Gjest Hedonista Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 for å holde deg slank? Jeg er ikke.. Jeg trener flere ganger i uka, har allsidige interesser, mange gleder i tillegg til mat, men jeg velger å være i god form og samtidig veie noen bonuskilo fordi jeg nekter å "ofre" gode middager, kaffe og kaker og alskens godsaker.. Er jeg hedonist..? 0 Siter
Gjest donuts Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Det spørs jo hva som gir en den største nytelsen: Mye godsaker samt bonuskilo, eller svært lite godsaker og null og niks i bonus. Personlig hater jeg bonuskilo. 0 Siter
mrxx Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg trener fast hver uke. Jeg er villig til å ofre god mat i forhold til vekten min, så jeg spiser sunt til daglig. Men til høytider, festlige anledninger osv, der sparer jeg ikke på noe, der spiser jeg alltid det jeg har lyst til. Det er det daglig man må passe seg for, ikke i høytider og festligheter. Men når det er sagt så har jeg alltid vært slank, så jeg slipper å passe meg altfor mye, men det har jo ikke bare med synlig fett å gjøre heller, men hvor sunt man generelt spiser. 0 Siter
Piraye Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Det har jeg egentlig aldri tenkt på. Jeg passer på hva jeg spiser sånn generelt, men har aldri vært redd for hverken fett eller sukker. Jeg spiser hva jeg vil. Går det ut over noe så trener jeg bare litt mer.. Men som regel rekker "alt med moderasjon" i lange baner. 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 På denne tiden av året gir jeg litt f..... Da er bonus kiloene hjertelig velkommen! Men mot sommeren..Da skal de bort igen..Så da må man jo ofre litt av go`sakene!! :0) 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg tror at alt i små mengder er en bra måte å leve på.. Og at man da heller spiser 2 porsjoner julmat og heller fordeler desserten uteover flere dager, enn 3 store porsjoner og hauger av kaker etterpå.. Husk, mat rett før leggetid blir ikke forbrent like lett, pga man er ikke i fysisk aktivitet, man sover. Så i teorien burde man spist kaker på morgenene for å rekke å forbrenne dem utover dagen :-)! Du må jo ikke ha massevis av saus osv på maten heller, og velg ut det du liker best og spis mest av det (f eks liker du pinnekjøtt bedre enn surkål så dytt i deg, pga kjøttet er vel sunnere enn surkålen?) Og heller ha en liten klatt surkål som skal vare flere porsjoner enn å fylle på massevis hver gang du skal ha mer mat.. småting som gjør at man kan nyte god mat uten at det blir "for mye". 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg ofrer litt god mat for å prøve å holde meg normalvektig ja. Har vært såpass overvektig at jeg har hatt en bmi på 29 og det var pyton. Så nå håper jeg at jeg klarer holde meg der jeg er nå, bmi 23,2. Spiser fornuftig tl hverdags og unner meg litt ekstra i helgene. I selskaper og høytider spiser jeg det jeg vil. Prøver å få tatt en løpetur minst 2 ganger i uka, gjerne mer. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg er villig til å ikke spise kaker/godteri/julemiddag til hverdags. Men helga eller i festlige lag spiser jeg nøyaktig det jeg vil. BMI er nå ca 23.5 (på det høyeste var den 26.2) Jeg vet jeg har lett for å legge på meg. Men nekter å slutte leve av den grunn. Er bevisst på å få mosjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.