Gå til innhold

Musikk til trøst, fred og ro.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen tipse meg om musikk som er lindrende? Rett og slett musikk som du opplever som trøstende, som gir deg fred og ro i sjelen når du virkelig trenger det i sene kveldstimer. Jeg kunne virkelig trenge noen tips. I disse tider kan det forsåvidt være julemusikk også.

Skrevet

Kjøpte juleCD-en til Mariann Aas Hansen i går. Den er nydelig og rolig... Har hørt den flere ganger allerede

Skrevet

Albumet Nolita med Keren Ann synes jeg er veldig behagelig. :) Du kan høre litt av den aller fineste sangen, Que n'ai-je?, her:

http://www.last.fm/music/Keren+Ann/Nolita

Det var nydelig! Hadde aldri hørt om henne, jeg. Men nå leset jeg litt på nettsiden hennes - snakk om å være internasjonal!

"Keren Ann (born in Israel, 1974) is a singer/songwriter with dual Dutch-Israeli citizenship. She is from Russian Jewish descent on her father's side and Javanese-Dutch on her mother's. She lived in the Netherlands and Israel until the age of 11, when her family moved to France - - -"

Skrevet

Det var nydelig! Hadde aldri hørt om henne, jeg. Men nå leset jeg litt på nettsiden hennes - snakk om å være internasjonal!

"Keren Ann (born in Israel, 1974) is a singer/songwriter with dual Dutch-Israeli citizenship. She is from Russian Jewish descent on her father's side and Javanese-Dutch on her mother's. She lived in the Netherlands and Israel until the age of 11, when her family moved to France - - -"

Ja, jeg vet - unnlot med vilje å skrive "fransk artist", selv om det var fristende. Hun synger litt på engelsk også, forresten. Har alle platene hennes, og det er bare helt nydelig musikk. :)

Det er ganske mange "metropolitter" innenfor den nye, alternative musikkverdenen, har jeg lagt merke til - jeg har tenkt på det som en artig kuriositet, men det er vel kanskje heller et tegn i tiden at vi er mer flyttbare, selv med små barn.

Gjest mitt forslag
Skrevet

Gå inn på en nettbutikk, finn fanen "musikk" og søk på f.eks. stikkordene meditation, yoga, relaxation.

Gjest this is a signature
Skrevet

Christel Alsos

Enya

Ane Brun

Susanne Sundfør

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...