Gå til innhold

lappeteppe idè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt sansen for dette med lappeteknikk og slikt. Nå tror jeg også at jeg er alene om å ikke like det, det virker sånn når jeg snakker med folk :)

MEN, jeg så nå en film på tv2 filmkanalen. Der hadde moren i huset laget slike tepper og tryllekappe til barna sine. Hun fikk kopiert masse fotografier over på stoff som hun da sydde inn i disse teppene. Det var babybilder og andre flotte ting, som stoff fra en kjole jenta hadde elsket som liten osv.

Jeg tenkte at dette må jo være noe av det fineste jeg har sett. Det er jo minner for livet! Så til dere som kan sy, dette ville jeg ha gjort! :)

Er det mange her på dol som kan kunsten?

Skrevet

Kanskje det er vårt manglende talent som gjør at interessen for slikt er heller laber.? Jeg blir så imponert over enkelte som har både ideer, ork, tid og lyst til å skape ting :)

Skrevet

Jeg driver med quilting - altså lappeteknikk. Og ja, jeg har gjort en del av akkurat det du nevner. Har brukt lapper med pc-overførte bilder i tepper, vesker, duker o.a.

Skrevet

Jeg driver med quilting - altså lappeteknikk. Og ja, jeg har gjort en del av akkurat det du nevner. Har brukt lapper med pc-overførte bilder i tepper, vesker, duker o.a.

Det var veldig smart. Den filmen jeg så var så rørende. Moren skulle dø og ville gi dem et minne. Derfor ble det ekstra fint. Fotavtrykk var det også på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...