefter, slik at du får fred...:-)

Alle kan vi jo operere med flere aliaser! Selv om jeg hoster opp en annen dol'er som har truffet meg i levende live, så kan jeg likevel ha et alter ego som spammer forumet, og slik kan alle andre ha det også.

Man må prøve å ha en grei skepsis slik at man ikke lar seg rive med av bevisste provokasjoner, samtidig som man prøver å unngå å 'avsløre' spammere i hytt&gevær: :-)

Gjest girasol

Alle kan vi jo operere med flere aliaser! Selv om jeg hoster opp en annen dol'er som har truffet meg i levende live, så kan jeg likevel ha et alter ego som spammer forumet, og slik kan alle andre ha det også.

Man må prøve å ha en grei skepsis slik at man ikke lar seg rive med av bevisste provokasjoner, samtidig som man prøver å unngå å 'avsløre' spammere i hytt&gevær: :-)

Ja, jeg er helt enig med deg! Og jeg opplever ikke at jeg prøver å avsløre spammere i hytt og pine, jeg bare synes et par ting er bemerkelsesverdige når det gjelder sammentreff mellom visse nick. That's it. Og for å være ærlig opptar dette minimalt av min tid og min interesse, men interessant å se hvordan noen hiver seg på bølgen!

Ja, jeg er helt enig med deg! Og jeg opplever ikke at jeg prøver å avsløre spammere i hytt og pine, jeg bare synes et par ting er bemerkelsesverdige når det gjelder sammentreff mellom visse nick. That's it. Og for å være ærlig opptar dette minimalt av min tid og min interesse, men interessant å se hvordan noen hiver seg på bølgen!

''Og jeg opplever ikke at jeg prøver å avsløre spammere i hytt og pine,''

Enig, jeg har heller ikke oppfattet deg slik.

Det var mer myntet på slik som vi ofte ser like etter at det har vært mye spam, enten det er av maiken-typen eller pusekatt-typen, så er det alltid noen som er litt for snare til å komme med maiken/pus/zakko-beskyldninger i ymse tråder, og e.m. er for mye av dette mer ødeleggende enn spamming.

Og som Babette nevnte her et sted, så var maiken verre enn zakkoo&jølsen, fordi hun var direkte provoserende og slem, mens zakkoo&jølsen er mer slik at de fyller opp forumet med for mye 'dill'.

Ignorering er ofte bedre enn å 'avsløre'.:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...