Gjest togli Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 I Spania spiser mange asparges med majones som dipp, som en liten forrett mens man venter på middagen f.eks. Nå? Har du smakt eller? ;-) Det høres godt ut. Jeg har ikke spist den ennå. Fikk svarene for sent igår, så da ble det skiver istedet. Jeg bør nok ta en smakebit nå 0 Siter
Sofline Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Jeg kan faktisk finne på å bare spise hvite asparges direkte fra boksen:-) Trenger ikke noe tilbehør. Det kan jeg også godt finne på. 0 Siter
Sofline Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 De kan brukes på smørbrød med røkelaks og i aspargessuppe. Hvis du vil ha har jeg en enkel og god oppskrift på suppe. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 De kan brukes på smørbrød med røkelaks og i aspargessuppe. Hvis du vil ha har jeg en enkel og god oppskrift på suppe. Aspargessuppe er nydelig, men jeg har kun forsøkt posesuppevarianten. Har du en enkel oppskrift til meg, så tar jeg imot med takk:) 0 Siter
Sofline Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Aspargessuppe er nydelig, men jeg har kun forsøkt posesuppevarianten. Har du en enkel oppskrift til meg, så tar jeg imot med takk:) 250 gram asparges i passende store biter 7 dl til samen av asparteslake og buljong (vann+terning) jevning av 1 dl melk+2 ss hvetemel pepper 1 ss finklippet kruspersille Kok opp buljong og aspargeslake. Rist sammen melk og mel til en jevning og rør inn i kraften. La suppen koke i ca. 5 minutter. Tilsett aspargesen og la den bli varm, smak til med pepper. Dryss kruspersille på ved servering. Server med flatbrød eller ferskt brød til. Det er nok til to små porsjoner. Hermetisk sopp kan brukes i stedet for og gi soppsuppe står det i oppskriften. Det har jeg riktignok ikke prøvd. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 250 gram asparges i passende store biter 7 dl til samen av asparteslake og buljong (vann+terning) jevning av 1 dl melk+2 ss hvetemel pepper 1 ss finklippet kruspersille Kok opp buljong og aspargeslake. Rist sammen melk og mel til en jevning og rør inn i kraften. La suppen koke i ca. 5 minutter. Tilsett aspargesen og la den bli varm, smak til med pepper. Dryss kruspersille på ved servering. Server med flatbrød eller ferskt brød til. Det er nok til to små porsjoner. Hermetisk sopp kan brukes i stedet for og gi soppsuppe står det i oppskriften. Det har jeg riktignok ikke prøvd. Nam! Dette hørtes godt ut. Må prøve det en dag. Takk:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.