Gå til innhold

Hva er galt med laptopen

Anbefalte innlegg

Gjest må¨jeg ha ny?
Skrevet

Vi har en laptop som er bare ett år. Den har Vista.

Nå "fryser" den hvis man kjører to program samtidig eller åpner flere nettsider samtidig.

Er det selve maskinen det er noe galt med eller er det noe program som skaper trøbbel vanligvis når sånt skjer?

Skrevet

Nei, si det. Jeg har lignende problem med Vista. Verre Windows versjon har jeg aldri hatt. Programmer kræsjer og fryser rett som det er. I tillegg er dn overdrevne sikkertheten bare slitsom.

...Men dette var ikke til mye hjelp. Jeg ville bare syte litt ;)

Skrevet

Nei, si det. Jeg har lignende problem med Vista. Verre Windows versjon har jeg aldri hatt. Programmer kræsjer og fryser rett som det er. I tillegg er dn overdrevne sikkertheten bare slitsom.

...Men dette var ikke til mye hjelp. Jeg ville bare syte litt ;)

Og jeg som er sååååååååå fornøyd med Vista - alt funker 100% :)

Men dette var ikke mye til hjelp...

Skrevet

Og jeg som er sååååååååå fornøyd med Vista - alt funker 100% :)

Men dette var ikke mye til hjelp...

Jeg fikk Vista med denne laptopen, som jeg kjøpte i sommer. Problemene begynte før den var en uke gammel, med restarting, IE som kræsjer, maskinen fryser seg osv. I tillegg er den ganske treig, virker som Vista krever mye av maskinen (dette har jeg ikke undersøkt).

Men, fint at noen trives med Vista :)

Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet med min nye laptop med Vista! Skikkelig dritt! Har snakka med mange eksperter som sier at Vista ofte er veldig ustabilt og at XP er mye bedre. Jeg venter nå på å få XP i posten, så da skal jeg nedgradere maskinen min. Orker ikke mer problemer med vistaprogrammet :-(

Faren min har Vista og er foreløpig veldig fornøyd, så...

Skrevet

Jeg fikk Vista med denne laptopen, som jeg kjøpte i sommer. Problemene begynte før den var en uke gammel, med restarting, IE som kræsjer, maskinen fryser seg osv. I tillegg er den ganske treig, virker som Vista krever mye av maskinen (dette har jeg ikke undersøkt).

Men, fint at noen trives med Vista :)

Virker som om Vista krever mye av maskinen....

Det tror jeg også. Jeg har en i utgangspunktet, rask laptop, men den er ikke det i praktisk bruk. Den funker forsåvidt, men alt tar som oftest laang tid.

Siden den kostet meg 11000, så er jeg rett og slett pissed off.

Skrevet

Virker som om Vista krever mye av maskinen....

Det tror jeg også. Jeg har en i utgangspunktet, rask laptop, men den er ikke det i praktisk bruk. Den funker forsåvidt, men alt tar som oftest laang tid.

Siden den kostet meg 11000, så er jeg rett og slett pissed off.

Helt enig. Min kostet ca. det samme og jeg forventet en maskin som var rask til normal bruk. Men alt tar lang tid og programmer kræsjer.

Gjest må¨jeg ha ny?
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet med min nye laptop med Vista! Skikkelig dritt! Har snakka med mange eksperter som sier at Vista ofte er veldig ustabilt og at XP er mye bedre. Jeg venter nå på å få XP i posten, så da skal jeg nedgradere maskinen min. Orker ikke mer problemer med vistaprogrammet :-(

Faren min har Vista og er foreløpig veldig fornøyd, så...

OK - da får jeg vel bestille en xp-cd i posten. Problemene startet etter at vi oppgraderte til Vista. Hva koster xp og hvor har du bestilt det?

Skrevet

Jeg fikk min laptop i høst (9000,- om det er relevant) og den har Vista. Har ingen problemer overhode med det, det eneste er at maskina kan være litt treg når det er lite strøm igjen på batteriet, da kan jeg skrive mange ord f.eks. her på DOL og det tar sekunder før de kommer frem på skjermen.

Skrevet

OK - da får jeg vel bestille en xp-cd i posten. Problemene startet etter at vi oppgraderte til Vista. Hva koster xp og hvor har du bestilt det?

Jeg har fått svogeren min til å ordne dette, så jeg aner ikke hva det koster med XP... Skikkelig irriterende at Vista er slik for selve programmet, layouten osv liker jeg veldig godt!

Skrevet

Jeg fikk min laptop i høst (9000,- om det er relevant) og den har Vista. Har ingen problemer overhode med det, det eneste er at maskina kan være litt treg når det er lite strøm igjen på batteriet, da kan jeg skrive mange ord f.eks. her på DOL og det tar sekunder før de kommer frem på skjermen.

Min Vista fungerte helt fint i ca fire mnd, så var det stopp...

*gledesdreper* ;-)

Skrevet

*gledesdreper* ;-)

*Sparker Togli i baken* :-(

Skrevet

Vi hadde samme problem. Det er nå løst. Problemet koster 500 kr å løse, og det har med kapasiteten å gjøre. Vista krever utrolig mye minne for å kjøre kjapt. Et større minnekort er altså det som må på plass i laptopen.

Ikke så kyndig, men *litt stolt nå* ;o)))

Gjest ChiengMai
Skrevet

*gledesdreper* ;-)

Skal hjelpe deg med å gni det inn, jeg...

http://www.nettavisen.no/it/article1468162.ece

Artikkelen heter "Her er de 10 mest håpløse produktene". Det kan være like greit å skrolle til nederst på sida med en gang. Og så jeg som trodde Bill & co ikke kom til å drite seg så loddrett ut på et OS igjen etter Windows Me. Så feil kan man ta.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fikk du ikke med CD med Win XP da du kjøpte PC'en? Alle de bærbaare jeg har vært borti har hatt recovery-CD med OS og full pakke.

Skrevet

Jeg har fått svogeren min til å ordne dette, så jeg aner ikke hva det koster med XP... Skikkelig irriterende at Vista er slik for selve programmet, layouten osv liker jeg veldig godt!

Har du lest mitt svar lengre opp i tråden?

Skrevet

Skal hjelpe deg med å gni det inn, jeg...

http://www.nettavisen.no/it/article1468162.ece

Artikkelen heter "Her er de 10 mest håpløse produktene". Det kan være like greit å skrolle til nederst på sida med en gang. Og så jeg som trodde Bill & co ikke kom til å drite seg så loddrett ut på et OS igjen etter Windows Me. Så feil kan man ta.

Ser man det, ja...

Du kan godt legge den under Lillemus sitt innlegg også.. Huff, nå føler jeg meg skikkelig slem altså ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196689545' post='3737841]

Vi hadde samme problem. Det er nå løst. Problemet koster 500 kr å løse, og det har med kapasiteten å gjøre. Vista krever utrolig mye minne for å kjøre kjapt. Et større minnekort er altså det som må på plass i laptopen.

Ikke så kyndig, men *litt stolt nå* ;o)))

Jøss..For meg høres dette egentlig ganske logisk ut siden PC'n min fungerte helt fint inntil for et par uker siden (den var ny i august). Faren min fikk ny PC med Vista for noen uker siden og har null problemer, så han skjønner ikke hva jeg klager over ;-)

Men det rare er jo at dataeksperter ikke har kommet med denne løsningen, så jeg vet ikke......

*grubler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...