Gå til innhold

Mannfolk altsaa!!! Og dol....

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25

Jeg tok en liten lur her paa ettermiddagen, som andre spanjoler gjor etter lunsj. Altsaa en siesta! Jada, vaakna etter et par timer, og gikk ned paa stua for aa ta meg en royk, og surfe litt paa dol, mens jeg sakte vaaknet opp...

Saa kommer min kjaere mann ned og setter seg ved siden av meg. Slaar paa tv`n...

Jeg sitter naa her da og gjesper med royken i haanden, da jeg horer han si: Sitter du aa surfer paa doctor online naa ogsaa????? Med gapende kjeft. Jeg svarer et forsiktig "ja."

Han fortsetter med aa si at naa brukte jeg 2-3 timer denne morgenen her paa dol, og saa sitter jeg her igjen. Han fatter ikke hva jeg gjor her inne saa mye, og henviser til kontoret vaart ovenpaa som er fullt av ustroket klaer!!!!

Ja, han klarte ikke aa jobbe med alle disse klaerne overalt!!!!

AAAAAAArrrrrrrrrrggggggggggg.

Det smalt litt, jeg er da ingen forbasket husmor 24 timer i dognet!! Ja, saa vi ble enige da til slutt...Og naa skal vi ut paa handling. Vi skal kjope oss nytt stueteppe, han ei ny bukse,og jeg vil ogsaa ha noe mer i skapet. Jeg har jo "ingenting" ....Hehe:-)

PS: Jeg liker aa vaere her inne jeg...mulig det er avhengighet??Jaja.... I allefall bedre her enn aa stryke klaer!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292627-mannfolk-altsaa-og-dol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Jeg ville bedt han stryke de j*vla klærne selv om det hastet sånt, herregud mannfolk kan være treige :). Ingen som dør av at noe ligger ustrøket litt vel.. Neste gang spørr han "herregud sitter du her foran tven IGJEN! Med (noen han pleier å gjøre) som trengs å gjøres?" Gjerne med et smil, så kanskje han hører selv hvor teit han er.

Men er enig i at noen sitter foran tv/pc og driter i alt annet, men det virker jo ikke som det var det du gjorde, så da er det han som klager for noe som ikke er mye å bry seg om..

Gjest Angela25

Så herlig at du kan ta ut frust-en her da :)

Akkarat som at tv er bedre en dol -- haha!

Men du - er han spansk eller norsk eller noe? Høres jo litt herlig ut å bo der du bor, da!! Men seff - fordeler og ulemper, ejg vet..

Ja, jeg synes det er greit aa henge her:-) Si min mening, lese hva andre tenker, faa ut frustrasjon,osv.

Han er spansk ja:-) Og, det er herlig her, skal innromme det! Naa er det jo litt kaldt her ogsaa, men vi har sol og oppholdsvaer. Klimaet er kjempebra, og laaaange somre. Skal ikke klage:-)

Men seff har det sine ulemper aa bo i et annet land. Det er vanskelig aa laere seg ett nytt spraak, faa seg nye venner. I det hele tatt, integrere seg. Men det gaar heldigvis fremover!

Annonse

Gjest Angela25

Jeg ville bedt han stryke de j*vla klærne selv om det hastet sånt, herregud mannfolk kan være treige :). Ingen som dør av at noe ligger ustrøket litt vel.. Neste gang spørr han "herregud sitter du her foran tven IGJEN! Med (noen han pleier å gjøre) som trengs å gjøres?" Gjerne med et smil, så kanskje han hører selv hvor teit han er.

Men er enig i at noen sitter foran tv/pc og driter i alt annet, men det virker jo ikke som det var det du gjorde, så da er det han som klager for noe som ikke er mye å bry seg om..

Enig med deg! Men han ser ikke mye tv, han jobber mye-hele dagen. Han hater aa stryke klaer, og tro du meg jeg sa det til han ,at jeg er ikke saa mye mer glad i det selv akkurat!

Men hvis noen skal faa orden paa disse klaerne, saa blir det nok jeg som maa gjore det. Helt greit, siden jeg har mer tid enn han. Men han faar bare ikke nevne det en gang til.

Jeg er da vel en bra nok husmor;-)

Gjest girasol

Enig med deg! Men han ser ikke mye tv, han jobber mye-hele dagen. Han hater aa stryke klaer, og tro du meg jeg sa det til han ,at jeg er ikke saa mye mer glad i det selv akkurat!

Men hvis noen skal faa orden paa disse klaerne, saa blir det nok jeg som maa gjore det. Helt greit, siden jeg har mer tid enn han. Men han faar bare ikke nevne det en gang til.

Jeg er da vel en bra nok husmor;-)

Tradisjonelt er spanjoler (særlig spanske husmødre fra generasjonene over du og meg ;-)) pinlig opptatt av styking! Creeme, jeg veit det! jeg er jo sjøl delvis spansk ;-)

Men håper du har funnet deg en spansk mann som anerkjenner at kvinnenes posisjon ikke bare er bak strykebrettet eller forann komfyren!? *S*

Gjest Angela25

Tradisjonelt er spanjoler (særlig spanske husmødre fra generasjonene over du og meg ;-)) pinlig opptatt av styking! Creeme, jeg veit det! jeg er jo sjøl delvis spansk ;-)

Men håper du har funnet deg en spansk mann som anerkjenner at kvinnenes posisjon ikke bare er bak strykebrettet eller forann komfyren!? *S*

Ja det tror jeg paa! Jeg har aldri sett kvinner som stryker saa mye klaer som kvinnene her! Naar det er sagt da, saa er mannen min en type som liker at jeg gjor andre ting, enn aa staa ved komfyren eller aa vaske gulv! Han er ikke diskriminerende, det hadde jeg aldri funnet meg i!:-)

Gjest girasol

Ja det tror jeg paa! Jeg har aldri sett kvinner som stryker saa mye klaer som kvinnene her! Naar det er sagt da, saa er mannen min en type som liker at jeg gjor andre ting, enn aa staa ved komfyren eller aa vaske gulv! Han er ikke diskriminerende, det hadde jeg aldri funnet meg i!:-)

Det er bra!! Jeg hadde noen spanske kjærester tidligere, men av en eller annen grunn var de delvis machister når det kom til stykket hele gjengen!... Og ville helst hatt meg hjemme sammen med SIN mor mens de hang rundt ute med kompisene sine... Jeg valgte bevisst å gifte meg med en nordmann! ;-)

Men jeg tror deg likevel når du sier at mannen din er av den moderne typen! Du veit nok hva du gjorde da du gifta deg med ham! :)

Annonse

Gjest Angela25

Det er bra!! Jeg hadde noen spanske kjærester tidligere, men av en eller annen grunn var de delvis machister når det kom til stykket hele gjengen!... Og ville helst hatt meg hjemme sammen med SIN mor mens de hang rundt ute med kompisene sine... Jeg valgte bevisst å gifte meg med en nordmann! ;-)

Men jeg tror deg likevel når du sier at mannen din er av den moderne typen! Du veit nok hva du gjorde da du gifta deg med ham! :)

Ja:-) Naa er ikke vi formelt gift ennaa da, det blir vi til neste sommer:-)Men vi har bodd sammen i ett aar naa, og han er aller tiders.(bortsett fra enkelte provoserende utsagn...:-)

Men som du sier, jeg har hort tilfeller i vennegjengen vaar, der mannen ville ha dama hjem med ungene,og ikke ut i arbeid, og ikke bruke sminke,etc. Ogsaa foreldre generasjonen vaar, ser jeg stor forskjell paa mannen og kvinnens rolle i huset og ute. Jeg blir kvalm av slikt!

Bra at du fant deg en moderne nordmann:-)

Gjest Angela25

PS:

Girasol= solsikke? :-)

Har du bodd i Spania?

Ja:-) Men kan ikke akkurat hive de klaerne som vi allerede har heller....:-)

Nei, det var ikke det som var meningen da. Det var det å ikke gjøre haugen større. Hater selv å stryke. Gikk igjenom haugen min for ca i mnd. siden. Fant tøy som jeg ikke hadde brukt på evigheter og som jeg ikke kom til å bruke mer. Hev 2-3 bluser og noen duker og 2 skjorter til mannen som jeg ikke hadde lyst til å se han i. Han har ikke savnet de for han fikk 6 nystrøkne skjorter inn i skapet sitt.

Gjest girasol

Ja:-) Naa er ikke vi formelt gift ennaa da, det blir vi til neste sommer:-)Men vi har bodd sammen i ett aar naa, og han er aller tiders.(bortsett fra enkelte provoserende utsagn...:-)

Men som du sier, jeg har hort tilfeller i vennegjengen vaar, der mannen ville ha dama hjem med ungene,og ikke ut i arbeid, og ikke bruke sminke,etc. Ogsaa foreldre generasjonen vaar, ser jeg stor forskjell paa mannen og kvinnens rolle i huset og ute. Jeg blir kvalm av slikt!

Bra at du fant deg en moderne nordmann:-)

He,he, jeg er en moderne kvinne! Selv om jeg er konservativ som juling på samme tid, og skulle mer enn gjerne hatt anledning til å være mere hjemme sammen med ungene og brukt tid på å skape et godt hjem for hele familien! Jeg vil bare ikke at noen skal tvinge meg til det ;-)

Gjest Angela25

Ja :) Jeg er delvis oppvokst i Spania. Lenge sida jeg har bodd der nå, har valgt Norge som hjemland, ihvertfal inntil videre :)

Okey:-) Det blir nok Spania som blir mitt fremtidige hjemland! Men savner Norge innimellom ogsaa, saa klart!:-)

Men du, kan du hjelpe meg med en ting? Hva heter lettroemme paa spansk? Har de det paa butikkene? Jeg har ikke funnet det ennaa...Vaffelkakene blir ikke det samme uten:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...