Gjest bitteliten fersk pc bruker Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 På pc'en, og hvor ligger det/hvordan gjør jeg hva..? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 På dette tastaturet ligger print screen (PrScr) tasten på linje med f-tastene over de vanlige bokstav-og talltastene, til høyre for F-linja. Det fungere sånn at du rett og slett skriver ut akkurat det du har på skjermen her og nå. Print screen = skriv skjerm. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Hos meg fungerer det ikke helt som hos Lillemus. Print Screen-tasten er tast nr. 3 fra høyre på linjen med F-tastene. Når jeg klikker Ctrl.+Print Screen kopieres/klippes hele skjermen (som da evt. kan kopieres/limes til Word og skrives ut). 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Skriver ut Lillemus? Rart det har den aldri gjort hos meg, og jeg har hatt pc lenge. Tasten har du nok funnet, men det som er enklest å gjøre (og sikkert det noen har bedt deg å gjøre også siden du spørr) er å trykke på tasten, åpne Paint (Startmeny-programmer-tilbehør vel?) og velge lim inn. Da vil du få et bilde av alt som er på skjermen, noe som er veldig lett for andre å hjelpe deg fra. F eks om du får en feilmelding eller du ikke forstår noe, print screen og send bildet til dem. Word er det ikke alle som har Elextra, jeg har aldri hatt det.. og det er vel heller ikke alle som da kan åpne word-filer med bilder, så paint er helt klart det beste når det gjelder hvor man skal ha fila. Og siden du er fersk bruker, om du skal sende fila til noen over f eks msn... velg Lagre som og velg jpeg fil.. da tar bildet veldig lite plass og kort tid og sende, og ikke 3-4 MB og tilsvarende tid.. er litt frustrerende når jeg ber folk sende meg et bilde for noe trengs å fikses så må jeg vente i "evigheter" fordi jeg får et veldig stort bilde.. så fikk du det tipset også 0 Siter
morsan Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Når jeg trykker på min printscreen-tast (alene), er det akkurat som om det tas en 'kopi' av det som akkurat da vises i skjermbildet. Men jeg må 'lime inn' dette bildet i et annet program, f eks i Word, Excel, Powerpoint eller direkte i en mail. Funker sikkert å kopiere det inn i andre programmer, men det var disse jeg nå testet ut før jeg svarte deg! ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Skriver ut Lillemus? Rart det har den aldri gjort hos meg, og jeg har hatt pc lenge. Tasten har du nok funnet, men det som er enklest å gjøre (og sikkert det noen har bedt deg å gjøre også siden du spørr) er å trykke på tasten, åpne Paint (Startmeny-programmer-tilbehør vel?) og velge lim inn. Da vil du få et bilde av alt som er på skjermen, noe som er veldig lett for andre å hjelpe deg fra. F eks om du får en feilmelding eller du ikke forstår noe, print screen og send bildet til dem. Word er det ikke alle som har Elextra, jeg har aldri hatt det.. og det er vel heller ikke alle som da kan åpne word-filer med bilder, så paint er helt klart det beste når det gjelder hvor man skal ha fila. Og siden du er fersk bruker, om du skal sende fila til noen over f eks msn... velg Lagre som og velg jpeg fil.. da tar bildet veldig lite plass og kort tid og sende, og ikke 3-4 MB og tilsvarende tid.. er litt frustrerende når jeg ber folk sende meg et bilde for noe trengs å fikses så må jeg vente i "evigheter" fordi jeg får et veldig stort bilde.. så fikk du det tipset også Sannelig. Dump skjerm er vel riktigere enn skriv skjerm. Men før i tiden mener jeg at den taste dumpa skjermbildet til skriveren? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Sannelig. Dump skjerm er vel riktigere enn skriv skjerm. Men før i tiden mener jeg at den taste dumpa skjermbildet til skriveren? Det kan være, men det må være ei stund siden.. da jeg lærte dette satt jeg med ny windows 98 maskin.. mulig det ble skjermdump fra da av? At den faktisk skrev ut i win 95? Det aner jeg ikke.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Det kan være, men det må være ei stund siden.. da jeg lærte dette satt jeg med ny windows 98 maskin.. mulig det ble skjermdump fra da av? At den faktisk skrev ut i win 95? Det aner jeg ikke.. *Hehe* Jeg snakker nok pre-Win95 også... ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.