Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har nå tatt frem bunaden, pusset sølvet (som ikke så ut etter at den har hengt i skapet i snart 3 år...), sydd fast en hekte i vesten og jeg har også prøvd bunaden... Den har som sagt hengt i skapet i snart 3 år, det har ikke vært mulig å ha den på og spise/puste samtidig. | Men nå var den blitt så romslig at denne jula kan jeg ha på bunaden, spise godt og puste samtidig - rene kinderegget jo, tre ønsker på en gang! ))) 0 Siter
org Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Du har virkelig stått på i høst! Jeg burde vært like flink... 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 Du har virkelig stått på i høst! Jeg burde vært like flink... Mens jeg gravde frem min egen bunad fant jeg også stakken, forkleet og kysen jeg sydde til Snuppa da hun var 2 år! Hælledussen! Tenk at min store. lange 7-åring har fått på seg den lille "bunaden" der...! ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Så gøy! Gratulerer kan man vel si 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Gratulerer:-) Har aldri brukt bunaden i julen jeg, og dette er nok ikke året for å innføre den skikken.. Hadde nok blitt en skikkeli nedtur i adventstiden:-( 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 Gratulerer:-) Har aldri brukt bunaden i julen jeg, og dette er nok ikke året for å innføre den skikken.. Hadde nok blitt en skikkeli nedtur i adventstiden:-( Jeg begynte i månedsskiftet juli / august jeg da. ) Da hadde jeg ikke sjangs til å få den på gitt. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Jeg begynte i månedsskiftet juli / august jeg da. ) Da hadde jeg ikke sjangs til å få den på gitt. Får ha 17.mai som mål jeg da;-) Hvilken bunad har du? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 Får ha 17.mai som mål jeg da;-) Hvilken bunad har du? Rød sør-trønder. http://www.adressa.no/multimedia/archive/00697/Bunad1_697973f.jpg Det er ikke meg på bildet da! ) Jeg har et annet mønster på vesten da (det er i bunn og grunn en del å velge mellom på trønderbunaden, men forskjellene er ikke så store). 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Rød sør-trønder. http://www.adressa.no/multimedia/archive/00697/Bunad1_697973f.jpg Det er ikke meg på bildet da! ) Jeg har et annet mønster på vesten da (det er i bunn og grunn en del å velge mellom på trønderbunaden, men forskjellene er ikke så store). Har Nord-Trøndelags bunaden jeg. Blå. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Så kjekt at den passer da . Jeg har sett litt på et annet forum at du har gått enormt mye ned i vekt. Det er helt utrolig hva du har fått til med både kosthold, trening og vektnedgang. Snart veier du mindre enn meg. Det viktigste er nå uansett at du er fornøyd med deg selv og din nye livsstil. Jeg er ikke vokst opp med noen bunadtradisjon, så da lurer jeg på om det er vanlig å bruke bunad i jula? Her jeg bor nå har de fleste bunad, men jeg har ikke sett at de bruker den i jula. (tidligere AveM) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 Har Nord-Trøndelags bunaden jeg. Blå. Det er den med sjalet? Den er kjempefin! Egentlig er det mange som er finere enn sør.-trønderen, men jeg ville jo ha en som hører til stedet jeg kommer fra. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 Så kjekt at den passer da . Jeg har sett litt på et annet forum at du har gått enormt mye ned i vekt. Det er helt utrolig hva du har fått til med både kosthold, trening og vektnedgang. Snart veier du mindre enn meg. Det viktigste er nå uansett at du er fornøyd med deg selv og din nye livsstil. Jeg er ikke vokst opp med noen bunadtradisjon, så da lurer jeg på om det er vanlig å bruke bunad i jula? Her jeg bor nå har de fleste bunad, men jeg har ikke sett at de bruker den i jula. (tidligere AveM) Enormt mye er vel å ta i litt hardt, jeg har gått ned 6 kilo og på meg som er såpass liten så vises det godt. ) Hos oss er det vanlig å ha bunad på julaften ja. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Enormt mye er vel å ta i litt hardt, jeg har gått ned 6 kilo og på meg som er såpass liten så vises det godt. ) Hos oss er det vanlig å ha bunad på julaften ja. Jeg er heller ikke så høy, så noen kg fra eller til synes veldig. Jeg husker at du veide drøyt 60 kg og at du nå ligger på 53-54..? Det synes jeg er utrolig flott . Det hender jeg tenker på deg og noen av de andre her når jeg ikke orker å gå ut i kulda. Dere gidder, så snart får jeg ta meg sammen. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Det er den med sjalet? Den er kjempefin! Egentlig er det mange som er finere enn sør.-trønderen, men jeg ville jo ha en som hører til stedet jeg kommer fra. ) Sjal, ja, og broderier nede på stakken:-) Det viktigste er jo at man føler at den har tilhørighet til det stedet man kommer fra. Kjenner nok ekstra godt på dette, etter som det er atten år siden jeg flyttet hjemmefra nå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 Jeg er heller ikke så høy, så noen kg fra eller til synes veldig. Jeg husker at du veide drøyt 60 kg og at du nå ligger på 53-54..? Det synes jeg er utrolig flott . Det hender jeg tenker på deg og noen av de andre her når jeg ikke orker å gå ut i kulda. Dere gidder, så snart får jeg ta meg sammen. Jeg sitter faktisk her og titter på nettet og sikler på nye løpesko... Fant ut at jeg hadde et par laken mer enn jeg trodde på lønnskontoen så akkurat nå frister det veeeeldig med en pakke "Til Lillemus Fra Lillemus" under juletreet gitt! *Hehe* Jeg fortjener da en gave til meg selv fra meg selv etter denne innsatsen, sant? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Jeg sitter faktisk her og titter på nettet og sikler på nye løpesko... Fant ut at jeg hadde et par laken mer enn jeg trodde på lønnskontoen så akkurat nå frister det veeeeldig med en pakke "Til Lillemus Fra Lillemus" under juletreet gitt! *Hehe* Jeg fortjener da en gave til meg selv fra meg selv etter denne innsatsen, sant? Ja, det synes jeg virkelig! Det du sparer inn ved å kutte ut snop og annet usunt kan du med beste samvittighet bruke på slike fornuftige ting 0 Siter
org Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Mens jeg gravde frem min egen bunad fant jeg også stakken, forkleet og kysen jeg sydde til Snuppa da hun var 2 år! Hælledussen! Tenk at min store. lange 7-åring har fått på seg den lille "bunaden" der...! ) Å, så koselig! (Jeg min dust, som har gitt fra meg barnebunadene... *ergrer meg*) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Bunad? Jul? Nei, det får nå være måte på!! Jeg nekter å stryke bunadskjorter på andre datoer enn 16.mai ;-) Ellers får jeg vel gratulere med at bunaden passer igjen. Du har vært kjempeflink!! Jeg har nok vært heldig for den eneste plassen jeg har sydd ut bunaden siden konfirmasjonen, er ved puppene. Måtte jo det siden jeg absolutt skulle ha den på meg i ungenes barnedåper. Nå kunne jeg strengt tatt ha sydd inn puppene igjen, men pytt sann Når jeg var konfirmert veide jeg ca 45 kg og var 170 cm høy.... Det sier seg selv at bunaden nok var litt romslig den gangen siden jeg nå er ca 13 kg tyngre ;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Jeg fatter ikke at noen frivillig bruker bunad på julaften. Ribbefett, stekeos og nasjonaldrakten? *hva tenker du på* 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196890676' post='3740497] Jeg fatter ikke at noen frivillig bruker bunad på julaften. Ribbefett, stekeos og nasjonaldrakten? *hva tenker du på* Du vet da utmerket godt at jeg skal ha kalkun på julaften og at det er kjæresten som skal ta seg av den. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.