Gå til innhold

Hjelp! Om foreldrepenger!

Gjest Skjønner ikke noe nå

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønner ikke noe nå
Skrevet

Prøver meg her, fordi njeg ikke skjønte bæret av hva damen på NAV sa. Det har seg sli, at jeg er midt i permisjonsperiode hjemme med baby. Jeg har blitt syk, og vi ønsker at faren skal ta ut fedrekvoten i denne perioden. Vi hadde planlagt at han skulle ta den ut på slutten, og at jeg skulle begynne på jobb når han tok ut sin fedrekvote.

Men; hvordan blir det nå? Han skal ta fedrekvote, og jeg er for syk til å jobbe. Jeg trodde at jeg kunne ta sykemelding, og dermed få sykepenger i denne perioden. Vil jeg ha rett til sykepenger? Eller vil jeg lide økonomisk, altså tape penger på dette?

Please hjelp de som vet!

Skrevet

Du kan vel passe barnet like godt om du er syk litt? Må du finne bruke etthvert smutthull for å suge penger fra statskassa?

Skrevet

Du kan vel passe barnet like godt om du er syk litt? Må du finne bruke etthvert smutthull for å suge penger fra statskassa?

Unnskyld, men har du noen gang vært syk? Dette var rett og slett ett frekt svar som du BØR si unnskyld for!

til deg "skjønner ikke noe nå" tror jeg du kan få sykemelding. Jeg var veldig syk etter nummer to ble født, og var ikke istand til å ta vare på barna mine uten hjelp. Ble sykemeldt, og far tok ut sin permisjon. Dette er noen har siden, men er du syk har du krav på hjelp. Vet akkurat hvor vanskelig det er å være syk, i tillegg til å ta seg av barn. Ønsker deg god bedring, og lykke til. *klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...