Gå til innhold

Den ultimate julegave - til deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• mariaflyfly

4

• AneM1365380603

4

• Kalevala

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

''Selvfølgelig har mannen min hatt det flere ganger når jeg har tatt med barna på div. hytteturer...''

Slik er det hos oss også. Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt?

Riktignok har mange av mine turer ut av heimen med barn vært for å besøke moren min, som bor langt unna, mens hans foreldre bor så nære at overnattingsturer dit er fullstendig utelukket.

Men utover det har jeg jo hatt med barn på andre turer. Jeg tror faktisk det aldri har skjedd at han har tatt med barnet alene på tur mens jeg har vært igjen hjemme, bortsett fra at han+sønn de to siste sommerne har hatt en midtuke alene på hytta mens jeg har jobbet.

''Slik er det hos oss også. Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt?''

Definitivt! Hos oss har jeg i tillegg venninner som inviterer på jentehytteturer med barn; han har ikke mange venner i samme posisjon med tilgang på hytte. Men noe kunne han jo funnet på likevel... *litt snurt*.

AneM1365380603

Et gavekort som lovte meg at en bestemt helg skulle jeg få ha huset aldeles for meg selv, han skulle ta med seg ungene og gjøre noe hyggelig med dem (evt. bortplassere både seg selv og dem på en måte som gjorde alle fornøyde) uten at jeg trengte å organisere det.

Nå høres jeg vel grusom ut, men jeg har ikke vært hjemme alene mer enn noen timer om gangen de siste 17 årene, så en helg uten å bli avbrutt av et eneste krav eller mammarop hadde faktisk vært midt i blinken.

Det der høres helt vidunderlig ut. Tenk å få huset alene en hel helg, og til og med få muligheten til å lengte etter kidsa og mannen.

Gjest Ingemanns kjære

Ja, det er absolutt mitt inntrykk også.

Jeg kjenner flere fedre som tar med seg ungene på tur. For ei natt, ei helg eller til og med 14 dager i Thailan, mens mor dror på shopping i Paris. :-)

Så for min del, tror jeg det står like mye på mødrene som fedrene. Det å gi litt slipp på ungene. La far få slippe til. Kanskje være litt egoistisk og si at nå vil jeg ha huset for meg selv, eller nå vil jeg reise bort for ei helg alene.

''Slik er det hos oss også. Er det slik at mødre er mye mer opptatt av å ordne opplegg der barna inkluderes enn motsatt?''

Definitivt! Hos oss har jeg i tillegg venninner som inviterer på jentehytteturer med barn; han har ikke mange venner i samme posisjon med tilgang på hytte. Men noe kunne han jo funnet på likevel... *litt snurt*.

Ja, jeg var aldri hjemme alene før, mens han var det stadig vekk.

Men nå de senere årene har det blitt litt annerledes, både pga de før nevnte sommerferiene på hytta (henger sammen med at vi ikke lenger har sfo om sommeren*S*), og fordi han har vært alene hos mormor noen ganger. Men da er ikke jeg alene hjemme, da, men begge to;-) Hyggelig det også, men det er jo litt stas å være helt alene innimellom også....

Men nå som barnet har blitt større er mitt behov for å ønske om å være alene hjemme blitt adskillig mindre.

Jeg kjenner flere fedre som tar med seg ungene på tur. For ei natt, ei helg eller til og med 14 dager i Thailan, mens mor dror på shopping i Paris. :-)

Så for min del, tror jeg det står like mye på mødrene som fedrene. Det å gi litt slipp på ungene. La far få slippe til. Kanskje være litt egoistisk og si at nå vil jeg ha huset for meg selv, eller nå vil jeg reise bort for ei helg alene.

Selvfølgelig kan man - og delvis gjør man - si at man vil ha huset alene/sende bort mann og barn eller reise bort selv. Poenget er vel at mødre i større grad enn fedre planlegger fritiden inkludert barn, mens fedre må bes om en slik aktivitet.

Forøvrig er jeg helt enig i at mødre godt kan slippe ungene mer. :-)

Annonse

Ha - jeg skal love deg at hos oss er ingen forhindret fra å slippe til.

Reise bort for en helg blir noe annet, det har jeg gjort flere ganger. Men jeg synes ikke det er like enkelt å kaste ut mann og barn fra deres eget hjem - i hvert fall ikke bare pålegge dem å forsvinne uten å organisere det selv.

Gjest Ingemanns kjære

Hmm... tror det måtte være en gave som fortalte meg at han virkelig kjente meg. Hadde ikke trengt være noe stort eller dyrt, men et eller annet som fortalte at han satte pris på meg og kjente meg godt nok til å finne den perfekte gaven.

Den gaven jeg ble mest glad for et år, da jeg var singel, var fra ei venninne som gav meg en bitte liten ting som hadde ksotet 10,-, men som bare var meg.

Hmm... tror det måtte være en gave som fortalte meg at han virkelig kjente meg. Hadde ikke trengt være noe stort eller dyrt, men et eller annet som fortalte at han satte pris på meg og kjente meg godt nok til å finne den perfekte gaven.

Den gaven jeg ble mest glad for et år, da jeg var singel, var fra ei venninne som gav meg en bitte liten ting som hadde ksotet 10,-, men som bare var meg.

Nemlig - noe som er tenkt ut for å gi glede hos akkurat DEN mottakeren. Og som du sier, det trenger jo ikke være dyrt eller avansert heller.

Gjest Ingemanns kjære

Selvfølgelig kan man - og delvis gjør man - si at man vil ha huset alene/sende bort mann og barn eller reise bort selv. Poenget er vel at mødre i større grad enn fedre planlegger fritiden inkludert barn, mens fedre må bes om en slik aktivitet.

Forøvrig er jeg helt enig i at mødre godt kan slippe ungene mer. :-)

Sant nok.

Men jeg eks mannen til ei venninne av meg, var veldig flink til å dra for eksempel i svømmehallen med både sine døtre, men også venner av dem. Han syntes også det var kjekt å reise på hyttetur med dem alene.

En annen kamerat av meg, tok seg av barna til ei venninne.. Hentet dem og dro på helgeturer med dem. Nå har han blitt far selv, og fortsetter i samme stil med sin lille jente.

En annen far pleier ta med sønnen sin på ei ukestur hver sommer. De har syklet, rodd, padlet eller reist utenlands.

Godt mulig jeg er bortskjemt på det området. :-)

Sant nok.

Men jeg eks mannen til ei venninne av meg, var veldig flink til å dra for eksempel i svømmehallen med både sine døtre, men også venner av dem. Han syntes også det var kjekt å reise på hyttetur med dem alene.

En annen kamerat av meg, tok seg av barna til ei venninne.. Hentet dem og dro på helgeturer med dem. Nå har han blitt far selv, og fortsetter i samme stil med sin lille jente.

En annen far pleier ta med sønnen sin på ei ukestur hver sommer. De har syklet, rodd, padlet eller reist utenlands.

Godt mulig jeg er bortskjemt på det området. :-)

''Godt mulig jeg er bortskjemt på det området. :-)''

Jepp, det tror jeg du er - i alle fall hvis alle disse tingene var på fedrenes/mennenes eget initiativ! ;-)

Annonse

Gjest Elextra

Ja, jeg var aldri hjemme alene før, mens han var det stadig vekk.

Men nå de senere årene har det blitt litt annerledes, både pga de før nevnte sommerferiene på hytta (henger sammen med at vi ikke lenger har sfo om sommeren*S*), og fordi han har vært alene hos mormor noen ganger. Men da er ikke jeg alene hjemme, da, men begge to;-) Hyggelig det også, men det er jo litt stas å være helt alene innimellom også....

Men nå som barnet har blitt større er mitt behov for å ønske om å være alene hjemme blitt adskillig mindre.

Det "verste" er at mannen min ikke setter spesiell pris på å være helt alene selv, og derfor ikke helt kan forstå i hvilken grad jeg savner det, selv om jeg har forsøkt både å hinte og forklare. Han blir nesten litt fornærmet over det...

Gjest Elextra

Ha - jeg skal love deg at hos oss er ingen forhindret fra å slippe til.

Reise bort for en helg blir noe annet, det har jeg gjort flere ganger. Men jeg synes ikke det er like enkelt å kaste ut mann og barn fra deres eget hjem - i hvert fall ikke bare pålegge dem å forsvinne uten å organisere det selv.

Nøyaktig dette skulle jeg også til å skrive.

Gjest Ingemanns kjære

''Godt mulig jeg er bortskjemt på det området. :-)''

Jepp, det tror jeg du er - i alle fall hvis alle disse tingene var på fedrenes/mennenes eget initiativ! ;-)

Flinke fedre dette her. :-)

Måtte kjempe litt mer med far til barna mine, men han har kommet seg, men det skjedde ikke før etter at forholdet var over.

Jeg var nok ikke flink nok selv til å komme med ønsker. Nå derimot, er jeg veldig flink på det området også.

AneM1365380603

Det "verste" er at mannen min ikke setter spesiell pris på å være helt alene selv, og derfor ikke helt kan forstå i hvilken grad jeg savner det, selv om jeg har forsøkt både å hinte og forklare. Han blir nesten litt fornærmet over det...

Min mann har heller ikke behov for å være alene, og han liker ikke tanken på at vi skal være lenge borte fra han. Han ble helt skrekkslagen ved tanken på at vi vurderte sydentur til neste år. Ikke vil han være med heller, så da blir jo ting litt vanskelig.

Jeg elsker å være alene hjemme og nyter hvert sekund. Mannen min er ofte grei og tar med seg alle barna på butikken eller noe, sånn bare for at jeg skal få den lille stunden for meg selv. For at jeg skal få dekket mitt behov for alenetid sitter jeg ofte alene oppe en stund etter de andre har lagt seg.

Flinke fedre dette her. :-)

Måtte kjempe litt mer med far til barna mine, men han har kommet seg, men det skjedde ikke før etter at forholdet var over.

Jeg var nok ikke flink nok selv til å komme med ønsker. Nå derimot, er jeg veldig flink på det området også.

Man lærer så lenge man lever. Heldigvis! :-)

Åh, drømmer om en tur til Amsterdam til våren, sammen med mannen min. Vi har ikke vært på en eneste tur, bare vi to, etter at vi fikk barn for 7 år siden.

Ellers så hadde jeg blitt veldig glad og rørt om jeg fikk et hvittgullsmykke. Det er ikke så dyrt, men veldig romantisk. Har sett et jeg liker veldig godt.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196858157' post='3739892]

Åh, drømmer om en tur til Amsterdam til våren, sammen med mannen min. Vi har ikke vært på en eneste tur, bare vi to, etter at vi fikk barn for 7 år siden.

Ellers så hadde jeg blitt veldig glad og rørt om jeg fikk et hvittgullsmykke. Det er ikke så dyrt, men veldig romantisk. Har sett et jeg liker veldig godt.

Vi har heller ikke vært på tur sammen, bare vi, uten barn på snart 7 år. Vi hadde helt sikkert hatt godt av det, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...