Gå til innhold

Hva er galt med laptopen

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ser man det, ja...

Du kan godt legge den under Lillemus sitt innlegg også.. Huff, nå føler jeg meg skikkelig slem altså ;-)

Jeg la den der også kan du skjønne. ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196689545' post='3737841]

Vi hadde samme problem. Det er nå løst. Problemet koster 500 kr å løse, og det har med kapasiteten å gjøre. Vista krever utrolig mye minne for å kjøre kjapt. Et større minnekort er altså det som må på plass i laptopen.

Ikke så kyndig, men *litt stolt nå* ;o)))

Jeg nekter å tro at dette vil være løsningen for alle med Vista selv om Vista er ressurskrevende. Det pleier ikke fungere sånn, skjønner du. "Tusen ting" kan gi de samme symtomene, og det kreves forskjellig tiltak for å løse problemene. Er nok derfor, som togli sier, at ekspertisen ikke nødvendigvis har kommet med denne løsningen.

Skrevet

Jeg nekter å tro at dette vil være løsningen for alle med Vista selv om Vista er ressurskrevende. Det pleier ikke fungere sånn, skjønner du. "Tusen ting" kan gi de samme symtomene, og det kreves forskjellig tiltak for å løse problemene. Er nok derfor, som togli sier, at ekspertisen ikke nødvendigvis har kommet med denne løsningen.

Vel, etter 4 mnd herk med Vista, så funka det for oss. Tipset ble plukket opp av min bror i databransjen.

Skrevet

Jøss..For meg høres dette egentlig ganske logisk ut siden PC'n min fungerte helt fint inntil for et par uker siden (den var ny i august). Faren min fikk ny PC med Vista for noen uker siden og har null problemer, så han skjønner ikke hva jeg klager over ;-)

Men det rare er jo at dataeksperter ikke har kommet med denne løsningen, så jeg vet ikke......

*grubler*

Har svart ChiengMai.

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196710231' post='3738229]

Vel, etter 4 mnd herk med Vista, så funka det for oss. Tipset ble plukket opp av min bror i databransjen.

Ja, men om broren din er i databransjen så vet han sikkert at det et av mange tips som _kan_ fungere, men som også kan ha null virkning. Såpass mange kjenner jeg fra databransjen, at jeg vet at så godt som aldri gir "bænkers" løsninger som fungerer for alle.

Skrevet

Jeg la den der også kan du skjønne. ;-)

Selvsagt ;-) *slår seg i huet*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196710268' post='3738230]

Har svart ChiengMai.

Leste det, ja... Mannen min er av samme oppfatning som ChiengMai, men driver nå og rydder opp litt på PC'n min (tror jeg..), så får vi se om det kan hjelpe på noe iallefall :)

Skrevet

Ja, men om broren din er i databransjen så vet han sikkert at det et av mange tips som _kan_ fungere, men som også kan ha null virkning. Såpass mange kjenner jeg fra databransjen, at jeg vet at så godt som aldri gir "bænkers" løsninger som fungerer for alle.

Nei, men du skjønner vel at _vi_ er fornøyde?! Jeg sier bare at det funka - etter at mye annet ble prøvd. Maskina var virkelig som sirup fra starten (mai i år), fram til dette.

Skrevet

Leste det, ja... Mannen min er av samme oppfatning som ChiengMai, men driver nå og rydder opp litt på PC'n min (tror jeg..), så får vi se om det kan hjelpe på noe iallefall :)

Jepp, rydding er bra. Det gjorde vi også. Tok bort masse som lå der unødvendig. Dessverre for oss, så ble det ikke bedre av den grunn. Håper det funker for dere da.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196718478' post='3738430]

Jepp, rydding er bra. Det gjorde vi også. Tok bort masse som lå der unødvendig. Dessverre for oss, så ble det ikke bedre av den grunn. Håper det funker for dere da.

Nå er det rydda her og foreløpig ingen problemer.. *krysser fingre*

Uansett om dette hjelper, så må jeg jo ha noe annet som kan hjelpe på. Er jo viktig at det er nok kapasitet på maskina og det er ikke sååå mye på maskina at det gjør noe...

Spennende å se om det vil låse seg igjen ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196718390' post='3738426]

Nei, men du skjønner vel at _vi_ er fornøyde?! Jeg sier bare at det funka - etter at mye annet ble prøvd. Maskina var virkelig som sirup fra starten (mai i år), fram til dette.

''Nei, men du skjønner vel at _vi_ er fornøyde?! Jeg sier bare at det funka - etter at mye annet ble prøvd.''

Jada, men du presenterte dette omtrent som den ultimate løsningen, og det er det på langt nær. Det er bare å se på endringa du gjorde i header.

Skrevet

''Nei, men du skjønner vel at _vi_ er fornøyde?! Jeg sier bare at det funka - etter at mye annet ble prøvd.''

Jada, men du presenterte dette omtrent som den ultimate løsningen, og det er det på langt nær. Det er bare å se på endringa du gjorde i header.

Ja, men for oss så var det den ultmate løsningen. Du høres ut som en kverulerende amerikaner, nå ;o) Jeg blir vel hengt fordi jeg ikke tok med alle "hvis, såfremt og i fall". Se heller bort fra mitt innlegg, da sjø.

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196753960' post='3738596]

Ja, men for oss så var det den ultmate løsningen. Du høres ut som en kverulerende amerikaner, nå ;o) Jeg blir vel hengt fordi jeg ikke tok med alle "hvis, såfremt og i fall". Se heller bort fra mitt innlegg, da sjø.

Det er du som kverrulerer, jeg bare sa at den løsningen du tydeligvis mente var den ultimate (jfr heading) slett ikke er det. Det ville ikke du ta inn over deg, tydeligvis. Deg om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...