Gå til innhold

Sjekket bunaden før jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet da utmerket godt at jeg skal ha kalkun på julaften og at det er kjæresten som skal ta seg av den. :o)

Å, det var det ja. Hæ? Hvorfor stressa du sånn med oppskrift da? Skal vel sitte med beina høyt fram til kl 16:55, du da..?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196890973' post='3740513]

Å, det var det ja. Hæ? Hvorfor stressa du sånn med oppskrift da? Skal vel sitte med beina høyt fram til kl 16:55, du da..?

Tror du han har laget kalkun før du da?! *Hahahaha* Nei, her må det inn med teskje.

Jeg skal visst lage waldorfsalat så jeg må vel sjekke litt rundt på nettet. Ukjent terreng for meg.

Skrevet

Tror du han har laget kalkun før du da?! *Hahahaha* Nei, her må det inn med teskje.

Jeg skal visst lage waldorfsalat så jeg må vel sjekke litt rundt på nettet. Ukjent terreng for meg.

Jeg skal lage waldorfsalat i morgen til en juleavslutning i morgen kveld. Oppskriften kan gjerne deles med mine kjære dol'ere!

Skrevet

Ja, det synes jeg virkelig! Det du sparer inn ved å kutte ut snop og annet usunt kan du med beste samvittighet bruke på slike fornuftige ting :)

Hvorfor skal du hete AneM og ikke AveM plutselig?

Skrevet

Sikkert glemt det gamle passordet.

Derfor måtte eg skifte fra GeirB til Geir.

Mvh tidligere GeirB

AneM1365380603
Skrevet

Får jeg to spørsmål til av det der slaget, så bytter jeg tilbake til AveM igjen ;)

Jeg har aldri følt det helt riktig å hete AveM, men nå som jeg byttet føles det nye enda mer fremmed. Jeg savner mitt gamle nick litt, ja det må jeg innrømme. Håper jo å venne meg til det nye. Jeg ville egentlig hete bare Awe, men det nicket er reservert.

Skrevet

Får jeg to spørsmål til av det der slaget, så bytter jeg tilbake til AveM igjen ;)

Jeg har aldri følt det helt riktig å hete AveM, men nå som jeg byttet føles det nye enda mer fremmed. Jeg savner mitt gamle nick litt, ja det må jeg innrømme. Håper jo å venne meg til det nye. Jeg ville egentlig hete bare Awe, men det nicket er reservert.

Hmmmm. Beklager at jeg maste - har faktisk hatt en kveld uten DOL og har ikke fått med meg alle ting her....

Jeg og min kjære har faktisk hatt en skikkelig konstruktiv diskusjon om disse tiggerne i Kristiansand (som vi diskuterte på DOL i går). Faktisk lenge siden vi hadde en skikkelig politisk/moralsk diskusjon :-) Moro!

Så til poenget - jeg tenker jo på deg som AveM, men kommer sikkert snart til å bli vant til AneM!

AneM1365380603
Skrevet

Hmmmm. Beklager at jeg maste - har faktisk hatt en kveld uten DOL og har ikke fått med meg alle ting her....

Jeg og min kjære har faktisk hatt en skikkelig konstruktiv diskusjon om disse tiggerne i Kristiansand (som vi diskuterte på DOL i går). Faktisk lenge siden vi hadde en skikkelig politisk/moralsk diskusjon :-) Moro!

Så til poenget - jeg tenker jo på deg som AveM, men kommer sikkert snart til å bli vant til AneM!

Det føltes ikke som mas :o) Men hvis flere skriver at jeg bør bytte tilbake, da er jeg lydig og gjør det. Jeg har jo vært her lenge som AveM, og kjenner nå at det er meg langt mer enn AneM.

Var ikke du og mannen enige om disse tiggerne? For meg er det litt vanskelig å uttale meg om saken, for her er det ikke tiggere. Jeg har opplevd det et par ganger i nabobyen, og da hender det jeg gir litt. Jeg gir ikke til narkotikamisbrukerne som spør etter penger til "bussen". Jeg har opplevd at de skjeller ut den som ikke gir. Veldig ubehagelig, for de virker litt uberegnelige.

Skrevet

Å gå i bunad til jul har jeg aldri gjort. Men det høres ut som en fin tradisjon, jeg ville gjerne brukt bunaden min mer jeg:)

Skrevet

Jeg skal lage waldorfsalat i morgen til en juleavslutning i morgen kveld. Oppskriften kan gjerne deles med mine kjære dol'ere!

*Nikker* Ja, takk!!!!

Skrevet

Å gå i bunad til jul har jeg aldri gjort. Men det høres ut som en fin tradisjon, jeg ville gjerne brukt bunaden min mer jeg:)

Av ulike grunner (*kremt*) har jeg ikke hatt den på noen juler nå, så jeg storgleder meg til å ha den på i år!

Og det er jo et morsomt sammentreff at stemora til ungene (vi skal være sammen alle sammen) har prikk lik bunad! Det er egentlig ganske godt gjort ettersom det er 3 farger å velge i "etterpå" to ulike mønstre både på vest og forkle og endatil 3 ulike lauslommer! Mener dog å huske at hun har Angus Dei istedetfor storsølja som jeg har, men vi får se på julaften. :o) *Gleder seg som en unge til jul*

Skrevet

Bunad til jul? Det har jeg aldri hatt, og i år kommer iallfall ikke til å bli første gangen...

Men utpå nyåret bør jeg vel sjekke hvordan den henger sammen så jeg får sydd den ut til mai. ;)

Skrevet

Bruker du bunad i jula???

Det var nesten litt i overkant av pynting.... ;-)

Skrevet

Bunad? Jul? Nei, det får nå være måte på!! Jeg nekter å stryke bunadskjorter på andre datoer enn 16.mai ;-)

Ellers får jeg vel gratulere med at bunaden passer igjen. Du har vært kjempeflink!!

Jeg har nok vært heldig for den eneste plassen jeg har sydd ut bunaden siden konfirmasjonen, er ved puppene. Måtte jo det siden jeg absolutt skulle ha den på meg i ungenes barnedåper. Nå kunne jeg strengt tatt ha sydd inn puppene igjen, men pytt sann ;)

Når jeg var konfirmert veide jeg ca 45 kg og var 170 cm høy.... Det sier seg selv at bunaden nok var litt romslig den gangen siden jeg nå er ca 13 kg tyngre ;-)

''Ellers får jeg vel gratulere med at bunaden passer igjen. Du har vært kjempeflink!!''

Tiltredes!

Skrevet

Det føltes ikke som mas :o) Men hvis flere skriver at jeg bør bytte tilbake, da er jeg lydig og gjør det. Jeg har jo vært her lenge som AveM, og kjenner nå at det er meg langt mer enn AneM.

Var ikke du og mannen enige om disse tiggerne? For meg er det litt vanskelig å uttale meg om saken, for her er det ikke tiggere. Jeg har opplevd det et par ganger i nabobyen, og da hender det jeg gir litt. Jeg gir ikke til narkotikamisbrukerne som spør etter penger til "bussen". Jeg har opplevd at de skjeller ut den som ikke gir. Veldig ubehagelig, for de virker litt uberegnelige.

Vi var ikke helt enige - eller vi var prinsipielt enige om at vi må dele av den overfloden vi har i Norge, og at vi kanskje har litt godt av at noen pirker borti vår "idylliske" hverdag.

MEN - jeg jobber i byen og ser disse hver eneste dag, og er mektig lei av dem. Synes de forstyrrer gatebildet. Jeg vil heller gi via organisasjoner som jobber i deres hjemland, enn å gi tilfeldig på gata.

HAN jobber ikke i byen, og har knapt sett dem. Han hovedpoeng, som jeg er helt enig i, var at NOEN burde tilby dem jobb. Det må være mye bedre å få en jobb enn å tigge!

Skrevet

Bunad til jul? Nei det har jeg aldri hatt.. Holder lenge med et godt og romslig skjørt med strikk i livet... , og en god og myk genser...;-)

Skrevet

Bruker du bunad i jula???

Det var nesten litt i overkant av pynting.... ;-)

Hos oss pynter vi oss skikkelig på julaften, både små og store. :o)

Skrevet

Hos oss pynter vi oss skikkelig på julaften, både små og store. :o)

Det gjør vi her også, men jeg tar ikke på meg ballkjolen med bare skuldre og lange hansker til! ;-)

Og heller ikke _annen_ galla i form av bunad;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...