Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Julen inneholder som kjent gavebytting, og det er jo veldig hyggelig både å gi og få. Samtidig skjønte jeg tidlig at gavene jeg fikk var av det praktiske slaget, og jeg kan ikke huske at jeg noen gang som barn/ung fikk noe jeg virkelig ønsket meg (vi levde sparsommelig, det var lite penger). Dette har i grunnen fulgt meg i voksne år også, og etter et par riktig skuffende gaveutdelinger tidlig i forholdet til min mann, har vi blitt enige om å kjøpe en felles større ting til oss selv rundt juletider - og så en bok under juletreet. Ut over det får jeg ikke så mange personlige julegaver; noe selvlaget fra ungene (kjempesøtt og hyggelig!) og noen fellesgaver til familien. Jeg klager ikke, altså, misforstå meg riktig, men kjenner jeg godt etter, så hadde det jo vært helt herlig å bli overrasket av noe jeg knapt nok visste at jeg ønsket meg. See? Så - hva kunne din partner gi deg som fikk deg til å lette fra gulvet og fly uhemmet i taket av glede? Jeg hadde nok fått kick av en opplevelse, en tur for bare oss to eller et spa-opphold. Eller fri tilgang på en snekker ei helg, eller et pent smykke. Åh, det er ganske mye, egentlig, som hadde gledet skikkelig. :-) Hva med deg? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Sist valentinsdag, overasket min kjaere meg med en langhelg til Paris. Det var flott og herlig:-) Til jul i aar blir det en ny laptop,som jeg har oensket meg. Saa har jeg bursdag snart òg, saa faar begynne aa hinte om et fint armbaand eller noe...;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 ''Eller fri tilgang på en snekker ei helg,'' det var da ikke måte på hehe Nye møbler hadde gledet meg nå, men jeg aner ikke hva som skulle fått meg til å hoppe i taket av glede. Det har jeg bare sett for meg at jeg gjør når jeg får syv rette i lotto 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Hva med hvis du overasker din kjaere med en herlig tur en plass, innenlands eller utenlands? Det blir jo en opplevelse for dere begge, og det kan gi han blod paa tann!:-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Hva med hvis du overasker din kjaere med en herlig tur en plass, innenlands eller utenlands? Det blir jo en opplevelse for dere begge, og det kan gi han blod paa tann!:-) Han har fått det av meg tidligere, men av praktiske og økonomiske årsaker er ikke det mulig nå... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 ''Eller fri tilgang på en snekker ei helg,'' det var da ikke måte på hehe Nye møbler hadde gledet meg nå, men jeg aner ikke hva som skulle fått meg til å hoppe i taket av glede. Det har jeg bare sett for meg at jeg gjør når jeg får syv rette i lotto He-he, jeg er gift med en akademiker uten gener i det praktiske håndtverkerfaget... ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 En spennende tur for oss to, ferdig bestilt og med barnevakt ordnet, hadde jeg nok satt veldig stor pris på! :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Sist valentinsdag, overasket min kjaere meg med en langhelg til Paris. Det var flott og herlig:-) Til jul i aar blir det en ny laptop,som jeg har oensket meg. Saa har jeg bursdag snart òg, saa faar begynne aa hinte om et fint armbaand eller noe...;-) Men da blir du jo ikke overrasket, liksom, det feier deg jo ikke langs gulvet av glede! Jeg mener ikke å være kravstor eller utakknemlig eller noe, for jeg kan også gi veldig klar beskjed om hva jeg ønsker - og da får jeg det (innen rimelighetens grenser, da, såklart). Men du og du så herlig å kunne bli skikkelig overrasket en gang! :-) 0 Siter
laban Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Et gavekort som lovte meg at en bestemt helg skulle jeg få ha huset aldeles for meg selv, han skulle ta med seg ungene og gjøre noe hyggelig med dem (evt. bortplassere både seg selv og dem på en måte som gjorde alle fornøyde) uten at jeg trengte å organisere det. Nå høres jeg vel grusom ut, men jeg har ikke vært hjemme alene mer enn noen timer om gangen de siste 17 årene, så en helg uten å bli avbrutt av et eneste krav eller mammarop hadde faktisk vært midt i blinken. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 En spennende tur for oss to, ferdig bestilt og med barnevakt ordnet, hadde jeg nok satt veldig stor pris på! :-) Mm, særlig det med barnevakt hadde vært herlig! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Et gavekort som lovte meg at en bestemt helg skulle jeg få ha huset aldeles for meg selv, han skulle ta med seg ungene og gjøre noe hyggelig med dem (evt. bortplassere både seg selv og dem på en måte som gjorde alle fornøyde) uten at jeg trengte å organisere det. Nå høres jeg vel grusom ut, men jeg har ikke vært hjemme alene mer enn noen timer om gangen de siste 17 årene, så en helg uten å bli avbrutt av et eneste krav eller mammarop hadde faktisk vært midt i blinken. Ikke sant?! Det behøver ikke være noe voldsomt, men noe om setter en som person i fokus. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 En overnatting på hotell et sted, inkludert en konsert eller teater. Hadde vært fantastisk med en helg i Paris eller Praha e.l. men det er ikke likt min mann. Men en helg bare oss to - som overraskelse - det hadde vært toppen!!!!!!! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 En overnatting på hotell et sted, inkludert en konsert eller teater. Hadde vært fantastisk med en helg i Paris eller Praha e.l. men det er ikke likt min mann. Men en helg bare oss to - som overraskelse - det hadde vært toppen!!!!!!! Min er heller ikke en stor romantiker, hadde han kommet på den ideen ville nok reisen gått til et skieldorado eller noe slikt. Definitivt ikke til et luksuriøst sted kun ment for nytelse og velvære. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Et gavekort som lovte meg at en bestemt helg skulle jeg få ha huset aldeles for meg selv, han skulle ta med seg ungene og gjøre noe hyggelig med dem (evt. bortplassere både seg selv og dem på en måte som gjorde alle fornøyde) uten at jeg trengte å organisere det. Nå høres jeg vel grusom ut, men jeg har ikke vært hjemme alene mer enn noen timer om gangen de siste 17 årene, så en helg uten å bli avbrutt av et eneste krav eller mammarop hadde faktisk vært midt i blinken. Enig, det høres fantastisk ut! Jeg har heller ikke hatt så mye som et døgn alene hjemme siden sønnen min ble født for drøye seks år siden. Selvfølgelig har mannen min hatt det flere ganger når jeg har tatt med barna på div. hytteturer... 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Min er heller ikke en stor romantiker, hadde han kommet på den ideen ville nok reisen gått til et skieldorado eller noe slikt. Definitivt ikke til et luksuriøst sted kun ment for nytelse og velvære. Men kan dere ikke planlegge sammen en tur som blir en gang utpaa nyaaret, eller senere? Vet at det ikke blir en overaskelse altsaa, men det er jo noe man kan se frem til! Og fikse barnevakt og slik naa...:-) Jeg elsker aa sitte slik aa planlegge, se paa reiser, drikke kaffe og med en royek i haanda...Slik kan jeg sitte i flere timer... 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Enig, det høres fantastisk ut! Jeg har heller ikke hatt så mye som et døgn alene hjemme siden sønnen min ble født for drøye seks år siden. Selvfølgelig har mannen min hatt det flere ganger når jeg har tatt med barna på div. hytteturer... Her hos oss er det mannen i huset som tar med sønnen vår på hytta alene, skjer ikke mer enn 1-2 ganger i løpet av året. Men den helga, den er DEILIG. 0 Siter
morsan Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Enig, det høres fantastisk ut! Jeg har heller ikke hatt så mye som et døgn alene hjemme siden sønnen min ble født for drøye seks år siden. Selvfølgelig har mannen min hatt det flere ganger når jeg har tatt med barna på div. hytteturer... ''Selvfølgelig har mannen min hatt det flere ganger når jeg har tatt med barna på div. hytteturer...'' Slik er det hos oss også. Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt? Riktignok har mange av mine turer ut av heimen med barn vært for å besøke moren min, som bor langt unna, mens hans foreldre bor så nære at overnattingsturer dit er fullstendig utelukket. Men utover det har jeg jo hatt med barn på andre turer. Jeg tror faktisk det aldri har skjedd at han har tatt med barnet alene på tur mens jeg har vært igjen hjemme, bortsett fra at han+sønn de to siste sommerne har hatt en midtuke alene på hytta mens jeg har jobbet. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Men kan dere ikke planlegge sammen en tur som blir en gang utpaa nyaaret, eller senere? Vet at det ikke blir en overaskelse altsaa, men det er jo noe man kan se frem til! Og fikse barnevakt og slik naa...:-) Jeg elsker aa sitte slik aa planlegge, se paa reiser, drikke kaffe og med en royek i haanda...Slik kan jeg sitte i flere timer... Vi har begge to jobber som krever oss noen helger i året, og siden vi har et relativt lite nettverk som kan ta slike oppdrag (ungene er ikke så store enda), må vi bruke barnevaktene med forsiktighet til andre ting. Og - økonomien er heller ikke slik at vi kan ta en slik tur på noen år, dessverre. Men vi har det mye fint i helgene sammen med ungene, da, så det er ikke så veldig synd på oss. :-) Og en ferietur til sommeren blir det også, med ungene såklart. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 ''Selvfølgelig har mannen min hatt det flere ganger når jeg har tatt med barna på div. hytteturer...'' Slik er det hos oss også. Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt? Riktignok har mange av mine turer ut av heimen med barn vært for å besøke moren min, som bor langt unna, mens hans foreldre bor så nære at overnattingsturer dit er fullstendig utelukket. Men utover det har jeg jo hatt med barn på andre turer. Jeg tror faktisk det aldri har skjedd at han har tatt med barnet alene på tur mens jeg har vært igjen hjemme, bortsett fra at han+sønn de to siste sommerne har hatt en midtuke alene på hytta mens jeg har jobbet. ''Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt?'' Jeg tror i alle fall at det er slik, verken min egen mann eller andre menn i omgangskretsen tror jeg ville komme på å ta med ungene og reise bort - uten at mor er opptatt med noe annet. Men mange av mødrene gjør det. 0 Siter
morsan Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 ''Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt?'' Jeg tror i alle fall at det er slik, verken min egen mann eller andre menn i omgangskretsen tror jeg ville komme på å ta med ungene og reise bort - uten at mor er opptatt med noe annet. Men mange av mødrene gjør det. Ja, det er absolutt mitt inntrykk også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.