Gå til innhold

Angående "Jølsen" & Co.

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

''Og jeg opplever ikke at jeg prøver å avsløre spammere i hytt og pine,''

Enig, jeg har heller ikke oppfattet deg slik.

Det var mer myntet på slik som vi ofte ser like etter at det har vært mye spam, enten det er av maiken-typen eller pusekatt-typen, så er det alltid noen som er litt for snare til å komme med maiken/pus/zakko-beskyldninger i ymse tråder, og e.m. er for mye av dette mer ødeleggende enn spamming.

Og som Babette nevnte her et sted, så var maiken verre enn zakkoo&jølsen, fordi hun var direkte provoserende og slem, mens zakkoo&jølsen er mer slik at de fyller opp forumet med for mye 'dill'.

Ignorering er ofte bedre enn å 'avsløre'.:-)

Ja, helt klart! Men nå er det jeg som kjenner meg litt forfulgt her ;-) En uvant situasjon for meg. Men,men satser på at vi som er "involvert" kan legge det her bak oss....

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

7

• morsan

6

• Jølsen

4

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ittevetje
Skrevet

Er du mann eller kvinne, Jølsen?

;)

Beveger meg kanskje ut på litt tynn is nå, men mener bestemt at Jølsen fortalte Geir en dag at han var lei seg for noe en annen i husstanden hadde skrevet dagen før, og at de var flere som brukte samme.. Altså kan det være både mor, far, datter eller sønn for alt vi vet- Jølsen som er innom her? Nå skriver jeg under med et tullenavn altså.

Gjest this is a signature
Skrevet

Beveger meg kanskje ut på litt tynn is nå, men mener bestemt at Jølsen fortalte Geir en dag at han var lei seg for noe en annen i husstanden hadde skrevet dagen før, og at de var flere som brukte samme.. Altså kan det være både mor, far, datter eller sønn for alt vi vet- Jølsen som er innom her? Nå skriver jeg under med et tullenavn altså.

Hvorfor skriver du under med et tullenavn?

Tror nok ikke det gitt..De fant jo ut at Jølsen skrev under med flere nick under samme tråd (som liksom svarte hverandre..)..

Gjest Ittevetje
Skrevet

Hvorfor skriver du under med et tullenavn?

Tror nok ikke det gitt..De fant jo ut at Jølsen skrev under med flere nick under samme tråd (som liksom svarte hverandre..)..

Vi to snakker ikke om samme dag.

Gjest Ittevetje
Skrevet

DET toget er gått, så ikkje prøv deg! :-)

Jeg sier ikke mer... Men, har aldri trodd at du var Jølsen.

Skrevet

''Beveger meg kanskje ut på litt tynn is nå, men mener bestemt at Jølsen fortalte Geir en dag at han var lei seg for noe en annen i husstanden hadde skrevet dagen før, og at de var flere som brukte samme..''

Ja, det har du helt rett i, men eg opplevde det som ett tegn på tillit, og at h*n følte behov for å åpne seg ltt og å være litt privat, så det vil eg respektere og ønsker ikkje å gå innpå ka som blei sagt (men innlegga ligger vel på Dol en plass).

''Altså kan det være både mor, far, datter eller sønn for alt vi vet-Jølsen som er innom her?''

Ja, det kan det sikkert være, eg har mine egne tanker om det men beholder de for meg sjøl av respekt for "Jølsen" og hans/hennes eventuelle familie.

''– Ittevetje''

Ittevetje, heller...

Gjest Ittevetje
Skrevet

''Beveger meg kanskje ut på litt tynn is nå, men mener bestemt at Jølsen fortalte Geir en dag at han var lei seg for noe en annen i husstanden hadde skrevet dagen før, og at de var flere som brukte samme..''

Ja, det har du helt rett i, men eg opplevde det som ett tegn på tillit, og at h*n følte behov for å åpne seg ltt og å være litt privat, så det vil eg respektere og ønsker ikkje å gå innpå ka som blei sagt (men innlegga ligger vel på Dol en plass).

''Altså kan det være både mor, far, datter eller sønn for alt vi vet-Jølsen som er innom her?''

Ja, det kan det sikkert være, eg har mine egne tanker om det men beholder de for meg sjøl av respekt for "Jølsen" og hans/hennes eventuelle familie.

''– Ittevetje''

Ittevetje, heller...

Da veit itte je heller;-)

Gjest this is a signature
Skrevet

Vi to snakker ikke om samme dag.

So what?

Han utgir seg uansett for å være flere personer.

Skrevet

Jeg sier ikke mer... Men, har aldri trodd at du var Jølsen.

''Jeg sier ikke mer... Men, har aldri trodd at du var Jølsen.''

Det er bra du aldri har vært en av de som har trodd eg var "Jølsen".

Ps! Eg tror du er en god luring eg! :-)

Mvh

Skrevet

Hohoho!

Ja, var det noe lyd i fra de sydlige breddegrader?

Ps! NÅ skal eg sjekke fjesboka. Sorry, at eg er treig.

Skrevet

Nei, uff..det blir ei lang historie.

Men ok, eg prøver en kortversjon (slik eg har forstått det), det er en person her som kaller seg "Jølsen" (h*n og eg har ganske lik humor, og har hatt en fin dialog oss i mellom) noen som har vært her lengre (sammenhengende) i det siste mener vedkommende skriver masse tullball (og det stemmer :-)).

Men eg har fått med meg den varme & uskyldige versjonen, men andre mener vedkommende "spammer" ødelegger Dol, og svarer seg sjøl osv.

Så var det noen som fant ut noe lurt, det at eg (Geir) var identisk med "Jølsen" og vedkommende som spammer dol.

Webmaster hadde avslørt at "Jølsen" skreiv inn ett innlegg under nicket "Skjøska" den 28.11 (tror det var på åpent forum) om Imovane sovetabletter, der enten "Jølsen" eller "Skjøska" hadde anbefalt å ta 2-3 Imovane om kvelden (veldig høy dose).

Det ligger der enda, hvis du gidder...:-)

Etter å sjøl ha blitt beskyldt for å være "Jølsen" så ville eg da understreke (for moroskyld) at _alle_ egentlig kunne være "Jølsen", og da foreslo eg nick som delvis kjenner meg her fra før, mest som en spøk.

ååå I See.. takk for at du gadd å svare

Skrevet

Ja, var det noe lyd i fra de sydlige breddegrader?

Ps! NÅ skal eg sjekke fjesboka. Sorry, at eg er treig.

Det var bare den der Malta Vitsen, ingen PM. Jeg er så sløv for tiden at det kan gå dager mellom hver gang jeg sjekker mail. Det sliter på å bli gammel.

Skrevet

Det var bare den der Malta Vitsen, ingen PM. Jeg er så sløv for tiden at det kan gå dager mellom hver gang jeg sjekker mail. Det sliter på å bli gammel.

Ååå, eg trodde det var Slang quissen eg!

Må få Terje til å hjelpe meg snart, skjønner ikkje en dritt av alt "dill, dallet" på Facebook eg, og han "peprer" meg med alt mulig. :-)

Skrevet

Ååå, eg trodde det var Slang quissen eg!

Må få Terje til å hjelpe meg snart, skjønner ikkje en dritt av alt "dill, dallet" på Facebook eg, og han "peprer" meg med alt mulig. :-)

Hehe, nei. Klikk på den pila det står FunWall i din egen profil. Du har masse ting fra forskjellige der. *teskje*

Skrevet

''Vi har deg nå;)''

Søren og.

Det slo meg plutselig at Jølsen glimrer med sitt fravær for tida. Det er helt sikkert fordi han deltar i debatten med sitt egentlige nick, og så er han smart nok til å se at i kampens hete kan det bli farlig lett å blande kortene.

Hvis vi bruker huet her nå kan vi røyke ut Jølsen. Spørsmålet er om vi gidder;)

Skrevet

Det slo meg plutselig at Jølsen glimrer med sitt fravær for tida. Det er helt sikkert fordi han deltar i debatten med sitt egentlige nick, og så er han smart nok til å se at i kampens hete kan det bli farlig lett å blande kortene.

Hvis vi bruker huet her nå kan vi røyke ut Jølsen. Spørsmålet er om vi gidder;)

''Det slo meg plutselig at Jølsen glimrer med sitt fravær for tida.''

Velkommen etter... *lol*

''Det er helt sikkert fordi han deltar i debatten med sitt egentlige nick, og så er han smart nok til å se at i kampens hete kan det bli farlig lett å blande kortene.''

Det er godt mulig.

''Hvis vi bruker huet her nå kan vi røyke ut Jølsen. Spørsmålet er om vi gidder;)''

Det kan det jo se ut som om (enkelte) Dolere har klart allerede, det er nok sikkert ikkje så enkelt for "Jølsen" å komme tilbake no når "alle" har fått h*n i vrangstrupen.

Vi må _ikkje_ glemme muligheten for at bak det gode humøret og alt det (uskyldige) tullet, sitter ett menneske som _kan_ være sårbar og lett kan ta seg nær av heksejakta...

Eg for min del savner "Jølsen" allerede, om han så bruker ett eller ti nick, sjøl om den med Imovane Sovetabeletter var svært uheldig, dum og ubetenksom.

Der burde h*n lagt seg flat, og trukket tilbake rådet sitt i stedenfor å rote seg inn i en haug med dårlige unnskyldninger.

Det er nå mitt syn ! :-)

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke.

Men hvis vi tar for oss emnet mystiske personligheter på DOL gjennom tidene, er det etter min mening ingen som slår Mislykket. Den uskjønne romantikeren som etter eget utsagn var så stygg at han måtte være på institusjon for å unngå å skremme folk. Han hadde et bemerkelsesverdig godt språk og prikkfri ortografi. Og det var aldri tvil i min sjel om at han var et alias. Jeg tror f. eks. at flisa visste hvem han var, la merke til at hun aldri snakket til Mislykket og omvendt. Men plutselig forsvant han.

Og nå er jo flisa også borte, dessverre.

Som fenomen var Mislykket spesielt interessant fordi livshistorien hans var en slags karikaturtetgning av dagens utseendefikserte samfunn: Er du tilstrekkelig stygg å se på, betraktes du som så sterkt handicappet at du havner på institusjon. Jeg synes det konseptet var genialt.

Og det minner meg om et skuespill jeg leste en gang, som handlet om kaptalismen i forråtnelse: En kvinne skulle kle av seg for sin elskede, men hun beso utelukkende av parykk og proteser. Da alt var tatt av, var det ingenting igjen.

Skrevet

''Det slo meg plutselig at Jølsen glimrer med sitt fravær for tida.''

Velkommen etter... *lol*

''Det er helt sikkert fordi han deltar i debatten med sitt egentlige nick, og så er han smart nok til å se at i kampens hete kan det bli farlig lett å blande kortene.''

Det er godt mulig.

''Hvis vi bruker huet her nå kan vi røyke ut Jølsen. Spørsmålet er om vi gidder;)''

Det kan det jo se ut som om (enkelte) Dolere har klart allerede, det er nok sikkert ikkje så enkelt for "Jølsen" å komme tilbake no når "alle" har fått h*n i vrangstrupen.

Vi må _ikkje_ glemme muligheten for at bak det gode humøret og alt det (uskyldige) tullet, sitter ett menneske som _kan_ være sårbar og lett kan ta seg nær av heksejakta...

Eg for min del savner "Jølsen" allerede, om han så bruker ett eller ti nick, sjøl om den med Imovane Sovetabeletter var svært uheldig, dum og ubetenksom.

Der burde h*n lagt seg flat, og trukket tilbake rådet sitt i stedenfor å rote seg inn i en haug med dårlige unnskyldninger.

Det er nå mitt syn ! :-)

Du savner Jølsen og jeg savner Zakkoo. Skal vi rope sammen?

Skrevet

Du savner Jølsen og jeg savner Zakkoo. Skal vi rope sammen?

Greit det!

Zakkoo (kem du enn er) Babette savner deg, kom tilbake!

Jølsen (my man) eg savner deg, kom tilbake NU!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...