Gå til innhold

Høyt arbeidstempo

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange stillingsannonser står det "vi har et høyt arbeidstempo". For meg virker dette som en bedrift som ønsker å utnytte de ansatte maksimalt, og påfører mennesker stressrelaterte sykdommer på sikt. Noen meninger om dette?

Skrevet

Tja - enig i synspunktet, selv om jeg ville formulert det annerledes. Det er ikke sikkert de tenker på at disse medarbeiderne kanskej vil bli utbrente når de er 40. Men de vil nok ha max. ut av dem, ja!

Gjest rask og kvikk
Skrevet

De skriver nok at de har høyt arbeidstempo for at søkere skal vite det. Mange ønsker seg slik aktiv jobbing.

Skrevet

Tja - enig i synspunktet, selv om jeg ville formulert det annerledes. Det er ikke sikkert de tenker på at disse medarbeiderne kanskej vil bli utbrente når de er 40. Men de vil nok ha max. ut av dem, ja!

Jeg syntes det er veldig urealistisk å holde et høyt tempo gjennom et helt år.

Skrevet

Jeg syntes det er veldig urealistisk å holde et høyt tempo gjennom et helt år.

OK. Det synes ikke jeg. Men gjennom 20 år: ja!

Og er du over 60, passer det sikkert dårlig. Godt arbeid, innsiktsfullt, eller utført med andre superlativer, ja. Men at 60-åringer liker akkurat _tempo_, hører ikke til gjennomsnittet iallfall. Andre kavliteter de har.

Ungt, dynamisk miljø er også begreper som blir brukt. (Les: kvalmt og streberst miljø.... (?) )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...