Lillemus Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Etter helgens mislykkede karamellkoking sitter jeg med en halvkilo sjokoladekarameller som er alt for mke til å være karameller, men som smaker knakende godt! Jeg er imidlertid nødt til å lage noe før jeg skufler i meg hele klumpen sjøl... Har noen et forslag til en type myke kjeks eller småkaker jeg kan bake og legge to og to sammen med sjokoladefyllet mellom? Det har en litt kraftig, litt voksen sjokoladesmak og jeg tror det vil egne seg ypperlig som fyll om jeg bare finner de rette småkakene! 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Hm, kan du bruke dem på brune pinner eller colakaker som de også kalles? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Kanskje det hadde vært godt på kjeks laget av kakemann-deig? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Kanskje det hadde vært godt på kjeks laget av kakemann-deig? Hvite kakemenn altså. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg er veldig glad i salt og søtt sammen. Hva med å legge det i mellom disse små runde salte kjeksen(jernteppe, husker ikke hva de heter) 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg er veldig glad i salt og søtt sammen. Hva med å legge det i mellom disse små runde salte kjeksen(jernteppe, husker ikke hva de heter) ritz? 0 Siter
Mista nikket Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 ritz? Takk, det var det. 10 poeng til deg:-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Kan du ikke bare ha de som de er da? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Tipper det er godt på Salinas-kjeks 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 Kan du ikke bare ha de som de er da? Da må det spises med skje i såfall. Trukke det, det blir litt i mektigste laget selv for meg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 Tipper det er godt på Salinas-kjeks Nja... Skeptisk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 Jeg er veldig glad i salt og søtt sammen. Hva med å legge det i mellom disse små runde salte kjeksen(jernteppe, husker ikke hva de heter) Nja, tror ikke det er helt det jeg er ute etter, men takk for tipset. ) 0 Siter
laban Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Mormoren min bakte noen halvmånekaker som det var mykt sjokoladefyll i. Det var mine favoritt-julekaker, men dessverre har oppskriften gått tapt. Selve halvmånene var litt mørdeig-aktige. Prøv f.eks. disse med ditt fyll mellom halvmånene: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2483.asp 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 Mormoren min bakte noen halvmånekaker som det var mykt sjokoladefyll i. Det var mine favoritt-julekaker, men dessverre har oppskriften gått tapt. Selve halvmånene var litt mørdeig-aktige. Prøv f.eks. disse med ditt fyll mellom halvmånene: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2483.asp Jaaaa! Noe sånt var det jeg mente - disse skal prøves! Tænk ju! Kanskje jeg har laget en helt ny julekake!? ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 Hm, kan du bruke dem på brune pinner eller colakaker som de også kalles? Det tror jeg blir alt for søtt gitt... De har heller ikke en konsistens som egner seg til å ha fyll mellom to stykker. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Det tror jeg blir alt for søtt gitt... De har heller ikke en konsistens som egner seg til å ha fyll mellom to stykker. peanøttkjeks kanskje? Du finner nok på noe lurt. Du kan vel legge den ned i en sjokoladekakedeig også? Jeg synes jeg husker at noen her anbefalte det her en gang............... Tror det vær smørbukk hun brukte. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Nja... Skeptisk. Hva med Digestive da? Eller de litt grovkornete havrekjeksene? De er hvertfall veldig gode med fyllet til ostekake på 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Da må det spises med skje i såfall. Trukke det, det blir litt i mektigste laget selv for meg. Ok. Jeg så for meg myke karameller du kunne ha i en skål. Hva med mariekjeks? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 Hva med Digestive da? Eller de litt grovkornete havrekjeksene? De er hvertfall veldig gode med fyllet til ostekake på Jeg skal prøve Laban sine halvmåner, det var noe slikt jeg hadde i tankene. ) 0 Siter
Sofline Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Hvis det ikke var noen ingredienser som skulle i etter kokingen (sjokolade?), kan du prøve å koke massen videre. Jeg har prøvd det selv en gang etter et mislykket forsøk fordi jeg var for utålmodig, og det ble karameller av det til slutt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.