Gå til innhold

Hva slags kjeks - bake til sjokoladefyll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter helgens mislykkede karamellkoking sitter jeg med en halvkilo sjokoladekarameller som er alt for mke til å være karameller, men som smaker knakende godt!

Jeg er imidlertid nødt til å lage noe før jeg skufler i meg hele klumpen sjøl... Har noen et forslag til en type myke kjeks eller småkaker jeg kan bake og legge to og to sammen med sjokoladefyllet mellom? Det har en litt kraftig, litt voksen sjokoladesmak og jeg tror det vil egne seg ypperlig som fyll om jeg bare finner de rette småkakene!

Skrevet

Hm, kan du bruke dem på brune pinner eller colakaker som de også kalles?

Skrevet

Kanskje det hadde vært godt på kjeks laget av kakemann-deig?

Skrevet

Kanskje det hadde vært godt på kjeks laget av kakemann-deig?

Hvite kakemenn altså.

Skrevet

Jeg er veldig glad i salt og søtt sammen. Hva med å legge det i mellom disse små runde salte kjeksen(jernteppe, husker ikke hva de heter)

Skrevet

Jeg er veldig glad i salt og søtt sammen. Hva med å legge det i mellom disse små runde salte kjeksen(jernteppe, husker ikke hva de heter)

ritz?

Persille1365381127
Skrevet

Tipper det er godt på Salinas-kjeks :)

Skrevet

Kan du ikke bare ha de som de er da? :P

Da må det spises med skje i såfall. Trukke det, det blir litt i mektigste laget selv for meg.

Skrevet

Tipper det er godt på Salinas-kjeks :)

Nja... Skeptisk.

Skrevet

Nja, tror ikke det er helt det jeg er ute etter, men takk for tipset. :o)

Skrevet

Mormoren min bakte noen halvmånekaker som det var mykt sjokoladefyll i. Det var mine favoritt-julekaker, men dessverre har oppskriften gått tapt. Selve halvmånene var litt mørdeig-aktige.

Prøv f.eks. disse med ditt fyll mellom halvmånene:

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2483.asp

Jaaaa! Noe sånt var det jeg mente - disse skal prøves! Tænk ju! Kanskje jeg har laget en helt ny julekake!? :o)

Skrevet

Hm, kan du bruke dem på brune pinner eller colakaker som de også kalles?

Det tror jeg blir alt for søtt gitt... De har heller ikke en konsistens som egner seg til å ha fyll mellom to stykker.

Skrevet

Det tror jeg blir alt for søtt gitt... De har heller ikke en konsistens som egner seg til å ha fyll mellom to stykker.

peanøttkjeks kanskje? :) Du finner nok på noe lurt. Du kan vel legge den ned i en sjokoladekakedeig også? Jeg synes jeg husker at noen her anbefalte det her en gang............... Tror det vær smørbukk hun brukte.

Persille1365381127
Skrevet

Nja... Skeptisk.

Hva med Digestive da? Eller de litt grovkornete havrekjeksene? De er hvertfall veldig gode med fyllet til ostekake på ;)

hare1365380455
Skrevet

Da må det spises med skje i såfall. Trukke det, det blir litt i mektigste laget selv for meg.

Ok. Jeg så for meg myke karameller du kunne ha i en skål. :P

Hva med mariekjeks?

Skrevet

Hva med Digestive da? Eller de litt grovkornete havrekjeksene? De er hvertfall veldig gode med fyllet til ostekake på ;)

Jeg skal prøve Laban sine halvmåner, det var noe slikt jeg hadde i tankene. :o)

Skrevet

Hvis det ikke var noen ingredienser som skulle i etter kokingen (sjokolade?), kan du prøve å koke massen videre. Jeg har prøvd det selv en gang etter et mislykket forsøk fordi jeg var for utålmodig, og det ble karameller av det til slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...