nedtelling Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Sitter her i England,, og får den tragiske beskjeden om at min før døde i kveld... Jeg er såå langt, så langt unna de hjemme nå... Må komme meg hjem så fort som mulig.. men først må vi fortelle vår sønn som nettopp har fylt 7 år den vonde beskjeden.,. han blir igjen her i England frem til begravelsen.. Hvordan han kommer til å reagere avgjør jo også hvor fort jeg kan reise hjem.. pappa hadde følt seg dårlig, og ringt ambulansen, men var død da de kom frem.. jeg vet ikke så masse... alle tanker bare surrer rundt i hodet...... det blir vel obdusjon???? når kan vi forvente å få begravd han da??? hvor lenge etterpå er det mulig å få sett han??? faaaaaaansss helvetes drittttttttttttttttt 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. Så trist. Jeg mistet faren min omtrent på samme måte for to år siden. Dattera mi fant ham død hjemme i godstolen. Han ble ikke obdusert, vi vet ikke hvorfor han døde, antagelig stoppet bare hjertet. Det dro litt ut her for jeg stakk av et par dager, men jeg var med å vasket og kledde på ham en uke etterpå og så fikk minstemann se ham i kista og så var begravelsen fire dager etter. Minstemann tok både beskjeden, avskjeden i kista og begravelsen veldig, veldig fint. For meg var det en flott avskjed å være med å stelle ham, det er jo et sjokk når det skjer uventet og jeg hadde ikke sett ham på en stund, bare snakket med ham i telefonen. Jeg forstår at du har det helt fryktelig akkurat nå. Jeg blir ordentlig lei meg på dine vegne. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer! *trøsteklem* En obduksjon betyr ikke nødvendigvis at det trenger ta lengre tid før begravelsen enn det familien måtte ønske. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. Det er trist å høre om noen som mister en av sine nære. 0 Siter
Orio Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. Så trist. Vanskelig å være så langt borte fra resten av familien i en stund som dette. Jeg vet ikke hvor lenge etter dødsfallet du kan se ham, tror det kan gå greit med en uke. Jeg har i alle fall sett en av mine slektninger en uke etter dødsfallet. 0 Siter
bibben Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. Så trist. Jeg mistet faren min omtrent på samme måte for to år siden. Dattera mi fant ham død hjemme i godstolen. Han ble ikke obdusert, vi vet ikke hvorfor han døde, antagelig stoppet bare hjertet. Det dro litt ut her for jeg stakk av et par dager, men jeg var med å vasket og kledde på ham en uke etterpå og så fikk minstemann se ham i kista og så var begravelsen fire dager etter. Minstemann tok både beskjeden, avskjeden i kista og begravelsen veldig, veldig fint. For meg var det en flott avskjed å være med å stelle ham, det er jo et sjokk når det skjer uventet og jeg hadde ikke sett ham på en stund, bare snakket med ham i telefonen. Jeg forstår at du har det helt fryktelig akkurat nå. Jeg blir ordentlig lei meg på dine vegne. Dette var trist å lese, og jeg kondolerer. Avstanden blir som du skriver så vanvittig stor i en slik situasjon. Mitt oppi sjokket og sorgen skal en forholde seg til så mange praktiske ting. Jeg håper hjemreisen går greit. Jeg sender deg mange varme tanker. 0 Siter
bibben Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Dette var trist å lese, og jeg kondolerer. Avstanden blir som du skriver så vanvittig stor i en slik situasjon. Mitt oppi sjokket og sorgen skal en forholde seg til så mange praktiske ting. Jeg håper hjemreisen går greit. Jeg sender deg mange varme tanker. 0 Siter
bibben Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. Så trist. Jeg mistet faren min omtrent på samme måte for to år siden. Dattera mi fant ham død hjemme i godstolen. Han ble ikke obdusert, vi vet ikke hvorfor han døde, antagelig stoppet bare hjertet. Det dro litt ut her for jeg stakk av et par dager, men jeg var med å vasket og kledde på ham en uke etterpå og så fikk minstemann se ham i kista og så var begravelsen fire dager etter. Minstemann tok både beskjeden, avskjeden i kista og begravelsen veldig, veldig fint. For meg var det en flott avskjed å være med å stelle ham, det er jo et sjokk når det skjer uventet og jeg hadde ikke sett ham på en stund, bare snakket med ham i telefonen. Jeg forstår at du har det helt fryktelig akkurat nå. Jeg blir ordentlig lei meg på dine vegne. Jeg feilpostet Dorthe, beklager. 0 Siter
frosken Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. En evt. obduksjon vil ikke forsinke begravelsen. Dere kan se din far helt frem til bisettelsen, slik at dersom du ønsker at din sønn også skal få se ham, så er dette fullt mulig selv om gutten ikke kommer før da. Liket endrer seg imidlertig ettersom dagene går, så din far er nok mer lik seg selv de første døgnene. Begravelsen vil normalt være ca en uke etter dødsfallet. Min nevø (9 år) valgte å se min mann i kisten rett før bisettelsen. Han syntes onkel hadde forandret seg mye, men var veldig fornøyd med å ha sett ham. Niesen (12 år) valgte det motsatte, hun ville huske onkel sånn som han var når han levde, og hun er også fornøyd med sitt valg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Huff dette var trist....... kondolerer. 0 Siter
mrxx Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Huffda, stakkars deg. Ekstra kjedelig at du er så langt hjemme i fra. Kondolerer. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer. En evt. obduksjon vil ikke forsinke begravelsen. Dere kan se din far helt frem til bisettelsen, slik at dersom du ønsker at din sønn også skal få se ham, så er dette fullt mulig selv om gutten ikke kommer før da. Liket endrer seg imidlertig ettersom dagene går, så din far er nok mer lik seg selv de første døgnene. Begravelsen vil normalt være ca en uke etter dødsfallet. Min nevø (9 år) valgte å se min mann i kisten rett før bisettelsen. Han syntes onkel hadde forandret seg mye, men var veldig fornøyd med å ha sett ham. Niesen (12 år) valgte det motsatte, hun ville huske onkel sånn som han var når han levde, og hun er også fornøyd med sitt valg. ''Liket endrer seg imidlertig ettersom dagene går, så din far er nok mer lik seg selv de første døgnene.'' Jeg har bare gode erfaringer med å se avdøde familiemedlemmer i kisten, selv på selve begravelsesdagen ca en uke etter dødsfallet. Jeg synes de så ut som om de sov, bortsett fra at de var veldig bleke. Og særlig dersom avdøde hadde vært alvorlig syke, synes jeg de nesten ble mer 'lik seg selv' i kisten enn den siste tiden før de døde, for da var ansiktene fordreid av smerte og slit. Det var derfor godt å se et fredfullt ansikt som lignet på avdøde uten smertene. 0 Siter
ekte nick Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer, det var trist lesing. Det er ofte forferdelig når foreldre dør, de som har vært der bestandig. Håper du kommer deg raskt hjem, og at dere nærmeste får støttet og trøstet hverandre. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kjaere deg...Foeler veldig med deg og dine i sorgen... Du kan se faren din frem til begravelsen, men vaer obs paa at de kan forandre seg etter som dagene gaar... Hvordan den dode forandrer seg, har alt med hva som var aarsaken til dodsfallet... *trosteklem til deg* 0 Siter
Gjest juleklem Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kondolerer.. Så trist.. Sender deg en varm klem.. 0 Siter
nedtelling Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 Takker for all støtten i denne vonde tiden.. Har sittet konstant i telefonen til og fra Norge.. ambulanse, fastlege, patolog, familie, begravelsesbyrå etc...... Det er avtalt syning i morgen kl 14.00. ejg gruer meg veldig.. har jo sett døde mennesker før, men det er jo anderledes med sin egen far på 63 år.. Det som er så vondt å tenke på var at han ringte ambulansen pga at han fikk pusteproblemer.... han må ha hatt vondt.. så var han alene.,. han må jo ha vært redd også.. Og oppe i det hele så hadde han brekt ankelen tirsdags kveld... jeg tenker på blodpropp??? siden vi ikke vet dødsårsaken så er det så mange spm som svirrer rundt i hodet.... takk for all støtte.. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Takker for all støtten i denne vonde tiden.. Har sittet konstant i telefonen til og fra Norge.. ambulanse, fastlege, patolog, familie, begravelsesbyrå etc...... Det er avtalt syning i morgen kl 14.00. ejg gruer meg veldig.. har jo sett døde mennesker før, men det er jo anderledes med sin egen far på 63 år.. Det som er så vondt å tenke på var at han ringte ambulansen pga at han fikk pusteproblemer.... han må ha hatt vondt.. så var han alene.,. han må jo ha vært redd også.. Og oppe i det hele så hadde han brekt ankelen tirsdags kveld... jeg tenker på blodpropp??? siden vi ikke vet dødsårsaken så er det så mange spm som svirrer rundt i hodet.... takk for all støtte.. Jeg tror svarene vil komme etterhvert. Jeg opplevde aa miste mora mi, hun dode av hjertesvikt en morgen. Jeg horte faktisk da hun datt i gulvet, og mye tydet paa at hun hadde slitt med aa puste skikkelig pga. hvordan det var rundt henne da jeg fant henne. Likevel sa legen at hun hadde ikke lidd saa lenge, det syntest i ansiktsrekkene hennes....Jeg hadde ogsaa 1000 spm. og hadde det forferdelig vondt...Husker jeg leste en bok en gang, om at de som doer, de har det ikke vondt lenge (tenker ikke paa de med lang tids sykeleie naa...) , feks. ved ulike ulykker, brann, hjertestans,osv. Lurer paa om disse historiene ble fortalt av folk som hadde vaert naer doden. Haaper du har mange rundt deg naa i denne tiden, som kan stotte aa hjelpe deg gjennom sorgen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.